  • 1. Data: 2005-04-12 12:42:20
    Temat: wymówienie za porozumieniem a dyscyplinarne
    Od: ciekawski <i...@n...pl>

    Witajcie.
    Sprawa jest dość wstydliwa i na pewno niezbyt przyjemna.
    Otóż: jestem pracownikiem cywilnym w jednej ze służb mundurowych.
    Obowiązuje mnie ustawa o służbie cywilnej z dobrodziejstwem mówiącym o
    wydaleniu z pracy po prawomocnym orzeczeniu wyroku za przestępstwo umyślne.

    Spodziewam się takowego wyroku w sprawie zupełnie nie związanej z pracą
    (nielegalny windows). Po orzeczeniu są chyba dwa tygodnie do
    uprawomocnienie wyroku, tak?
    Czy jeśli w tym czasie złożę w pracy wymówienie za porozumieniem i
    szefostwo mi to podpisze, to czy w trakcie tego okresu wymówienia mogą mi
    wręczyć kolejne wymówienie dyscyplinarne? Zakładam (w zupełnie uzasadniony
    sposób) pełną złośliwość woli pracodawcy.

    Z utratą pracy jakoś się już pogodziłem, chciałbym tylko uniknąć zwolnienia
    dyscyplinarnego. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź jak tego uniknąć.

    Pozdrawiam
    Ciekawski

  • 2. Data: 2005-04-12 15:25:36
    Temat: Re: wymówienie za porozumieniem a dyscyplinarne
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "ciekawski" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jeśli w tym czasie złożę w pracy wymówienie za porozumieniem

    Nie ma takiej formy rozwiazania umowy o prace.
    Albo wymówienie, albo rozwiazanie umowy za porozumieniem.
    To elementarz kodeksu pracy.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-04-12 15:45:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SQLwysyn napisał(a):

    > Nie ma takiej formy rozwiazania umowy o prace.
    > Albo wymówienie, albo rozwiazanie umowy za porozumieniem.
    > To elementarz kodeksu pracy.

    Można zawrzeć porozumienie o rozwiązaniu stosunku pracy w przyszłości w
    konkretnej dacie. I o to zapewne chodziło autorowi wątku.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-04-12 15:47:51
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Spodziewam się takowego wyroku w sprawie zupełnie nie związanej z pracą
    > (nielegalny windows).
    [...]
    > Z utratą pracy jakoś się już pogodziłem, chciałbym tylko uniknąć
    > zwolnienia
    > dyscyplinarnego.

    Niezła prowokacja... Kupujcie windowsa, bo za nielegalnego wylatuje się z
    pracy, hiehiehie...

  • 5. Data: 2005-04-12 16:20:16
    Od: Jarek Grabek <j...@g...com>

    > Niezła prowokacja... Kupujcie windowsa, bo za nielegalnego wylatuje się z
    > pracy, hiehiehie...

    Śmiej się, bo mnie wcale do śmiechu nie jest. Zapewniam Cię, że to jednak
    prawda.
    Czy mógłbyś wnieść do dyskusji coś rzeczowego?
    Jarek
    gg-2023904

  • 6. Data: 2005-04-12 16:24:59
    Od: ciekawski <i...@n...pl>

    > Można zawrzeć porozumienie o rozwiązaniu stosunku pracy w przyszłości w
    > konkretnej dacie. I o to zapewne chodziło autorowi wątku.

    Nie wiem, jak to się nazywa.
    Chodzi mi o to, że chcę sam się zwolnić, zanim mnie wywalą dyscyplinarnie.
    Problem w tym, że po podpisaniu wymówienia muszę tam przepracować jakiś
    okres, zanim będę mógł odejść i zabrać papiery (słyszałem o 3 miesiącach,
    ale nie wiem, czy nie bredzę).
    Nie wiem, czy podczas tego okresu nie mogą mnie usunąć dyscyplinarnie.
    Chciałbym uniknąć takiego kwiatka w papierach.
    Co mam robić?

    Ciekawski

  • 7. Data: 2005-04-13 06:19:31
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie wiem, czy podczas tego okresu nie mogą mnie usunąć dyscyplinarnie.
    > Chciałbym uniknąć takiego kwiatka w papierach.

    Witam
    Nie jestem teraz w stanie wyszukać, ale chodzi mi po głowie,
    że w trakcie wypowiedzenia można otrzymać "dyscyplinarkę"
    ze poważne wykroczenie/przestępstwo i t.p.
    A czy pracodawca musi się dowiedzieć o tym wyroku?
    Czy nie ma możliwości odwołania się od wyroku? Choćby po to,
    aby nie było przesłanki do "dyscyplinarki"?

    PawelT

  • 8. Data: 2005-04-13 06:23:17
    Od: ciekawski <i...@n...pl>

    > Nie jestem teraz w stanie wyszukać, ale chodzi mi po głowie,
    > że w trakcie wypowiedzenia można otrzymać "dyscyplinarkę"
    > ze poważne wykroczenie/przestępstwo i t.p.

    Dziękuję za tę informację. Nie podniosła mnie niestety na duchu.

    > A czy pracodawca musi się dowiedzieć o tym wyroku?
    > Czy nie ma możliwości odwołania się od wyroku? Choćby po to,
    > aby nie było przesłanki do "dyscyplinarki"?

    Już się odwołałem. Ale jakoś nie spodziewam się litości i zrozumienia po
    sądzie II instancji :((
    A co do informowania pracodawcy, to ja mam chyba taki obowiązek a i zdaje
    się sąd podeśle im odpowiednie kwity...
    Ciekawski