    From: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyszaleliście się?!?!?!?
    Date: Sat, 11 Mar 2006 21:31:44 +0100

    news:dusje9$8rh$1@inews.gazeta.pl...
    > Maverick31 napisał(a):
    > Ustalono taki stan faktyczny w tym postępowaniu, na podstawie
    > przedstawionych przez strony - zgodnie z ich wolą - dowodów. To nie sąd
    > karny, nie ma obowiązku ustalania prawdy materialnej.

    Racja. Zatem stwierdzic nalezy, ze obie strony nie potrafily udowodnic lub
    nie chcialy tego zrobic, ze adwersarz nie potrafil dowiesc tego. Teraz
    oczywiscie potrafi bo jakby inaczej.

    > To nie sąd karny, to strony mają przedstawiać dowody, a nie sąd ich
    > poszukiwać.

    Mozna zalozyc, ze przedstawily takie jakie mialy.

    >Proces jest kontradyktoryjny.

    Tak jak wszystkie procesy w RP. :) A ponadto w konstytucji czytamy o
    zasadzie domniemania niewinnosci.:) Dlaczego zatem uznac stwierdze3nie matki
    za prawdziwe skoro nie ma na to dowodów?

    Sąd ustala taki stan
    > faktyczny, jaki wynika z przedstawionych dowodów.

    Wiemy, ze dowodami z zeznan mozna manipulowac poprzes wadliwe
    protokolowanie.

    > Tak - na użytek tego postępowania.

    Sad ustala jakie byly przyczyny rozkladu pozycia. Czy tak nie jest??? Moze
    sie myle, ale przemoc moze byc przeslanka do rozkladu pozycia, podobnie jak
    rozbieznosc charakterow.

    >A nie, że przemocy w ogóle nie było.

    Sa dowody, ze przemoc byla ??? Jesli nie to czytaj konstytucje.

    >Ale skoro minister nie potrafi, to może być trudno...

    Wbrew pozorom rozumiem zagadnienie, ale nie bardzo wiem jak je
    zinterpretowac. Jesli bowiem nie ma dowodow, a uwaza sie tylko, ze to slowa
    kobiety sa miarodajne- to jak uznac to za wiarygodna postawe sadu??? A tak
    na marginesie przed "ale" pownien byc przecinek, nie kropka.:)

    Tak wiec mozna wywnioskowac tylko jedno. Mamy dwa rozne poglady na temat
    rownosci i rownouprawnienia.

    Pozdrawiam Maver