  • 1. Data: 2009-12-10 07:49:15
    Temat: Wykorzystanie logo firmy w liscie referencyjnej
    Od: Shuwar <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zastanawiam sie, nad stworzeniem na stronie www mojej firmy listy
    referencyjnej klientow (jedynie nazwa, logo i link do strony
    klienta).

    Czy istnieje jakies uwarunkowanie prawne nakladajace koniecznosc
    uzyskania wczesniejszej zgody klienta?
    (w przypadku osob fizycznych zastosowanie mialaby ustawa o ochronie
    danych osobowych)

    Pozdrawiam
    Shuwar

  • 2. Data: 2009-12-11 06:54:54
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 23:49:15 -0800 (PST), Shuwar napisał(a):

> [...]
    > uzyskania wczesniejszej zgody klienta?
    > (w przypadku osob fizycznych zastosowanie mialaby ustawa o ochronie

    Prawnych nie ma żadnych. Oczywiście z samej grzeczności możesz się zapytać.
    Przecież:
    http://www.cuill.com/search?q=firma
    http://www.bing.com/search?q=firma&go=&form=QBLH&fil
    t=all
    www.google.pl

    zamieszczają linki i nazwę nie pytając się nikogo, a jedynie uświadamiają
    metodę aby linków tych nie było (meta tagi, robots.txt itp.)

    osoba fizyczna, jeśli sama udostepniła swoje dane w internecie to podanie
    linku i opisanie linku <a href="strona">dane osobowe </a> do strony gdzie
    te dane są nie narusza ustawy (chociaż można się spierać); przekopiowanie
    danych osobowych na własną stronę - może naruszać.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

  • 3. Data: 2009-12-11 07:49:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    > Prawnych nie ma żadnych. Oczywiście z samej grzeczności możesz się
    > zapytać.

    Miałbym wątpliwości. Przecież logo firm może stanowić zarejestrowany znak
    towarowy. Zastanowiłbym się czy znak ten nie jest rejestrowany w klasach
    działalności, którą my prowadzimy, albo czy ta firma nie prowadzi dla nas
    działalności konkurencyjnej.