eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › wylaczenie odpowiedzialnosci
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2009-12-09 23:34:11
    Temat: wylaczenie odpowiedzialnosci
    Od: "Sonny" <s...@t...tp>

    Czy przedsiebiorca swiadczac dosc istotna i problemantyczna usluge (np.
    logistyka) moze w umowie wylaczyc odpowiedzialnosc za jakosc swiadczenia tej
    uslug lub nastepstwa nieprawidlowego jej wykonaniai?

    (podajac np. nie ponosi odpowiedzialnosc za spoznienia, konsekwencje tych
    spoznien itp.)



  • 2. Data: 2009-12-10 00:09:52
    Temat: Re: wylaczenie odpowiedzialnosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>


    Użytkownik "Sonny" <s...@t...tp> napisał w wiadomości
    news:hfpc5t$l44$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy przedsiebiorca swiadczac dosc istotna i problemantyczna usluge (np.
    > logistyka) moze w umowie wylaczyc odpowiedzialnosc za jakosc swiadczenia
    > tej uslug lub nastepstwa nieprawidlowego jej wykonaniai?

    Może, choć moim zdaniem będzie to nieskuteczne w odniesieniu do przypadków,
    gdy zwłoka będzie z jego winy.


  • 3. Data: 2009-12-10 09:47:54
    Temat: Re: wylaczenie odpowiedzialnosci
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:


    > Może, choć moim zdaniem będzie to nieskuteczne w odniesieniu do
    > przypadków, gdy zwłoka będzie z jego winy.

    Dodajmy, że umyślnej.
    I oczywiście żadnego tego typu wyłączenia nie będą skuteczne w
    stosunkach z konsumentami.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl


  • 4. Data: 2009-12-11 13:14:53
    Temat: Re: wylaczenie odpowiedzialnosci
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-12-2009 o 10:47:54 kuba <p...@o...pl> napisał(a):

    > Robert Tomasik pisze:
    >
    >
    >> Może, choć moim zdaniem będzie to nieskuteczne w odniesieniu do
    >> przypadków, gdy zwłoka będzie z jego winy.
    >
    > Dodajmy, że umyślnej.
    > I oczywiście żadnego tego typu wyłączenia nie będą skuteczne w
    > stosunkach z konsumentami.
    >

    Czy to samo dotyczy usług typu ifirma:

    "9.4. Operator nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody i straty
    bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z
    prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub
    utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze
    majątkowym), powstałymi z powodu użycia, niemożliwości użycia lub błędnego
    działania Serwisu."

    czy też lepszaksiegowosc.pl:

    "10.5. Operator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkody
    powstałe z powodu błędnego użycia, niemożności użycia lub błędnego
    działania Systemu."

    ?

    Tutaj klientami są z definicji podmioty gospodarcze więc nie ma
    ochrony konsumenckiej, ale co w przypadku gdy np. serwis wyliczy
    2x za mało lub za dużo podatku?

    --
    Tomek


  • 5. Data: 2009-12-11 13:29:31
    Temat: Re: wylaczenie odpowiedzialnosci
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Tomek pisze:

    > Czy to samo dotyczy usług typu ifirma:
    >
    > "9.4. Operator nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody i straty
    > bezpośrednio lub pośrednio (łącznie ze szkodami z tytułu utraty zysków z
    > prowadzenia przedsiębiorstwa, przerw w działalności przedsiębiorstwa lub
    > utraty informacji gospodarczej oraz innymi szkodami o charakterze
    > majątkowym), powstałymi z powodu użycia, niemożliwości użycia lub
    > błędnego działania Serwisu."
    >
    > czy też lepszaksiegowosc.pl:
    >
    > "10.5. Operator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkody
    > powstałe z powodu błędnego użycia, niemożności użycia lub błędnego
    > działania Systemu."
    >
    > ?
    >
    > Tutaj klientami są z definicji podmioty gospodarcze więc nie ma
    > ochrony konsumenckiej, ale co w przypadku gdy np. serwis wyliczy
    > 2x za mało lub za dużo podatku?

    O ile szkoda nie została wyrządzona umyślnie, to w zasadzie nie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1