  • 11. Data: 2013-10-31 07:29:28
    Temat: Re: wypłata biegłemu
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-31 05:54, SJS pisze:

    > a jakoś mnie nie powiadomili o tym
    > Przez dwadzieścia kilka lat było normalnie
    > Czyli będą eliminować fachowców po prostu

    Bo biegły, to taki listek figowy. Opinia biegłego zwalnia sąd od
    zastanawiania się nad tematem. Typowe działanie urzędu, tj. odepchnąć od
    siebie odpowiedzialność.
    Co kogo obchodzi na ile dobrym fachowcem jest dany biegły? Ma być
    opinia, to jest! (Ma być jak najtaniej, oczywiście.)

    P.S. Co się dzieje, jeśli biegły zaczyna partaczyć robotę? Jaka jest
    procedura wykreślenia biegłego z listy?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 12. Data: 2013-10-31 07:55:12
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-10-31 07:29, sqlwiel pisze:

> [...]
    > opinia, to jest! (Ma być jak najtaniej, oczywiście.)
    >
    > P.S. Co się dzieje, jeśli biegły zaczyna partaczyć robotę? Jaka jest

    Nie znam przypadków skreślenia z listy biegłych chyba że ktoś sam
    zrezygnował
    Zwykle podstawą oceny jest.. terminowość oddawania opinii.

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 13. Data: 2013-10-31 08:46:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2013, SJS wrote:

> [...]
    [...]
    > A co do kwalifikacji
    > Jest jakiś problem aby uruchomić procedury sprawdzające wiedzę biegłych
    > w praktyce?

    Komentarz poprzednika nie dotyczył "możliwości" :D

    > Co tam dorobek ponad 200 moich publikacji z dziedziny ochrony mienia / na
    > dziś 295/ przylepiono z zemsty łatkę - świadczy płatne usługi z telepatii...
    > i tacy jak ty czytają i łykają jak gęś na huśtawce papkę tuczącą o fatalnym
    > poziomie wiedzy biegłych

    Raczej nie - sqlwiel nie pisał o "wszystkich", pisał o "postrzeganiu".
    A do tego wystarcza fakt, że na proces dociera opinia z tekstem
    o "narażeniu /poprzez kopiowanie oprogramowania/ na szkodę firmy GNU"
    czy jakoś tak.

    > Zbyt dobrze widzę bo biorę udział w procesach co się toczą po 6-8 lat a
    > miałem taki co mnie wezwano po ... 17 latach jaka jest sprawność systemu
    > sądownictwa w Polsce.

    No i w tym problem, czytając np. opisy o "naciskach" na listonoszy
    (w sprawie opisywania listów doręczanych na nieprawidłowy adres)
    wychodzi wniosek, że sądy RÓWNIEŻ czują się bezkarne.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-10-31 08:55:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2013, SJS wrote:

    > bo jakaś pani zamiast Stefan, Jerzy na rachunku napisała
    > tylko Jerzy a przecież PESEL taki sam

    Wyrywasz taki kawałek z kontekstu i zmylony czytelnik odnosi
    wrażenie, że czyta o ZUSie.

    Tam zasada jest podobna - do wpisów rejestracyjnych np. przy DG
    jest lista identyfikatorów, spośród ktorych jest "minimalna
    liczba".
    Ale to nie powoduje, że jak podałeś szerszą listę to możesz
    później użyć "minimalnej" spośród podanych, ani że jak
    podałeś minimum to możesz podać więcej, byle niesprzecznie.
    Przy pierwszej kolizji w deklaracjach nieco się zdziwiłem,
    że tak się da :> (znaczy tak zorganizować system sprawdzania
    że nie łyka PRAWIDŁOWYCH oraz WYSTARCZAJĄCYCH danych).

    Cytat ze sqlwiela:
    rozłożyć ręce i powiedzieć "a czego się spodziewałeś?"<<

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-10-31 10:41:37
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-31 07:55, SJS pisze:

    > Nie znam przypadków skreślenia z listy biegłych chyba że ktoś sam
    > zrezygnował
    > Zwykle podstawą oceny jest.. terminowość oddawania opinii.

