  • 1. Data: 2008-06-26 11:33:20
    Temat: Pytanie o stan prawny lokalu.
    Od: k...@g...com

    Mam taki oto problem.
    8 lat temu na podstawie umowy darowizny otrzymalem od rodzicow
    mieszkanie, spoldzielcze wlasnosciowe, akt notarialny mam, ksiegi
    wieczystej nie zakladalem do tej pory.
    Jakis czas temu spoldzielnia dopelnila wszelkich formalnosci prawnych,
    podjela uchwale o podziale nieruchomosci i zaczela podpisywac umowy
    ustalenia odrebnej wlasnosci lokali i miejsc garazowych. Ponad miesiac
    temu i ja taka umowe podpisalem, mam akt notarialny w ktorym jest mowa
    ze w moim imieniu zostal zlozony wniosek o zalozenie ksiag
    wieczystych.
    I teraz mam problem taki. Bede musial "pod to mieszkanie" zaciagnac
    pozyczke hipoteczna. Troche poczytalem ze formalne ustanowienie
    odrebnej wlasnosci nastepuje dopiero po zalozeniu KW. W realiach
    warszawskich to moze byc nawet pol roku. Czy w zwiazku z tym skladajac
    teraz wnioski do banku mam sie legitymowac nadal stara umowa darowizy
    i zaswiadczeniem ze spoldzielni czy juz umowa o ustanowienie odrebnej
    wlasnosci?

  • 2. Data: 2008-06-26 12:45:59
    Temat: Re: Pytanie o stan prawny lokalu.
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    bez KW dla mieszkania raczej nie dostaniesz pozyczki - skoro to mieszkanie
    ma byc zabezpieczeniem...
    ale zapytacoczywiscie mozesz - tylko nie rób sobie nadziei.

    --
    pozdr
    P.

  • 3. Data: 2008-06-26 13:57:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <k...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    aby wziac pozyczke hipoteczna nie musisz miec odrebnej wlasnosci, tak samo
    jak i ksiege wieczysta pod mieszkanie spoldzielcze-wlasnosciowe spokojnie
    mozesz wyrobic i nie trwa to pol roku, no chyba ze na przestrzeni ostatnich
    2 lat, jakos drastycznie zwiekszylla sie liczba chetnych

  • 4. Data: 2008-06-30 07:59:05
    Od: k...@g...com

    On 26 Cze, 15:57, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > mozesz wyrobic i nie trwa to pol roku, no chyba ze na przestrzeni ostatnich
    > 2 lat, jakos drastycznie zwiekszylla sie liczba chetnych

    to wszystko wiem .. tyle ze moj problem jest taki:
    do 25 maja mialem spoldzielcze prawo do lokalu
    25 maja podpisalem umowe ustalenia odrebnej wlasnosci .. zlozony
    wniosek do sadu o zalozenie KW
    dzisiaj, miesiac pozniej... KW nie zalozona jeszcze - czyli z etgo co
    poczytalem formalnie wyodrebnionej wlasnosci jeszcze nie ma
    a ja chce wziac pozyczke TERAZ pod to mieszkanie, albo je sprzedac.
    Jakie papiery mam szykowac do banku albo dla kupujacego?