  • 1. Data: 2009-07-16 07:08:02
    Temat: ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Po co im te wszytkie dane?
    Permanentna inwigilacja :)
    http://infokolej.pl/printview.php?t=7107&start=0&sid
    =c49a95a207fdd636f7274a0e0893ef45

  • 2. Data: 2009-07-16 07:35:51
    Temat: Re: ZTM i mnóstwo danych do przetwarzania
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 09:08:02 +0200, Herald napisał(a):

    > Po co im te wszytkie dane?
    > Permanentna inwigilacja
    > http://infokolej.pl/printview.php?
    t=7107&start=0&sid=c49a95a207fdd636f7274a0e0893ef45

    Częściowo nieaktualne:

    http://www.zw.com.pl/artykul/379872_ZTM_nie_moze_nas
    _sledzic_.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 3. Data: 2009-07-16 07:38:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Częściowo nieaktualne:

    no wlasnie, tylk oeczesciowo, czyli jak dobrze rozumiem, jesli nie chce
    podac ztm swoich danych, to o karcie miejskiej moge zpomniec i nie ma sily
    zmusic ich do wydania mi takiej karty bez podawania danych osobowych?

  • 4. Data: 2009-07-16 08:05:32
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 16 Jul 2009 09:38:45 +0200, szerszen napisał(a):

    > no wlasnie, tylk oeczesciowo, czyli jak dobrze rozumiem, jesli nie chce
    > podac ztm swoich danych, to o karcie miejskiej moge zpomniec i nie ma sily
    > zmusic ich do wydania mi takiej karty bez podawania danych osobowych?

    Częściowo to znaczy że (jeżeli ZTM się nie odwoła) - będą zmuszeni do
    usunięcia powiązań w bazie danych ze zdjęciem, z danymi o "przejściach
    przez bramki" itp.
    Ale zarąbiste jest to że bilety są tylko w postaci karty - papierowych już
    nie ma dostępnych w ofercie. czyli jesteś skazany na podanie swoich danych
    wymaganych do uzyskania karty. Chyba ze przerzucisz się na taksówki ;)

  • 5. Data: 2009-07-16 08:12:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Ale zarąbiste jest to że bilety są tylko w postaci karty - papierowych już
    > nie ma dostępnych w ofercie.

    Ale tylko okresowe.

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-07-16 08:12:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Częściowo to znaczy

    wiem co to znaczy

> [...]
    > nie ma dostępnych w ofercie. czyli jesteś skazany na podanie swoich danych
    > wymaganych do uzyskania karty. Chyba ze przerzucisz się na taksówki ;)

    i o to wlasnie pytalem

  • 7. Data: 2009-07-16 09:14:29
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał
    > Częściowo nieaktualne:
    >
    > http://www.zw.com.pl/artykul/379872_ZTM_nie_moze_nas
    _sledzic_.html

    W sumie dobrze, dane są bezpieczne. Ale...
    Jak przewoźnik ma dostosować rozkład do potrzeb klientów nie mając danych o
    ich przesiadkach. Tzn. jakby wiedzieli, że w relacji A-B jedzie ileś tam
    osób, które to potem te same osoby jadą w B-C to mogliby wprowadzić np.
    linię relacji A-C.
    Oczywiście możnaby pomyśleć o jakiś zaanonimizowanym systemie zbierania tych
    danych, np. z losowymi identyfikatorami kart umiejscowionymi w ich chipach,
    które to nie byłby w żadnym systemie wiązane z danymi osobowymi.

  • 8. Data: 2009-07-16 09:17:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak przewoźnik ma dostosować rozkład do potrzeb klientów nie mając danych
    > o ich przesiadkach.

    ale w czym widzisz problem?
    kazda karta ma, albo moze miec swoj numer indwyidualny i wiadomo jak sie
    porusza, nie potrzeba do tego danych personalnych

  • 9. Data: 2009-07-16 09:25:19
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał
    > ale w czym widzisz problem?
    > kazda karta ma, albo moze miec swoj numer indwyidualny i wiadomo jak sie
    > porusza, nie potrzeba do tego danych personalnych

    Tak, ale jak ZTM chce mieć możliwość wydawania duplikatów, np. po zgubieniu
    czy kradzieży to musi wiedzieć jaką kartę i komu ma anulować i zastąpić
    nową. Stąd konieczne jest ich powiązanie. Z drugiej strony też chce mieć
    dane o obciążeniu i przesiadkach, a to już z przyczyn ochrony danych budzi
    wątpliwości.
    To nie jest kwestia jednego powodu, a kilku. Trzeba coś wymyślić, aby
    pogodzić wszystkie wymagania.

  • 10. Data: 2009-07-16 09:26:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > tych danych, np. z losowymi identyfikatorami kart umiejscowionymi w ich
    > chipach, które to nie byłby w żadnym systemie wiązane z danymi osobowymi.

    I tak nikt nie kasuje karty podczas każdego przejazdu, więc ZTM nie ma
    jak zbierać tego typu danych.

    --
    Liwiusz