  • 1. Data: 2005-05-20 20:46:59
    Temat: wojsko dla studentow. Jak uniknac przeszkolenia?
    Od: JFK <s...@g...com>

    Witam
    Pogoglalem nieco ale archiwum mowi prawie wylacznie o normalnej sluzbie a
    o studentach cisza wiec wyciagne temtam ;-)
    Na drugim roku studiow (uczelnia techniczna) odbylem przeszkolenie
    wojskowe i zaliczylem egzamin.
    Teraz nadszedl tzeci rok i grozi mi ze zostane wezwany na 6 tygodniowe
    szkolenie ktore zakonczy moja kariere wojskowa. Zgodnie z ustawa jesli nie
    zostane na to szkolenie wezwany (tylko okolo 30% osob nie jest wzywanych)
    to z dniem zakonczenia studiow staje sie rezerwista. I teraz pytanie:
    przejrzalem dokladnie ustawe o powszechnym bla bla i nie widze tam
    rozpatrzonej jednej sytuacji: co jesli zechca mnie wziasc ale nie zdolaja
    mnie o tym skutecznie poinformowac? Ogolnie wezwania przesyla poczta wku
    odpowiednie do miejsca zameldowania slyszalem historie (nieptwierdzone) o
    ludziach ktorzy latami potrafili migac sie przed wojskiem zmieniajac
    czesto zameldowanie i tym samym wykorzystujac ich bezwladnosc w
    przesylaniu papierow. No i teraz pytanie czy jesli zlozylem papier ze chce
    odbyc to szkolenie a teraz (po roku) wiem ze bede miec spory problem ze
    zmieszczeniem sie w czasie (siostra wyciela mi glupi numer i wychodzi za
    maz w sierpniu a w lipcu mam praktyki wiec nie bardzo moge cos zamieszac)
    to czy moge sie jakos legalnie wykrecic (ustawa chyba raczej takiej
    mozliwosci nie precyzuje). Czy jesli faktycznie zaczne mieszac z
    zameldowaniem to to ma szanse sie udac(jak czesto musialbym je zmieniac i
    czy musze daleko?)? Czy jesli po prostu bede twardo nie odbierac zadnych
    wezwan to to wystarczy? W koncu jestem ochotnikiem wiec chyba nie beda po
    mnie wysylac policji? No i co sie stanie jesli jednak mnie wciela na
    turnus sierpien-wrzesien a ja bede mial jakies zalegle egzaminy na
    uczelni? przeciez jesli wypuszcza mnie dopiero 24 wrzesnia to juz nie bede
    mial do czego wracac bo mnie z uczelni wyleja :-( Ogolnie ustawa nieco
    milczy na temat takich szczegolow i to mnie martwi bo nie bardzo wiem co
    kombinowac a grunt zaczyna mi sie powoli palic pod nogami bo wiekszosc
    znajomych juz dostala wezwania :-(
    pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc
    --
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:

  • 2. Data: 2005-05-20 21:00:57
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    pracujesz?
    masz jakies lekkie schorzenie?
    wyjatkowa sytuacja w rodzinie?

    idz do WKU i powiedz im o tym
    na szkolenie ida w pierwszej kolejnosci chetni... dopiero potem dobierani sa
    Ci ktorzy sa mniej chetni..

    jezeli dobrze pogadasz to nigdzie nie pojdziesz...
    az tak bardzo to im sie nie chce tych szkolen robic...

    --
    pzdr
    www.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych

  • 3. Data: 2005-05-20 21:08:11
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Fri, 20 May 2005 23:00:57 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

> [...]
    >
    > idz do WKU i powiedz im o tym
    > na szkolenie ida w pierwszej kolejnosci chetni... dopiero potem dobierani

    Obecnie nie pracuje ale bede pracowac caly lipiec a w sierpniu siostra ma
    ten slub (to mzoe byc wyjatkowa sytuacja? ;-) ) no i zapewne bede miec
    jakies egzaminy Schorzen brak - idealnie zdrowy.
    Myslisz ze z nimi sie da tak po prostu dogadac?
    Az mi sie wierzyc nie chce.
    Dotychczas mialem z wojskiem raczej negatywne doswiadczenia.
    Jesli faktycznie da sie to zalatwic jak z ludzmi to byloby idealnie bo
    naprawde nie ciagnie mnie do woja :)
    pozdrawiam
    --
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:

  • 4. Data: 2005-05-20 21:08:45
    Od: tunia <p...@i...pl>

> [...]
    >ludziach ktorzy latami potrafili migac sie przed wojskiem zmieniajac
    >czesto zameldowanie i tym samym wykorzystujac ich bezwladnosc w

    Po co zmieniać miejsce zameldowania? Wystarczy się wymeldować i nigdzie
    nie meldować, bo nie ma takiego obowiązku.

    tunia

  • 5. Data: 2005-05-20 21:28:17
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Fri, 20 May 2005 23:08:45 +0200, tunia napisał(a):

