  • 1. Data: 2009-12-09 20:59:11
    Temat: likwidacja szkody - odmowa wypłaty odzkodowania
    Od: rafulec <d...@g...pl>

    podczas koszenia trawy została wybita szyba w samochodzie który
    zostawiłempod domem.
    zgłosiłem szkode w t.u. firmy która kosiła trawę (właściciel firmy
    poczuwa się do odpowiedzialności za w/w szkodę)
    t.u odmawia wypłaty odszkodowania tłumacząc się faktem że pracownik
    firmy która kosiła trawę , realizował przedmiotową czynność na podstawie
    umowy o dzieło.

    jak w/w temat ugryźć ? właściciel firmy choć poczuwa się do
    odpowiedzialności - nie chce zrekompensowac mi szkody, twierdzać że się
    ubezpieczył od zdarzeń tego typu, a t.u. odmawia nie odmawia wypłaty
    odszkodowania:(

    pomyślałem o rzeczniku ubezpieczonych. są jakieś inne alternatywy ?

    proszę o radę

    dziękuję, R

  • 2. Data: 2009-12-09 21:14:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rafulec wrote:

    > pomyślałem o rzeczniku ubezpieczonych. są jakieś inne alternatywy ?

    sąd
    szkoda czasu na inne

  • 3. Data: 2009-12-09 22:21:38
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > która kosiła trawę , realizował przedmiotową czynność na podstawie umowy o

    A czy w zgłoszeniu szkody do tego t.u. zaznaczyłeś, że w przypadku
    odmowy skierujesz sprawę do sądu? Słyszałem o jakiejś firmie
    gdzie "sekretariat" przyjmujący takie pisma miał automatycznie odmownie
    odpowiadać na wszystkie w których nie było słowa "sąd".

  • 4. Data: 2009-12-09 22:34:45
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 9 Gru, 23:21, "Zygmunt" <z...@o...eu> wrote:

> [...]
    > gdzie "sekretariat" przyjmujący takie pisma miał automatycznie odmownie
    > odpowiadać  na wszystkie w których nie było słowa "sąd".

    Wszystkie? Podstawa odpowiedzi T.U. jest "nienalezy sie". Jak ktos da
    spokoj to ok a jak nie to mu dadza kase.

  • 5. Data: 2009-12-09 22:49:10
    Od: kuba <p...@o...pl>

    rafulec pisze:
> [...]
    > umowy o dzieło.
    >
    > jak w/w temat ugryźć ? właściciel firmy choć poczuwa się do

    A jak się poczuwa do winy, do nie podpisałby Ci pisma, że uznaje
    roszczenie? Wtedy byłbyś w domu;) A jak nie to najlepiej wyczerpać
    ścieżkę odwoławczą u ubezpieczyciela i do sądu.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 6. Data: 2009-12-10 08:25:14
    Od: rafulec <d...@g...pl>

    kuba pisze:

    > A jak się poczuwa do winy, do nie podpisałby Ci pisma, że uznaje
    > roszczenie? Wtedy byłbyś w domu;) A jak nie to najlepiej wyczerpać
    > ścieżkę odwoławczą u ubezpieczyciela i do sądu.

    poczuwa się do winy, lecz twierdzi że do w/w zdarzeń się ma polisę ubezp.

  • 7. Data: 2009-12-10 16:42:12
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > sąd
    > szkoda czasu na inne

    Z ciekawosci zapytam na jakiej podstawie?
    Pracownik, osoba ktora fizycznie obslugiwala kosirke nie posiada swojego
    ubezpieczenia, byla podwykonawca, wlasciciel firmy ma ubezpieczenie na
    siebie i swoja firme a nie na pracownika zatrudnionego na zlecenie.
    Moim skromnym zdaniem jak juz isc do sadu to tylko skarzyc tego
    bezposredniego "sprawce" ktory wowczas obslugiwal kosiarke.
    Wydaje mi sie, ze ubezpieczyciel i wlasciciel beda czysci.

  • 8. Data: 2009-12-10 16:45:53
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    rafulec pisze:

    > poczuwa się do winy, lecz twierdzi że do w/w zdarzeń się ma polisę ubezp.

    No to go pozywasz, a on wzywa do udziału w sprawie ubezpieczyciela.
    Jak już napisano wcześniej - szkoda czasu na cokolwiek innego.