  • 1. Data: 2010-07-21 22:34:33
    Temat: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Od: Gemellus Logicus <a...@g...com>

    Instytucja państwowa, niespodziewanie przyszła do mnie kadrowa i bez
    świadków wręczyła mi do podpisania rozwiązanie umowy o pracę za
    porozumieniem stron. Kiedy wahałam się co zrobić ona naciskała, że
    albo to albo wypowiedzenie - "ale lepiej będzie dla pani 'za
    porozumieniem' bo 'wymówienie' świadczy iż to pracownik zawinił, co
    jest niekorzystne przy szukaniu kolejnej pracy". Będąc pod presją
    podpisałam to pierwsze (za porozumieniem).
    Czy słusznie postąpiłam?
    Czy jeśli nie znajdę pracy w okresie wypowiedzenia to mam prawo do
    zasiłku dla bezrobotnych?
    Czy mogę wycofać się ze zgody na wymówienie za porozumieniem stron?
    Ile mam na to czasu ustawowo?

    Pracuję w tej instytucji 10 lat na umowę na czas nieokreslony. W mojej
    ocenie nie istnieją formalne powody aby mnie zwolnić, więc po
    przyjściu do domu dochodze do wniosku, że to był szantaż emocjonalny
    aby mnie zmusić do podpisania niekorzystnej dla mnie zgody.
    Będę wdzięczna za pomocne sugestie.

  • 2. Data: 2010-07-21 23:02:44
    Temat: Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Od: "TomekK" <s...@g...com>

    > Czy słusznie postąpiłam?

    niesłusznie.

  • 3. Data: 2010-07-21 23:17:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Gemellus Logicus" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    >porozumieniem' bo 'wymówienie' świadczy iż to pracownik zawinił, co
    >jest niekorzystne przy szukaniu kolejnej pracy". Będąc pod presją

    Po prostu dalas dupy bez mydla, mianowicie na wlasne zyczenie pozbawilas sie
    odprawy....
    Ehh, jak w tym kraju ma byc dobrze, skoro tacy ludzie zostaja urzednikami
    :( /i nie o kadrowa mi tu przede wszystkim chodzi/

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-07-22 00:47:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    Gemellus Logicus <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > jest niekorzystne przy szukaniu kolejnej pracy". Będąc pod presją
    > podpisałam to pierwsze (za porozumieniem).
    W opisanych okolicznościach postąpiłaś idiotycznie. Rzekoma "presja" nie
    jest żadnym wytłumaczeniem.

    > Czy jeśli nie znajdę pracy w okresie wypowiedzenia to mam prawo do
    > zasiłku dla bezrobotnych?
    Jakiego wypowiedzenia? Ty nie rozumiesz, co piszesz?
    Nie ma żadnego wypowiedzenia ani okresu wypowiedzenia.
    Jest porozumienie stron.
    Zasiłek będzie przysługiwał po 90 dniach od zarejestrowania.

    > Czy mogę wycofać się ze zgody na wymówienie za porozumieniem stron?
    > Ile mam na to czasu ustawowo?
    > Pracuję w tej instytucji 10 lat na umowę na czas nieokreslony.
    Jak to możliwe, żeby z takim stażem pracy być tak głupim?
    Wypowiedzenie za porozumieniem stron???
    A może to znowu kolina?

> [...]
    > przyjściu do domu dochodze do wniosku, że to był szantaż emocjonalny
    > aby mnie zmusić do podpisania niekorzystnej dla mnie zgody.
    Po prostu zrobiono z ciebie wała.
    O odprawie już ci napisano, dodatkowo możesz sobie poczytać tu:
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/kiedy;pracownikowi;przysluguje;odprawa,191,0,40
    4671.html#

    > Będę wdzięczna za pomocne sugestie.
    Proszę bardzo: zmądrzej.
    Jest to bardzo pomocna sugestia.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-07-22 02:16:55
    Od: Gemellus Logicus <a...@g...com>

    On Jul 22, 2:47 am, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > A może to znowu kolina?

    > Po prostu zrobiono z ciebie wała.
    > O odprawie już ci napisano, dodatkowo możesz sobie poczytać

    Ale jeżeli to było wczoraj o godzinie 15, to czy działając z samego
    rana nic nie mogę uczynić dla unieważnienia owego "porozumienia"?