    > Po co zmieniać miejsce zameldowania? Wystarczy się wymeldować i nigdzie
    > nie meldować, bo nie ma takiego obowiązku.
    Obawiam sie ze mojemu wku musialbym wtedy podac miejsce zamieszkania
    a jesli podam im nowe zameldowanie to beda musieli przepchac wszystkie
    papiery w nowe miejsce i na tym polega caly zysk :)
    pozdrawiam
    --
    Jakub (JFK) Kasica
    kontakt ze mna:

  • 6. Data: 2005-05-21 11:05:47
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    JFK wrote:

    > Obawiam sie ze mojemu wku musialbym wtedy podac miejsce zamieszkania
    > a jesli podam im nowe zameldowanie to beda musieli przepchac wszystkie
    > papiery w nowe miejsce i na tym polega caly zysk :)

    nie musisz podawac - wystarczy zmiana meldunku w urzedzie...
    albo wymeldowanie sie..

    co do dogadania sie...
    mi tak powiedzial gosciu prowadzacy kurs...
    zeby isc jak czlowiek do czlowieka i dogadac sie..

  • 7. Data: 2005-05-21 11:24:21
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    zkruk [Lodz] napisał(a):
    > nie musisz podawac - wystarczy zmiana meldunku w urzedzie...
    > albo wymeldowanie sie..
    w momencie przemeldowania trzeba to zglosic do odpowiedniego wku.
    niezgloszenie - wku wysle bilet na znany sobie adres zameldowania, ktory
    jest juz nieaktualny. i takie wezwanie zostanie uznane za niedostarczone
    (bylo to juz kilka razy poruszane). wniosek - uchylanie sie od sluzby
    wojskowej (a na to juz chyba jest jakis paragraf)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-05-22 21:49:29
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    badzio wrote:
> [...]
    > niedostarczone (bylo to juz kilka razy poruszane). wniosek -
    > uchylanie sie od sluzby wojskowej (a na to juz chyba jest jakis

    mi tak powiedziano w samym WKU...
    ze po zmianie meldunku nie musze do nich przychodzic
    oni te dane sobie wezma z urzedu dzielnicowego...

  • 9. Data: 2005-05-24 17:27:07
    Od: "Michal.b" <mike01@skasujto_polbox.com>

    JFK napisał(a):
> [...]
    > o studentach cisza wiec wyciagne temtam ;-)
    > Na drugim roku studiow (uczelnia techniczna) odbylem przeszkolenie

    witam

    przejdz sie do WKU i sie dowiedz czy, zeby Cie "wzieli" musisz miec
    ZALICZONY 2 (3)rok na studiach. Jezeli powiedza, ze tak, to poprostu nie
    bierz jakiegos wpisu do indeksu (np. z agielskiego) albo innego
    przedmiotu... po wpis pojdziesz sobie w wrzesniu, a do wojska Cie nie
    wezma...

    Art. 93a. 1. Studenci bedacy poborowymi, ktorzy zaliczyli drugi rok
    studiow wyzszych zawodowych lub trzeci rok jednolitych studiow
    magisterskich lub rownorzednych, moga odbywac przeszkolenie wojskowe w
    czasie tych studiow.

    wyraznie pisze "ZALICZYLI"

    ja musialem do WKU zaniesc pismo z uczelni, ze zaliczylem 2 rok i
    dopiero potem mnie wzieli :) (wakacje na koszt panstwa, i do tego
    jeszcze placa ;)
    a koledzy z uczelni, ktorzy nie chcieli isc poprostu nie brali wpisu...

    ale to zalezy tez od WKU, wiec najlepiej przejdz i sie spytaj
    bo byli ze mna na turnusie chlopcy, ktorzy w wrzesiu jezdzili egzaminy
    na uczelnie zdawac (dostaje sie wtedy przepustke na czas egzaminow)
    ale zawsze mozesz sie bronic tym, ze nie masz roku zaliczonego... i nie
    moga Cie wziasc ;)

    to chyba najlatwiejszy sposob i bez duzych kombinacji :)

    pozdr.
    kpr pchor Michal B

  • 10. Data: 2005-05-24 21:37:50
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Tue, 24 May 2005 19:27:07 +0200, Michal.b napisał(a):

> [...]
    > a koledzy z uczelni, ktorzy nie chcieli isc poprostu nie brali wpisu...
    a tak przy okazji jak tam w praktyce wyglada ten oboz?
    ciekawie jest ?
    Ja technicznie mam problem zeby upchnac te 6 tyg w te wakacje i to jest
    glowny bol bo tak ogolnie to w momencie kiedy sie na to wszystko pisalem
    to mialem powaznego plana przejsc przez calosc imprezy i miec woja z glowy
    no ale tym razem to se ne da :(
    pozdrawiam
    --
    Jakub (JFK) Kasica