  • 1. Data: 2002-12-11 15:00:51
    Temat: Faktura VAT
    Od: "Adam Konieczny" <a...@n...pl>

    Witam

    Moze przedstawie sytuacje.
    Swiadcze roznego rodzaju uskugi internetowe, glownie dla klientow
    indywidualnych.
    Moj "kochany" urzad skarbowy czepia sie brakow podpisow pod fakturami
    VATowskimi i faktury
    odrzuca jako wadliwe. Faktury za wykonane uslugi wysylam poczta
    konwencjonalna.
    Kiedys zalaczalem zarowno oryginal jak i kopie aby klient podpisal, ale
    wielu to olewalo i nie odslylali.
    Czy mozna jakos inaczej to rozwiazac? Wiem - sa upowaznienia do wystawiania
    faktur bez podpisu,
    ale na to klienci nie maja czasu...

    Jakies rady?

    Adam Konieczny

  • 2. Data: 2002-12-11 15:06:26
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Moj "kochany" urzad skarbowy czepia sie brakow podpisow pod fakturami
    > VATowskimi i faktury
    > odrzuca jako wadliwe. Faktury za wykonane uslugi wysylam poczta
    > konwencjonalna.
    (..)

    Tzn. w jaki sposób "odrzuca" - zwraca Ci zapłacony z nich podatek czy jak ?

    Pix

  • 3. Data: 2002-12-11 15:18:56
    Od: "Katarzyna Sokół" <k...@w...pl>

    W mojej firmie też był kiedyś taki problem.
    My napisaliśmy oświadczenia dla każdego z klientów (ok. 30) pojechaliśmy i
    mamy na wszytsko oświadczenia. Podpisanie jednego oświadczenia zajmuje
    klientowi ok. 30 sekund:))

  • 4. Data: 2002-12-11 15:25:20
    Od: "Adam Konieczny" <a...@n...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Tzn. w jaki sposób "odrzuca" - zwraca Ci zapłacony z nich podatek czy
    > jak ?

    Nie, jeszcze prosciej...
    Poprostu nie odsyla podpisanej, chodzi tylko o podpis :)

    Adam Konieczny

  • 5. Data: 2002-12-11 15:25:55
    Od: "Adam Konieczny" <a...@n...pl>

    Użytkownik wrote:
    > W mojej firmie też był kiedyś taki problem.
    > My napisaliśmy oświadczenia dla każdego z klientów (ok. 30)
    > pojechaliśmy i mamy na wszytsko oświadczenia. Podpisanie jednego
    > oświadczenia zajmuje klientowi ok. 30 sekund:))

    Zgadza sie :)
    Niestety, nie bede jezdzil doslownie po calej Polsce dla paru podpisow.. :>

    Adam

  • 6. Data: 2002-12-11 15:28:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Nie, jeszcze prosciej...
    > Poprostu nie odsyla podpisanej, chodzi tylko o podpis :)

    Urząd Skarbowy
    nie podpisuje faktur i jeszcze to kwestionuje :-))

    Na czym polega to odrzucenie przez Urząd?
    Uznali, że sprzedaży nie było?

  • 7. Data: 2002-12-11 15:31:40
    Od: "Adam Konieczny" <a...@n...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Urząd Skarbowy
    > nie podpisuje faktur i jeszcze to kwestionuje :-))
    >
    > Na czym polega to odrzucenie przez Urząd?
    > Uznali, że sprzedaży nie było?

    Zgodnie z prawem faktura bez podpisu jest odrzucana i uznawana za nie wazna.
    Niektore skarbowe przymykaja na to oko, niestety moj sie czepa tego
    niesamowicie.
    Do mnie sie nie przyczepili bo nie mialem kontroli, ale znajomemym
    poodrzucali full fakturek i teraz ma problemy

    Adam

  • 8. Data: 2002-12-11 15:37:36
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Do mnie sie nie przyczepili bo nie mialem kontroli, ale znajomemym
    > poodrzucali full fakturek i teraz ma problemy

    Jestem w stanie sobie wyobrazić, że jakiś urzędas może kręcić nosem na
    takie faktury.
    Natomiast zupełnie nie rozumiem co może w związku z tym zrobić, bo mnie
    wydaje się, że chyba nic.
    Co innego gdyby takie faktury znalazł nie u Ciebie jako wystawcy, ale u
    odbiorcy,
    który ten podatek sobie juz odliczył. Wtedy faktycznie można naliczać jakieś
    kary
    i odsetki karne bo faktura nadaje się do kwestionowania.
    Kiedyś na p.s.p.p. był wątek z którego wynikało, że prawo w zasadzie nie
    przewiduje żadnych sankcji dla wystawcy takich papierów.

    Pix

  • 9. Data: 2002-12-11 15:41:14
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Zgadza sie :)
    > Niestety, nie bede jezdzil doslownie po calej Polsce dla paru podpisow..
    :>

    Ale w czym jest ten problem?
    Co ten US kwestionuje u sprzedawcy?
    Podaj ktory to US, moze przeniesiemy tam siedziby, zeby nam tez poodrzucali
    :-)

    Karol
    (trzeci w kolejce po "pix" i"cef" ktory nic nie kuma z tej dyskusji)

  • 10. Data: 2002-12-11 15:48:58
    Od: "Katarzyna Sokół" <k...@w...pl>

    Ja już pisałam my mieliśmy podobny problem. Kilku klientom wysyłaliśmy FVZ
    pocztą bez podpisu odbiorcy.
    No i u nas to wyszło dopiero przy kontroli.... na szczęście nie musieliśmy
    robić korekt do VAT- 7, miłe Panie ze skarbówki (naprawdę Bardzo Miłe) dały
    nam dwa dni na uzupełnienie oswiadczeń.
    Zgodnie z przepisami jeżeli faktura VAT jest źle wystawiona (w tym wypadku
    brak podpisu odbiorcy) nie można odliczać podatku od niej.