  • 11. Data: 2009-07-16 08:38:09
    Temat: Re: wykorzystanie luki w dzialaniu lottomatu
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Andrzej pisze:
    Wiem, ze ta sytuacja jest niemozliwa.

    > Czyli mozna wykorzystywac takie luki w systemie ?

    Jeżeli sytuacja jest niemożliwa, to nie ma luki w systemie. Po co takie
    bzdury wymyślać?
    Czy prawo ma Twoim zdaniem opisywać, a może nawet penalizować wszystkie,
    jakie można wymyślić sytuacje niemożliwe? Proponuję karać za
    niedozwoloną mieszankę oddechową w skafandrach, używanych w zawodach
    lekkoatletycznych rozgrywanych pod powierzchnią słońca.

    > A jezeli cos takiego zdarzy sie przy bankomacie ? Zreszta zdarza sie, ze
    > bankomat
    > wyplaci za duzo.

    Już się nie praktycznie nie zdarza. To był "sprytny" pomysł obsługi
    bankomatów w początkowym okresie ich używania w Polsce. Zaostrzenie
    odpowiedzialnosci majątkowej obsługi zdecydowanie "naprawiło" bankomaty.

    I mozna wtedy wyplacac do oporu nawet jak sie wie, ze to
    > czyjesz
    > pieniadze ?

    To Cię znajdą :(

    Albo inny przyklad, ze wlasnie naciskasz przypadkowo dwa

    Znowu wymyślasz bzdurne przypadki.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 12. Data: 2009-07-16 08:51:44
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał

    > Znowu wymyślasz bzdurne przypadki.

    To akturat nie jest bzdura. Sam przyznałeś, że kiedyś były, a więc realnie
    mogą się powtórzyć.
    Nie gań Andrzeja za rozmyślanie:) Jedni zastanawiają się na tym co jest,
    inni nad tym czego nie ma, dzięki temu świat się rozwija ;)

  • 13. Data: 2009-07-16 09:48:12
    Od: "Andrzej" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszankę oddechową w skafandrach, używanych w zawodach lekkoatletycznych

    Staralem sie wymyslic sytuacje maksymalnie podobna do tej ktora jest mozliwa
    faktycznie miala miejsce a o ktorej nie za bardzo moge pisac. I zalozylem,
    ze jednak jest to mozliwe.

    W sumie wymyslilem sytuacje duzo lepiej pasujaca do tej mojej i raczej
    mozliwa ale nie ma chyba
    sensu pisac bo zaraz ktos uzna ze niepotrzebnie wymyslam pierdoly.

  • 14. Data: 2009-07-16 11:24:38
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    piotr [trzykoty] pisze:

    > Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał

    > To akturat nie jest bzdura. Sam przyznałeś, że kiedyś były, a więc
    > realnie mogą się powtórzyć.

    Były przypadki zamieniania kaset z nominałami, np. zamieniano miejscami
    kasety z banknotami 20 zł i 100 zl, a następnie "znajomy" podchodził i
    wpisywał wypłatę 80 zł.
    To jest inna sytuacja, niż przykład kodu, powodującego wypłatę
    wszystkich pieniędzy. Dlatego napisałem, to, co napisałem.

    > Nie gań Andrzeja za rozmyślanie:) Jedni zastanawiają się na tym co
    > jest, inni nad tym czego nie ma, dzięki temu świat się rozwija ;)

    Andrzej napisał też, ze jemu zdarzyła sie jeszcze inna sytuacja. Nie
    napisze, jaka, a szkoda, bo o rzeczywistych problemach, ciekawie byłoby
    podyskutować. O wymyślonych mi sie nie chce. Ale OK - niech już będzie,
    że nie przyczyniam się do rozwoju świata :)

  • 15. Data: 2009-07-16 12:06:30
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 13:24:38 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

    > Były przypadki zamieniania kaset z nominałami,/.../
    > O wymyślonych mi sie nie chce. Ale OK - niech już będzie,
    > że nie przyczyniam się do rozwoju świata :)

    Zatem nie można liczyć na Ciebie w dyskusji nad sytuacją opisywaną AFAIR
    przez J.Londona gdy pewien młodzieniec podczas gorączki złota zaczął nagle
    wygrywać w ruletkę? Wygrywał bo zaobserwował, że stół się wypaczył z powodu
    bliskości pieca. Ale to przypadek literacki/fikcja i pewnie nie
    skomentujesz...

