  • 1. Data: 2004-05-26 17:33:09
    Temat: windykacja bez zgody o przetwarzanie danych osobowych
    Od: "tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie prawnicze dotyczące firm windykacyjnych. Otóż z 1,5 miesiąca
    temu był artykuł w Gazecie Wyborczej o tym, że firmy windykacyjne nie mają
    prawa egzekwować długów od osoby która ma dług w jakiejs firmie (np.
    telefonia komórkowa). Jest to podobno podyktowane tym, że dana osoba nie
    wyraża zgody na przetwarzanie danych osobowych w tej firmie, tylko w firmie
    w której jest zadłużona. Czy to jest prawda?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-05-26 17:49:05
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    tomek wrote:
> [...]
    > wyraża zgody na przetwarzanie danych osobowych w tej firmie, tylko w firmie
    > w której jest zadłużona. Czy to jest prawda?

    Zdaniem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i przynajmniej
    dwóch sędziów WSA tak. Ale zdaje się że wyrok nie jest prawomocny.
    Poszukaj w archiwum.

    KG

  • 3. Data: 2004-05-26 19:12:27
    Od: "Cobbra" <z...@p...com>

    Witam

    To zalezy od umowa jaka sie podpisalo z wierzycielem. Jezeli jest tam punkt
    ktory umozlia odsprzedarz dlugow (u operatorow gsm to jest juz normalne) to
    maja niestety prawo

  • 4. Data: 2004-05-26 19:21:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Cobbra wrote:
    > To zalezy od umowa jaka sie podpisalo z wierzycielem. Jezeli jest tam punkt
    > ktory umozlia odsprzedarz dlugow (u operatorow gsm to jest juz normalne) to
    > maja niestety prawo

    A co to zmienia?

    KG

  • 5. Data: 2004-05-26 19:29:47
    Od: Agrida <a...@e...com.pl>

    Użytkownik tomek napisał:
> [...]
    > wyraża zgody na przetwarzanie danych osobowych w tej firmie, tylko w firmie
    > w której jest zadłużona. Czy to jest prawda?

    Moim zdaniem duzo zależy od podpisanej umowy. Jezeli w umowie jest
    klauzula o udostepnianiu danych osobowych dla potrzeb zwiazanych z
    obsługa kredytu to wierzyciel ma prawo przekazać twoje dane firmie
    windykacyjnej.

    Aga

  • 6. Data: 2004-05-26 20:56:42
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 26 May 2004 19:33:09 +0200, tomek naskrobał(a):

> [...]
    > wyraża zgody na przetwarzanie danych osobowych w tej firmie, tylko w firmie
    > w której jest zadłużona. Czy to jest prawda?

    Jeszcze nie jest to do konca jasne. Generalnie nie mozna
    przetwarzac/sprzedwac twoich danych bez twojej zgody. Nie mozna tez
    wymuszac zgody przez niemozliwosc zawarcia umowy w ogole jak to czasem bywa
    u monopolistow. Ale to wszystko trzeba sądownie udowadniać.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 7. Data: 2004-05-27 16:17:18
    Od: "tomek" <t...@p...onet.pl>

    A czy dotyczy to rowniez osoby ktora kiedys prowadzila dzialalnosc
    gospodarcza, a teraz juz nie prowadzi?

    Pozdrawiam
    Tomek