  • 1. Data: 2008-06-26 12:34:26
    Temat: władza rodzicielska
    Od: l...@w...pl

    Witam. Jestem samotną matką 2 letniego synka. Ojciec dziecka jest
    żonaty i ma dzieci. Odbyła się rozprawa o ustalenie ojcostwa i jednym
    punktem w wyroku jest nadanie ojcu władzy rodzicielskiej. Co to
    dokładnie oznacza???? Czy ojciec dziecka może prawnie w każdej chwili
    wsiąść syna do siebie do domu, czy przy podejmowaniu decyzji
    związanych z synkiem takich jak wyjazd na wakacje itp muszę mieć jego
    zgodę???? Jeśli muszę wszystko uzgadniać z ojcem dziecka, to co mam
    zrobić by decydować samej. Czy wystarczy umowa między nami, tz matką i
    ojcem dziecka? Czy musi być wyrok? Bardzo proszę o pomoc. Z góry
    dziękuję....

  • 2. Data: 2008-06-26 13:39:39
    Temat: Re: władza rodzicielska
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    l...@w...pl wrote:
> [...]
    > zrobić by decydować samej. Czy wystarczy umowa między nami, tz matką i
    > ojcem dziecka? Czy musi być wyrok? Bardzo proszę o pomoc. Z góry

    Nie nie może zabrać syna do siebie bo syn mieszka u ciebie, ale ma prawo
    do widywania się z nim.
    Jeżeli w jakimś miejscu wymagana jest zgoda obojga rodziców to będzie ci
    on potrzebny. Na pewno bez niego nie wyrobisz dziecku paszportu ani dowodu.
    Jeśli chodzi o wyjazd na wakacje to jego zgody mieć nie musisz, możesz
    jechać.
    Żeby decydować samej musisz wystąpic do sądu o pozbawienie go praw
    rodzicielskich. Raczej przegrana sprawa jeśli ojciec dzieckiem się
    interesuje,.
    Dokumentuj kontakty ojca z dzieckim, brak kontaktów przez kilka lat,
    utrudnianie wyrobienia dokumentów, niecheć do jakiejkolwiek pomocy może
    być przesłanką do pozbawienia go praw rodzicielskich.

  • 3. Data: 2008-06-26 13:54:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie nie może zabrać syna do siebie bo syn mieszka u ciebie, ale ma prawo
    > do widywania się z nim.

    dodaj, bez jej zgody, bo jesli ona sie zgodzi to moze :)

  • 4. Data: 2008-06-26 17:03:29
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    > l...@w...pl wrote:
    > Nie nie może zabrać syna do siebie bo syn mieszka u ciebie,

    A gdzie to jest określone, że musi mieszkać u niej? A jak syn powie, że
    chciałby u taty i tata też tak powie?

> [...]
    > dowodu.
    > Jeśli chodzi o wyjazd na wakacje to jego zgody mieć nie musisz, możesz

    A co jeśli w jakiejś kwestii np. wysłanie na religię itp. będą różne zdania
    rodziców?

  • 5. Data: 2008-06-26 20:10:29
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

> [...]
    > zrobić by decydować samej. Czy wystarczy umowa między nami, tz matką i
    > ojcem dziecka? Czy musi być wyrok? Bardzo proszę o pomoc. Z góry

    W szczególnosci moze wystąpic o to, zeby dziecko było z nim i
    pozbawienie praw rodzicielskich ciebie. To działa w obie strony. Jesli
    popadniesz w jakiekolwiek problemy z prawem, alkoholem, narkotykami,
    biedą to moze to byc całkiem realny scenariusz.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 6. Data: 2008-06-27 07:19:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g40i4t$pkt$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > A gdzie to jest określone, że musi mieszkać u niej?

    jak sie zapewne orientujesz w wyroku sadowym

    > A jak syn powie, że chciałby u taty i tata też tak powie?

    tak to sobie bedzie mogl powiedziec jak skonczy 18 lat

  • 7. Data: 2008-06-27 07:23:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > jak sie zapewne orientujesz w wyroku sadowym

    Ona tego nie napisała. Zobacz: "jednym
    punktem w wyroku jest nadanie ojcu władzy rodzicielskiej."

  • 8. Data: 2008-06-27 10:55:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g424ht$b47$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Ona tego nie napisała. Zobacz: "jednym
    > punktem w wyroku jest nadanie ojcu władzy rodzicielskiej."

    no, napisala jednym a nie jedynym, ja to rozumiem jako jedny z punktow w
    wyroku, tylko w takim "skrocie myslowym" :)