    Co z 61 §1 KC ? Przeczytałam m.in. tu
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/5011,wyrazenie
    _zgody_na_rozwiazanie_umowy_za_porozumieniem_stron_n
    ie_zawsze_jest_ostateczne.html
    albo tu:
    http://prawo.e-katedra.pl/s1-studia-prawnicze/sedno-
    sprawy/1031
    że jeśli cofnięcie zgody / "odwołanie oświadczenia woli jest
    skuteczne, jeżeli doszło do adresata jednocześnie z tym oświadczeniem
    bądź wcześniej"...

    PYTANIE: co to znaczy "jednocześnie" w tym przypadku? Ten sam dzień,
    ta sama godzina? A co jeśli podpisanie było pod koniec pracy a
    cofnięcie RANIUTKO o 8.00?

    I do kogo kierować owe "odwołanie woli"? Do dyrektora bezpośrednio?

  • 6. Data: 2010-07-22 02:24:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gemellus Logicus wrote:

    > Ale jeżeli to było wczoraj o godzinie 15, to czy działając z samego
    > rana nic nie mogę uczynić dla unieważnienia owego "porozumienia"?

    Nic. Chyba, że pracodawca sam ci ten papierek odda.

> [...]
    > bądź wcześniej"...
    >
    > PYTANIE: co to znaczy "jednocześnie" w tym przypadku?

    w tym samym dniu zwykle. Np. dwa listy przyszły tego samego dnia.

    > Ten sam dzień,
    > ta sama godzina? A co jeśli podpisanie było pod koniec pracy a
    > cofnięcie RANIUTKO o 8.00?

    zapomnij. złożyłaś oświadczenie woli osobie uprawnionej wczoraj i na
    pewno ona się z tym zapoznała. Bo zrobiła to w chwili gdy go podpisałaś.
    jakbyś zostawiła pismo wczoraj w sekretariacie, a rano doniosła
    odwołanie, zanim ktokolwiek z treścią zdążył się zapoznać to byłoby
    jednocześnie,

    > I do kogo kierować owe "odwołanie woli"? Do dyrektora bezpośrednio?

    to dyrektora, kadrowej. wszystko jedno. do kazdego kto ma prawo takie
    pismo przyjąć.

    w twoim przypadku i tak po rybkach, a wykazanie, że kadrowa cię
    straszyła w zasadzie odpada.

    Zacznij szukać pracy.

  • 7. Data: 2010-07-22 04:54:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > w tym samym dniu zwykle. Np. dwa listy przyszły tego samego dnia.

    Jednocześnie znaczy jednocześnie a nie tego samego dnia.

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2010-07-22 06:43:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Gemellus Logicus pisze:
> [...]
    > jest niekorzystne przy szukaniu kolejnej pracy". Będąc pod presją
    > podpisałam to pierwsze (za porozumieniem).

    Zależy od tego co chcesz uzyskać, alena 90% nie opłacało się...

    > Czy jeśli nie znajdę pracy w okresie wypowiedzenia to mam prawo do
    > zasiłku dla bezrobotnych?

    tak, ale nie od razu i na krócej, niż jakby wręczono Ci wypowiedzenie

> [...]
    > przyjściu do domu dochodze do wniosku, że to był szantaż emocjonalny
    > aby mnie zmusić do podpisania niekorzystnej dla mnie zgody.

    w zależności od powodu wpisanego w wypowiedzenie, była szansa na odprawę....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2010-07-22 07:17:31
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    >W wiadomości
    m.googlegroups.com

    > W opisanych okolicznościach postąpiłaś idiotycznie. Rzekoma "presja" nie
    > jest żadnym wytłumaczeniem.

    No, ale została oszukana przez kadrową jakby nie było. Dostałą od niej
    nieprawdziwe informacje co do konsekwencji podpisania wypowiedzenia.

    Pozdrawiam Przemek

  • 10. Data: 2010-07-22 07:40:53
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > wykazanie, że kadrowa cię straszyła w zasadzie odpada.

    Dlaczego?

    Pozdr.
    K.