  • 11. Data: 2002-07-18 14:52:25
    Temat: Re: wlasciwosc rzeczowa sadu
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Daniel oznajmił::

    > zapomnialem dodac, ze zamierzam wykazac rowniez "gospodarczy charakter
    > weksla" poprzez dolaczenie dokumentow stwierdzajacych powstanie
    > wierzytelnosci, ktora weksel zabezpieczal. Uwazam, ze mimo
    > abstraskcyjnego charakteru zobowiazania wekslowego, w takim wypadku
    > wlasciwym bedzie jednak sad gospodarczy.

    a zatem,
    napisz wyraźnie, ze dochodzisz roszczenia z weksla,
    zażadaj wydania nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym,

    na Twoim miejscu, albo w ogole nie poruszałbym tematu wierzytelności,
    albo ujął to w formie:

    "choc nie ma to znaczenia z punktu widzenia prawa wekslowego,
    powód podaje, iż dochodzone roszczenie zabezpiecza ....... "

    żeby Sąd przypadkiem nie uznał, ze jednak nie o weksel Ci chodzi.
    Szansa wprawdzie mała, bo wówczas Sąd miałby więcej pracy, ael jednak
    istnieje.

    pozdro.

    ja

    --
    nie VIm po co mi taka głupia sygnaturka.

  • 12. Data: 2002-07-18 16:52:14
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <3...@f...id.pl>, s...@f...id.pl says...

    > a zatem,
    > napisz wyraźnie, ze dochodzisz roszczenia z weksla,
    > zażadaj wydania nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym,

    Naturalnie, ze wniose o wydanie nakazu zapłaty z weksla.

    > na Twoim miejscu, albo w ogole nie poruszałbym tematu wierzytelności,

    przedmiotowy weksel jest wekslem in blanco, ktory zabezpiecza, jak
    wspomnialem, wierzytelnosc ze stosunkow miedzy przedsiebiorcami.
    Doloczenie dokumentow dot. stosunku podstawowego, moim zdaniem, po
    pierwsze wskazuje "gospodarczy rodowod" weksla (co wplynie na wlasciwosc
    sadu), po drugi potwierdza, ze weksel wypelniono zgodnie z porozumieniem
    wekslowym, po trzecie , w razie wniesienia zarzutow przez pozwanego
    utrudni mu to powolywanie sie na niezgodnosc sposobu wypelnienia z
    porozumieniem wekslowym.

    Jesli sie myle prosze mnie poprawic.

    > żeby Sąd przypadkiem nie uznał, ze jednak nie o weksel Ci chodzi.
    > Szansa wprawdzie mała, bo wówczas Sąd miałby więcej pracy, ael jednak

    Zadanie sformuluje wystarczajaco jasno.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 13. Data: 2002-07-19 07:02:47
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    str oznajmił::

    > każda umowa kupna-sprzedaży ...a także najmu, wynaju, podnajmu ...
    > w której stroną jest osoba fizyczna .... będzie umową cywilno-prawną.
    > a więc także faktura (VAT) ..; która nota bene wypisywana jes tylko dla
    > celów fiskalnych. (mozliwości odliczenia naliczonego podatku VAT)

    oczywiście, że tak,
    ale sprawy cywilne związane z działalnościa gospodarczą pomiedzy
    przedsiębiorcami są rozstrzygane w postępowaniu gospodarczym.

    > ...widziałem ... ale co on ma wspólnego z przedmiotem naszj dyskusji ?

    odpowiada na powyższe pytanie :)
    mialem na mysli par. 1, zauważ że par. 2 mówi, że _także_ tam
    wymienione sprawy sąsprawami gospdoarczymi w rozumieniu kc

    > Sąd nie wiedzac o tym, iż działalność gospodarcza została zlikwidowana
    > uzna, że nakaz został doręczony ...!!! mimo braku zwrotki ! ... i nakaz
    > stanie się prawomocny. Koniec kropka.

    gdzie są takie fajne sądy? :)

    > (miałem podobną "przygodę" z nadaniem klauzuli wykonalności)
    > Potem można to podważać ..zaskarżać ...apelować ...
    > ale komornik mając tytuł wykonawczy w ręce ... zapuka do drzwi.

    to przecież czysta przyjemność,
    skarga na czynności komornika, powództwo przeciwegzekucyjne etc etc,
    miodzio - a jakie koszty powstają :)
    --
    nie VIm po co mi taka głupia sygnaturka.