  • 1. Data: 2008-12-09 19:03:26
    Temat: lojalka - możliwość zwrotu części kosztów
    Od: "Skolmi" <s...@p...pl>

    Witam,

    Przejrzał archiwum i sporo się dowiedziałem, ale pozostała mi jedna
    wątpliwość.

    Pracodawca wysłał mnie na staż zagraniczny uprzednio nakazując
    podpisać lojalkę o zwrocie całości poniesionych przez niego kosztów w
    przypadku
    rozwiązania przeze mnie umowy o pracę w ciągu kolejnego roku.

    Czy podpisanie powyższego wyklucza możliwość zwrotu przeze mnie jedynie
    części środków w przypadku, gdy wypowiem umowę po 10 miesiącach,
    w świetle powoływanego na grupie rozporządzenia MEN i MPiPS
    w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji (...).

    Czy mam jakieś wsparcie prawa w tym zakresie,
    czy też jedyne co mogę, to rozpocząć negocjację z pracodawcą,
    (który posunie się do wszystkiego aby mnie zatrzymać) w tej sprawie.

    Pzdr.
    Skolmi

  • 2. Data: 2008-12-09 21:15:07
    Temat: Re: lojalka - mo
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Skolmi pisze:
> [...]
    > czy też jedyne co mogę, to rozpocząć negocjację z pracodawcą,
    > (który posunie się do wszystkiego aby mnie zatrzymać) w tej sprawie.

    Przepisy tego rozporządzenia są nadrzędne w stosunku do treści umowy,
    punkty umowy w konflikcie w rozporządzeniem są nieważne.

    Adam Kłobukowski