  • 1. Data: 2008-12-09 17:44:06
    Temat: wortal branżowy, kopiowanie danych a prawo autorskie
    Od: PawelC <p...@f...pl>

    Przymierzam się do otworzenia czegoś w rodzaju portalu branżowego i jak
    zwykle w takich wypadkach chciałem podpatrzeć jak to robią inni (nie
    tylko z tej dziedziny która chciałbym publikować).

    Trochę ze zdumieniem odkryłem że bardzo wiele tego typu witryn
    zamieszczone informacje o konkretnych firmach publikuje na zasadzie
    copy-paste ze strony źródłowej danej firmy. Nie zmieniając często nawet
    przecinka.
    Często wykorzystując również zdjęcia ściągnięte z strony www, danego
    przedsiębiorstwa.
    Wątpię że taka praktyka odbywa się na zasadzie pytania o zgodę, gdyż na
    jednym z takich portali odkryłem że są tego tysiące i niemal wszystko na
    żywca skopiowane.
    Rozumiem, że takie wortale działają na zasadzie robienia bezpłatnej
    reklamy tym o których informację są publikowane, ale czy to aby jest
    legalne? Zwłaszcza chodzi mi o używanie zdjęć bez pytania właściciela
    strony o zgodę.

    I kolejna sprawa z tym związana, czy ja mogę dane które będę umieszczał
    (w tym przypadku nasze autorskie teksty, zdjęcia,) obciążyć czymś w
    rodzaju "copyright by... " i na tej zasadzie dochodzić roszczeń gdyby
    ktoś wykorzystywał te materiały na swoich stronach?

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2008-12-09 18:07:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 09 Dec 2008 18:44:06 +0100, PawelC napisał(a):

> [...]
    > zamieszczone informacje o konkretnych firmach publikuje na zasadzie
    > copy-paste ze strony źródłowej danej firmy. Nie zmieniając często nawet

    Te informacje mogą przecież pochodzić z press-packów. Często tak się
    dzieje. Inna sprawa, że wymagający klient od razu takie coś wyłapie i
    wyrobi sobie opinie na temat danej strony, której autorom nie chce sie
    pisać.

> [...]
    > rodzaju "copyright by... " i na tej zasadzie dochodzić roszczeń gdyby
    > ktoś wykorzystywał te materiały na swoich stronach?

    Nie musisz. O ile to co tworzysz jest utworem, jest automagicznie chronione
    przez ustawę.

    --
    best regards,
    scream