    Szacun za rzetelność. Serio. Nie każdy odważyłby się publicznie dać
    odpowiedź, która aż prowokuje do "czającego się w domyśle" ataku :)

    A sam znam na płaszczyźnie koleżeńskiej biegłego z dziedziny, która nie
    jest mi obca. On inżynier, ja inżynier, ale z trochę innych dziedzin.
    Jego specjalność obejmuje szeroką grupę urządzeń powiedzmy "powszechnego
    użytku". Widziałem go w akcji. Zarówno praktycznej (tj. użytkowanie) jak
    i teoretycznej (analizowanie list parametrów). Wniosek jest taki, że nie
    powierzyłbym mu w użytkowanie mojego urządzenia ani nie podparł się jego
    opinią, a współczuję ludziom, których życiowe i istotne sprawy są
    rozstrzygane na podstawie jego opinii.
    No - ale to człowiek "z minionej epoki" i z pewnością ma "powiązania".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 16. Data: 2013-10-31 13:12:52
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-10-31 10:41, sqlwiel pisze:

> [...]
    > rozstrzygane na podstawie jego opinii.
    > No - ale to człowiek "z minionej epoki" i z pewnością ma "powiązania".

    Jak w każdym środowisku są różni ludzie i biegli też są na różnym poziomie.
    Problemem środowiska jest praca bez wymiany doświadczeń z innymi
    biegłymi a pułapek jest naprawdę dużo.
    Jakieś 10-13 lat temu prowadziłem wykłady i przekazywałem informacje
    przydatne dla tych fachowców którzy stawali się ekspertami a część się
    zastanawiała czy nie starać się wpisać na listę biegłych.
    Pokazywałem pułapki, zagrożenia, niedogodności i oczywiście wymagania
    jakie muszą spełniać i na co zwracać szczególną uwagę przy opracowywaniu
    opinii.
    Z grupy chyba 40 osób nie wiem czy dwie się zdecydowały być biegłym bo:
    - stawka godzinowa biegłego to trochę powyżej 30 zł a eksperta od 150 do
    300 zł za godzinę ewentualnie 250-500 zł za stronę opracowania
    /eksperta/, bywają stawki i 400 Euro /?/
    - nie ma w większości przypadków problemów z wypłatą dla eksperta i o
    czekaniu pół roku jak to zwykle bywa w sądach nie wchodzi w rachubę,
    - ekspertyzę biegłego czyta sąd i strony procesu - opracowanie eksperta
    najczęściej przynajmniej jedna osoba ze stowarzyszenia i może taka osoba
    wprowadzić znaczne poprawki,
    - biegły jest narażony na różne nieprzyjemności zarówno z obu stron
    biorących udział w rozprawie jak i niestety zdarza się ze strony sądu -
    jeśli opinia dla obu stron procesy jest niekorzystna to jak nic ma się
    dwóch wrogów i argumenty tu nie mają znaczenia zwykle - wróg i już a
    przecież nie podważono żadnego mojego argumentu,
    - na jednej z rozpraw źle się poczułem - prosiłem sąd o zezwolenie abym
    zeznawał na siedząco - sąd nie zezwolił - wyszedłem z sali straciłem
    przytomność, zęby poleciały przy upadku na posadzkę, dwa tygodnie w
    szpitalu - w normalnym kraju....
    Są nawet zagrożenia życia dla biegłego.
    Jadę do hurtowni, straty na poziomie 300 tys.
    Zbieram informacje, sprawdzam dokumentację, dużo fotografuję a nawet
    nagrywam - wychodzi, że są wątpliwości co do przebiegu zdarzeń i ci co
    mnie tam oprowadzają orientują się że wiem.
    Dojadę do domu czy nie?
    --
    Jak opinie była niekorzystna to... potrafią oskarżyć że biegły jak był
    na ekspertyzie w obiekcie ... ukradł pieniądze.

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 17. Data: 2013-10-31 18:07:13
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że jedna stron procesu zakwestionowała jego obiektywność i... sąd
    > zrezygnował z opinii pomimo czasu i wysiłku włożonego przez kolegę -
    > oczywiście bez jakiejkolwiek zapłaty
    > --
    > Wyposażenie niezbędne dla wystawiania opinii:
    > - komputer z oprogramowaniem - teksty- zdjęcia - filmy
    > - drukarka kolorowa
    > - telefon
    > - samochód
    > - aparat fotograficzny z funkcją kamery
    > ===
    > i nikogo to nie interesuje masz czy nie masz - masz mieć

    Może już czas najwyższy zmienić profesję i zająć się czymś w uczciwy
    sposób :)

  • 18. Data: 2013-10-31 18:34:44
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-31 18:07, uzytkownik pisze:

    > Może już czas najwyższy zmienić profesję i zająć się czymś w uczciwy
    > sposób :)

    Puknij się z całej siły tym pustym łebem o ścianę, zanim kogoś znów
    obrazisz.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 19. Data: 2013-10-31 18:45:25
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    Problem w tym, że niekompetencja "biegłych" jest u nas porażająco wysoka.