  • 11. Data: 2014-01-02 22:16:57
    Temat: Re: wspoludzial w kierowaniu po pijanemu
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 02.01.2014 17:43, Andrzej Lawa pisze:
    /.../

    > Może powinno być?

    Nie.

  • 12. Data: 2014-01-02 23:46:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sonn" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > A w którym miejscu w tym wątku była mowa o udostępniającym pojazd?

    To raz. A po drugie skoro jest lex specjalis, to trudno próbować
    pomocnictwo sugerować.

  • 13. Data: 2014-01-03 08:30:46
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:la3on5$vgj$1@dont-email.me...

    > A jak już się jest któąś z tych wymienionych przez Ciebie osób, to co?

    To grozi za to grzywna:

    "Art. 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik lub prowadzący pojazd,
    który:

    3) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania osobę znajdującą się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka,

    podlega karze grzywny.

  • 14. Data: 2014-01-03 09:43:16
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...

    > Nadal nie wiem czy tylko udajesz. Mowa była o osobie która udostępniła
    > swój pojazd pijanemu i tenże pijany powoduje wypadek.

    >A w którym miejscu w tym wątku była mowa o udostępniającym pojazd?

    Poszukaj sobie.

  • 15. Data: 2014-01-03 16:32:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:la5ova$fu5$1@dont-email.me...

> [...]
    >
    > 3) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej lub w
    > strefie zamieszkania osobę znajdującą się w stanie po użyciu alkoholu lub

    To wiem. Ale propozycja była, by odpowiadał za współudział, albo druga
    wersja, że ma obowiazek denuncjacji prawcy.

  • 16. Data: 2014-01-03 23:23:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jan 2014, Sonn wrote:

    > A w którym miejscu w tym wątku była mowa o udostępniającym pojazd?

    A definicję słowa "posiadacz" znasz?
    (hint: złodziej RÓWNIEŻ jest posiadaczem, po udanej kradzieży oczywiście).
    Oczywiœcie inne zastrzeżenia pozostajš w mocy (np. uwaga Roberta,
    że odpada pomocnictwo, pozostaje czyn karalny, odrębny).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-01-03 23:27:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jan 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > Może powinno być?

    Nie, z prostego powodu.
    Prowadziłoby do paradoksu: najprostszym zabezpieczeniem dla pasażera,
    aby nie podlegał karze, byłoby żeby... był pijany.
    Ergo, celem przepisu byłoby promowanie pijaństwa na drodze :P

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-01-03 23:30:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jan 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale sprawca miał trzeźwego pasażera

    Sugerujesz, że jakby sprawca miał pijanego pasażera, to ów
    pasażer powinien być traktowany łagodniej?

    To przypomnę - "to już było".
    Za życia co starszych dinozaurów na grupie stan nietrzeźwości
    stanowił okoliczność łagodzącą dla wielu przestępstw.
    Co za problem dorzucić do tej zasady przestępstwa drogowe ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2014-01-04 21:42:27
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > To przypomnę - "to już było".
    > Za życia co starszych dinozaurów na grupie stan nietrzeźwości
    > stanowił okoliczność łagodzącą dla wielu przestępstw.

    Raczej stan nietrzeźwości rozumiany jako zakłócenie czynności psychicznych.
    I chyba ciągle tak jest.
    Oczywiście wyłączając kierowców.a także innych sprawców, ale tylko gdy
    wypili w celu dokonania przestępstwa.

  • 20. Data: 2014-01-05 02:09:54
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Raczej stan nietrzeźwości rozumiany jako zakłócenie czynności psychicznych.
    >I chyba ciągle tak jest.

    Obecnie jest to czynnik obciążający.