    PS. faktycznie ciekawe to gdy ktoś _przypadkiem_ odkryje lukę w jakimś
    _systemie_ i ją wykorzysta w celu wzbogacenia się. AFAIK w usiech
    wspomaganie się komputerowym przetwarzaniem danych w grach losowych
    (ruletki, kasyna itd.) jest dlatego karalne jako oszustwo, gdyż klient
    łączący się z maszyną liczącą korelacje w furgonetce narusza zasady
    losowości zakładu.

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2009-07-16 14:14:55
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    poreba pisze:

> [...]
    > wygrywać w ruletkę? Wygrywał bo zaobserwował, że stół się wypaczył z powodu
    > bliskości pieca. Ale to przypadek literacki/fikcja i pewnie nie

    Dlaczego mam nie skomentować ;) To jest jak najbardziej możliwy
    przypadek, mimo, ze fikcja :)

> [...]
    > (ruletki, kasyna itd.) jest dlatego karalne jako oszustwo, gdyż klient
    > łączący się z maszyną liczącą korelacje w furgonetce narusza zasady

    Problem polega IMHO na tym, ze trzeba właśnie mówić o konkretnych
    przypadkach, a nie da się ogólnie wypracować oceny sytuacji, gdy ktoś
    przypadkiem odkryje lukę i się wzbogaci.

    Inaczej będziemy oceniać lukę w płocie, a inaczej w przepisach
    podatkowych ;)

    Dyskusja inspirowana przez wątkotwórcę była moim zdaniem nez sensu
    dlatego, ze dotyczyła nie tego, co naprawdę go interesowało, a w mojej
    ocenie wnioski z takiej dyskusji nie muszą mieć właściwego zastosowania
    do tej innej, nieznanej nam sytuacji.

    Wracajac do przykładu z kasynami - wspomaganie się komputerem dla
    obliczania układu kart w pokerze jest niedozwolone, wspomaganie się
    własną zdolnością obserwacji do wynajdywania "luk w zabezpieczeniach
    mimiki" twarzy innych graczy jest jak gdyby istotą pokera.

    I tu i tu opierasz sie na luce w zabezpieczeniach. Wnioski jakby inne

  • 17. Data: 2009-07-16 14:22:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    poreba wrote:

> [...]
    > (ruletki, kasyna itd.) jest dlatego karalne jako oszustwo, gdyż klient
    > łączący się z maszyną liczącą korelacje w furgonetce narusza zasady

    Czy miałeś kiedykolwiek coś wspólnego z rachunkiem prawdopodobieństwa? ;-)

    M.

  • 18. Data: 2009-07-16 15:34:23
    Od: r...@m...com

    Coś podobnego, tylko ze z kasynem:

    http://wyborcza.pl/1,75477,2429474.html

  • 19. Data: 2009-07-16 16:39:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 16:22:54 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Czy miałeś kiedykolwiek coś wspólnego z rachunkiem prawdopodobieństwa? ;-)

    Pomylił to z którąś z gier karcianych (nie poker) gdzie podobno faktycznie
    dobre kojarzenie i pamięć pomagają wygrywać.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2009-07-17 04:31:54
    Od: poreba <d...@p...pl>

    napisał(a):

    > Czy miałeś kiedykolwiek coś wspólnego z rachunkiem prawdopodobieństwa? ;-)
    Zakłądam, że prawdopodobieństwo mojej styczności z tą dziedziną jest
    większe niż prawdopodobieństwo występowania w kasynach gier idealnie
    losowych.

    --
    pozdro
    poreba