  • 31. Data: 2005-02-07 12:21:40
    Temat: Re: wspolpraca
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > On nie ma żadnego przełożenia na art. 24, który ustala znamiona czynu
    > zabronionego. Gdyby coś takiego było celem ustawodawcy, to wówczas w art. 24
    > było by wprost odniesienie do zachować opisanych w tym artykule. Rzuć okiem
    > do Prawa Budowlanego, bo tam na przykład tak jest to zorganizowane.

    Albo inaczej - może błądzę ;-) Art 24 mówi o ukaraniu za wykroczenie
    szczególne, ogólnie za wysyłanie niezamówionej informacji handlowej, a
    art.10 zawęża i kieruje na drogę karną?

    Tak przy okazji - czytany literalnie art. 24 powoduje, że np. wszelkie
    reklamy w portalach, w szczególności wyskakujące okienka na stronie
    głównej (czyli przed możliwością zapoznania się z warunkami serwisu) są
    wykroczeniem - dobrze rozumuję??

    M.

  • 32. Data: 2005-02-07 12:49:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Albo inaczej - może błądzę ;-) Art 24 mówi o ukaraniu za wykroczenie
    > szczególne, ogólnie za wysyłanie niezamówionej informacji handlowej, a
    > art.10 zawęża i kieruje na drogę karną?

    Na jaką drogę karną? W tym wypadku nieuczciwa konkurencja, to roszczenie
    cywilne raczej.

> [...]
    > reklamy w portalach, w szczególności wyskakujące okienka na stronie
    > głównej (czyli przed możliwością zapoznania się z warunkami serwisu) są

    Moim zdaniem źle, bowiem owe reklamy nie są wysyłane. One znajdują się na
    jakiej tam stronie, na którą Ty możesz wejść, ale nie musisz. Jeśli
    wejdziesz, to je pobierasz, ale jak wchodzisz na inne strony, to przecież
    nie powoduje to pobrania automatycznego wszystkich reklam ze wszystkich
    stron.

    Z usnetem jest ten problem, że chcąc pisać na grupy musisz je pobierać w
    zasadzie w całości. W konsekwencji dostajesz na dysk SPAM. W wypadku
    portalu, jeśli nawet raz dasz się złapać, to zawsze możesz więcej nie
    wchodzić na daną stronę i tyle.

  • 33. Data: 2005-02-07 13:33:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zasadzie w całości. W konsekwencji dostajesz na dysk SPAM. W wypadku
    > portalu, jeśli nawet raz dasz się złapać, to zawsze możesz więcej nie

    usenet.gazeta.pl
    niusz.onet.pl
    nie musisz pobierac, mozesz ale nie musisz,

    P.

  • 34. Data: 2005-02-07 14:24:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > usenet.gazeta.pl
    > niusz.onet.pl
    > nie musisz pobierac, mozesz ale nie musisz,

    Wiesz, z poczty też możesz tą metodą korzystać. Większość serwerów umożliwia
    czytanie poczty via html.

  • 35. Data: 2005-02-07 14:55:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wiesz, z poczty też możesz tą metodą korzystać. Większość serwerów
    umożliwia
    > czytanie poczty via html.

    wiem ale poczta jest skierowana do Ciebie, jest to twoja poczta a usenet
    nie,
    zapdalem tylko przyklad negujacy