  • 1. Data: 2004-05-26 18:06:06
    Temat: zwrot zakupionego towaru ?
    Od: "przemo77" <p...@e...NOSPAM.com.pl>

    Witam !

    Ojciec wczoraj kupil lampe, ktora nie spodobala sie matce. Kazala ona oddac
    ja do sklepu - zamiana nie wchodzi w gre, interesuje ja tylko zwrot gotowki.
    Lampa jest w oryginalnym opakowaniu, nieuszkodzona - jednym slowem jest z
    nia wszystko oki, tyle ze sie nie spodobala.
    Sklep odmowil zwrotu gotowki, powiedzial ze ewentualnie moga wymienic na
    inny towar, a to z kolei nie interesuje rodzicow - tylko gotowka wchodzi w
    gre.
    Tu nastepuje moje pytanie: jak to jest w swietle prawa - czy sklep ma prawo
    odmowic przyjecia zwrotu towaru ? Kiedys bylo takie prawo, ze mozna bylo w
    ciagu 7 dni oddac towar do sklepu - obowiazuje jeszcze ono ? Matka zagrozila
    ze pojdzie do sadu konsumenckiego - nie osmieszy sie idac tam ?

    Dodam tylko ze w sklepie w widocznym miejscu wisi informacja "towar nie
    podlega zwrotowi ani wymianie" Kwota nie jest duza, bo jakies 200 zl wiec
    nie wiem czy warto jest walczyc.

    Dzieki
    przemo

  • 2. Data: 2004-05-26 18:20:15
    Temat: Re: zwrot zakupionego towaru ?
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "przemo77" <p...@e...NOSPAM.com.pl> napisał w wiadomości

    > obowiazuje jeszcze ono ?

    Nie. Mozna oddac do 10 dni w przypadku np zakupów wysyłkowych lub poza
    siedzibą firmy.

    Matka zagrozila
    > ze pojdzie do sadu konsumenckiego - nie osmieszy sie idac tam ?

    Ośmieszy.

    > nie wiem czy warto jest walczyc.

    Tu nie ma co walczyć. Należy robić zakupy z głową - i ewentualnie liczyć na
    dobrą wolę sprzedawcy przy próbie zwrotu

    HaNkA

  • 3. Data: 2004-05-26 18:22:52
    Od: "przemo77" <p...@e...NOSPAM.com.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Użytkownik "przemo77" <p...@e...NOSPAM.com.pl> napisał w
    > wiadomości news:c92m7n$p08

    a moglbym prosic jeszcze jaks podstawe prawna, co by dokladnie wytlumaczyc
    rodzicom o co chodzi i na cos sie powolac. Oni maja po 70 lat i zyja jeszcze
    (ze tak powiem) w epoce komunizmu.

  • 4. Data: 2004-05-26 18:34:19
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > a moglbym prosic jeszcze jaks podstawe prawna, co by dokladnie wytlumaczyc
    > rodzicom o co chodzi i na cos sie powolac.

    Ujmę to tak - przepis pozwalajacy zwrócić towar niewadliwy do sklepu bez
    podawania przyczyn obowiazywał do 1995 roku, kiedy to został uchylony.

    HaNkA

  • 5. Data: 2004-05-26 21:00:42
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 6. Data: 2004-05-27 00:55:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c92nbd$2qb$1@nemesis.news.tpi.pl>, przemo77 wrote:

    > a moglbym prosic jeszcze jaks podstawe prawna, co by dokladnie wytlumaczyc
    > rodzicom o co chodzi i na cos sie powolac. Oni maja po 70 lat i zyja jeszcze
    > (ze tak powiem) w epoce komunizmu.

    Ale tu nie ma (szczegółowej) podstwy prawnej. Po prostu nie ma podstawy
    która by zmuszała sprzedawcę do przyjecia towaru i na tym to polega.

    --
    Marcin