  • 1. Data: 2002-12-11 15:40:56
    Temat: wystawianie faktury przez zaprzyjazniona firme, sprawa licencji
    Od: jabbar <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam pewien dylemat.
    Otoz posiadam licencje na oprogramowanie, w ktorym napisalem pewien
    program (Delphi). Nie mam DG, wiec fakture chcialbym wystawic przez
    zaprzyjazniona firme. Czy sprzedajac firmie 3 wersje instalacyjne
    programu (nie kody zrodlowe) moze ona dalej swobodnie odsprzedac te
    kopie programu dalej, czy tez musi posiadac licencje na Delphi?
    A moze rozwiazaniem jest nazwanie fakury inaczej niz 'sprzedaz programu
    x', tylko jak?

    Pozdrawiam,
    jabbar

  • 2. Data: 2002-12-12 23:53:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 11 Dec 2002 16:40:56 +0100), jabbar
    <m...@o...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >programu (nie kody zrodlowe) moze ona dalej swobodnie odsprzedac te
    >kopie programu dalej, czy tez musi posiadac licencje na Delphi?

    Nie, mogą sprzedawać w zależności od umowy. Możesz z nimi podpisać UoD
    lub UZ i w ramach nich przekazać im to.

    >A moze rozwiazaniem jest nazwanie fakury inaczej niz 'sprzedaz programu
    >x', tylko jak?

    Ale po co? Sprzedajesz im produkt jednorazowo lub licencjonujesz do
    odsprzedaży na dany okres.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 3. Data: 2002-12-13 07:58:15
    Od: jabbar <m...@o...pl>

    Tristan Alder napisal:

    >A moze rozwiazaniem jest nazwanie fakury inaczej niz 'sprzedaz
    >programu x', tylko jak?

    Czyli jak mniej wiecej powinien wygladac zapis odnosnie licencjonowania
    do odsprzedazy na pewien okres? (nie przekezuje kodow zrodlowych, nie
    chce pozbywac sie praw majatkowych/autorskich). Czy umowe da sie
    zawrzec w taki sposob, ze dostarczam mu x wersji instalacyjnych? Czy
    sprawe moze komplikowac fakt, ze kumpel chcialby (musialby z pewnych
    wzgledow, ktore sa mniej istotne do dyskusji) zlozyc u mnie zamowienie
    na ten program (a nie, ze ja sie do niego pierwszy zglaszam)? W jaki
    sposob sformulowac zamowienie? PS. Czy faktycznie nie przeszkadza ze
    nie mam DG, i moge mu ten program sprzedac w kilku kopiach, lub
    licencjonowac na pewien okres?

    Pozdrawiam,
    jabbar

  • 4. Data: 2002-12-13 23:12:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 13 Dec 2002 08:58:15 +0100), jabbar
    <m...@o...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >chce pozbywac sie praw majatkowych/autorskich). Czy umowe da sie
    >zawrzec w taki sposob, ze dostarczam mu x wersji instalacyjnych?

    Ja bym raczej napisał umowę licencyjną, że on to będzie sprzedawał
    przez okres X na prawach takich i takich (np. możesz mieć takich
    dystrybutorów w całej Polsce). Problemem dla mnie jest jak to
    rozliczać. Wydaje mi się, że racunek mu wystawiasz i potem jakimś
    pitem-8 czy czymś podobnym rozliczacie. Ale tego niestety nie wiem.
    Spytaj na prawo.podatki...

> [...]
    >wzgledow, ktore sa mniej istotne do dyskusji) zlozyc u mnie zamowienie
    >na ten program (a nie, ze ja sie do niego pierwszy zglaszam)? W jaki

    A może po prostu Umowę O Dzieło spiszcie? Problem, że wtedy on
    dostanie prawa majątkowe do tej wersji (np. 1.0) i nawet za 10 lat
    będzie mógł ją sprzedawać.

    >PS. Czy faktycznie nie przeszkadza ze
    >nie mam DG, i moge mu ten program sprzedac w kilku kopiach, lub
    >licencjonowac na pewien okres?

    Tak. Możesz. Ale jak to legalnie zapisać papierami, nie wiem :-(