  • 1. Data: 2005-04-12 09:31:49
    Temat: Jak uchronic matke przed odpowiedzalnoscia za dlugi syna?
    Od: "Funia" <f...@y...de>

    Sytuacja nastepujaca: 26-letni syn, nie pracuje (od dluzszego czasu szuka
    pracy), nie ma zadnych dochodow, mieszka z matka, ktora go utrzymuje. Na
    swoim koncie ma kilka mandatow itp., w sumie uzbieralo się tego pare
    tysiecy. Można się spodziewac, ze wkrotce sprawa zainteresuje sie komornik.

    Sek w tym, jak uchronic majatek matki, dorobek calego jej zycia, przed
    zajeciem. Przeciez ona nie ma zadnego wpływu na postepowanie syna. Czy
    możliwe jest jakies prawne zabezpieczenie?

    Bardzo prosze o podpowiedz, jak wybrnąć z tej sprawy.

    Szukałam oczywiście w googlach, doczytałam ze rodzice nie odpowiadaja za
    dlugi dzieci, ale nie wiem jak sprawa wyglada, gdy matka i syn sa
    zameldowani i mieszkaja pod tym samym adresem.

    Z góry dzięki za podpowiedzi.

    Funia

  • 2. Data: 2005-04-12 10:12:36
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Funia napisał(a):

    > Szukałam oczywiście w googlach, doczytałam ze rodzice nie odpowiadaja za
    > dlugi dzieci, ale nie wiem jak sprawa wyglada, gdy matka i syn sa
    > zameldowani i mieszkaja pod tym samym adresem.

    Nadal nic to nie zmienia.
    Majątek któy należy do syna od miejscem zameldowanie podlega
    zajęciu ( w ramach sprecyzowanych przepisami ... ostatniej krowy
    mlecznej czy siakoś tak mu nie buchną) ... to i matka w związku
    z tym nie podlega zajęciu ... Zaś majątek matki znajdujący się
    pod adr zameldowania nie podlega zajęciu.

    Sugestia - zastanowić się jak wykazać, że dany
    majątek/ruchomości/nieruchmości/wierzytelności/etc ... nie jest
    własnością dłużnika ... :>

    Tylko proszę nie przekombinuj ...
    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 3. Data: 2005-04-12 11:20:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    >Tylko proszę nie przekombinuj ...

    a co jezeli mieskznaie w 1/4 nalezy do syna ?

    P.

  • 4. Data: 2005-04-12 14:50:03
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > a co jezeli mieskznaie w 1/4 nalezy do syna ?

    A co jeśli matka nazywa się tak samo jak syn ?

  • 5. Data: 2005-04-12 15:26:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d3gneg$cfq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Przemek R... napisał(a):
    > a co jezeli mieskznaie w 1/4 nalezy do syna ?

    >A co jeśli matka nazywa się tak samo jak syn ?

    pytam powaznie, durnego brata panienka na kredyty naciagnela,
    ktorych oczywiscie nie splaca (ostatnio zaczal jak sie rodzina dowiedziala).
    W 1/4 jest wlascicielem mieszkania.

    P.

  • 6. Data: 2005-04-12 15:44:03
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > a co jezeli mieskznaie w 1/4 nalezy do syna ?

    To komornik może zlicytować tą 1/4 mieszkania, która należy do syna,
    natomiast nic z rzeczy matki nie weźmie. Poprosi zapewne o wskazanie pokoju
    syna i tylko rzeczmi z tego pokoju się zainteresuje.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-04-12 15:47:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > To komornik może zlicytować tą 1/4 mieszkania, która należy do syna,
    > natomiast nic z rzeczy matki nie weźmie. Poprosi zapewne o wskazanie
    > pokoju syna i tylko rzeczmi z tego pokoju się zainteresuje.

    no tak , ale rachunko wn awikesosc starego sprzetu nie posiadamy, wiec co
    wtedy?

    W jaki sposob on zlicytuje 1/4 mieszkania, (w jaki sposob okresli ktore 1/4
    nalezy do niego),

    P.

  • 8. Data: 2005-04-12 15:56:11
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > no tak , ale rachunko wn awikesosc starego sprzetu nie posiadamy, wiec co
    > wtedy?

    Stary sprzęt nie będzie go interesował.

    > W jaki sposob on zlicytuje 1/4 mieszkania, (w jaki sposob okresli ktore
    > 1/4 nalezy do niego),

    Nie musi wskazywać konkretnej części.

  • 9. Data: 2005-04-12 16:21:26
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 12 Apr 2005 17:47:14 +0200,
    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> screamed:

    > W jaki sposob on zlicytuje 1/4 mieszkania, (w jaki sposob okresli ktore 1/4
    > nalezy do niego),

    1/4 wartosci mieszkania.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 18:21:07 user up 10579 days, 6:16, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    __________/oo\__________ What? No Taglines? TOO BAD!

  • 10. Data: 2005-04-12 19:53:01
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .
    > In the darkest hour on Tue, 12 Apr 2005 17:47:14 +0200,
    > Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl>
    > screamed:

    > 1/4 wartosci mieszkania.

    a jak to w praktyce wyglada. powiedzmy (odpukac) ze przyglup nie splaci. Na
    licytacji zakupi
    mieszkanie malzeznswo z 2 dzieci i co wtedy?
    Wydzielony kawalek mieszkania?

    P.