  • 11. Data: 2005-10-09 09:57:41
    Temat: Re: wiezienie za dlugi jest nielegalne
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Oczywiscie buz rzadowy z Lublina nie rozroznia wyludzneia i dlugow. Tak
    > jest wygodniej.

    "Za długi - to znaczy, że nie mozna nikogo uwiezić, za to że nie spłaca
    długów. Co nie oznacza, że nie można kogoś wsadzić np za wyłudzenie
    kredytu."

    czytasz post na ktory odpisujesz ?

    P.

  • 12. Data: 2005-10-09 10:15:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Dlaczego ma Ci udowadniać rzeczy oczywiste? Twoja ignorancja to twój
    > problem.

    bo adobe ukradlo algorymt a microsoft monopolizuje rynek :-))

    P.

  • 13. Data: 2005-10-09 10:21:46
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > bo adobe ukradlo algorymt a microsoft monopolizuje rynek :-))

    a strasbourg tego zabronił :-)

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 14. Data: 2005-10-09 10:31:03
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > W jaki sposób mógłby odrobić alimenty przesypując bezsensownie górę
    > piachu???

    A kto płaci za jego papu w pierdlu, ogrzewanie celi, prąd, pensje
    klawisza? Państwo, czyli my. To lepiej te pieniądze zamiast na wczasy
    dla alimenciarza przeznaczyć na przesypywanie góry piachu z miejsca na
    miejsce. Zapłacić 4 zł za godzinę, dać odpowiednią ilość godzin do
    odpracowania , zapłacić alimenty i wysłać na drzewo.

    > Czyli uważasz, że koszt utrzymania więźnia jest większy od kosztu
    > utrzymania więźnia plus płacenie mu za przesypywanie góry piachu?

    Nieee, jakiego więźnia? Po co go więzić, skoro moze odpracować te
    alimenty?

    > Poza tym jeśli na kogoś nie działa motywująco kara więzienia, to
    > uważasz, że przestraszy się jakichś-tam robót? Nie oszukujmy się, do
    > kamieniołomów nikogo nie zapędzimy...

    Nie chcę go przestraszyć, chcę dokładać do jego dzieci jak najmniej i
    zmusić go do łożenia na nie. Choćby przez to, że zamiast płacic za jego
    utrzymanie w więzieniu jakieś 1500, dam mu do łapy tych 500 zł,( a
    nawet nie jemu, tylko prosto na konto dziecka) za które on będzie
    musiał pomachać solidnie łopatą.

    Justyna
    "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo tutaj obowiązuje."
    Johnson

  • 15. Data: 2005-10-09 10:47:17
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    krys napisał(a):

> [...]
    > miejsce. Zapłacić 4 zł za godzinę, dać odpowiednią ilość godzin do
    > odpracowania , zapłacić alimenty i wysłać na drzewo.

    Najpierw by trzeba było tą górę usypać ($$$). Potem ściągnąć tego
    gościa i zmusić do pracy ($$$). Potem trzeba by było mu (lub osobie
    uprawnionej do alimentów) zapłacić ($$$$$$$). A potem trzeba by było
    posprzątać po tym, co "więzień" naśmiecił ($$$). Gdzie tu widzisz
    oszczędności?

    IMHO sama groźba więzienia jest motywująca. A jak nie, to zastanów
    się, co będzie na kogoś działać lepiej:
    - więzienie
    - chodzenie do "pracy", po której długi zostaną spłacone, przy czym ta
    praca dla państwa jako takiego będzie przynosić same straty

    To teraz więzienie motywuje do płacenia. W proponowanym przez Ciebie
    rozwiązaniu więcej osób nie będzie płacić ("teraz co mam, to przechleję,
    najwyżej pójdę do obowiązkowej pracy, po której spłacą mi alimenty").

    > Nieee, jakiego więźnia? Po co go więzić, skoro moze odpracować te
    > alimenty?

    Sęk w tym, że nie chce. Jak go zmusisz, bez pozbawienia/ograniczenia
    wolności?

> [...]
    > utrzymanie w więzieniu jakieś 1500, dam mu do łapy tych 500 zł,( a
    > nawet nie jemu, tylko prosto na konto dziecka) za które on będzie

    Przez proponowane przez Ciebie "machanie łopatą" nic, poza kosztami,
    dla zleceniodawcy nie ma.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2005-10-09 10:54:08
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    krys napisał(a):

> [...]
    > utrzymanie w więzieniu jakieś 1500, dam mu do łapy tych 500 zł,( a
    > nawet nie jemu, tylko prosto na konto dziecka) za które on będzie

    I mam jeszcze pytanie: w jaki sposób chcesz kogoś *zmusić* do pracy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2005-10-09 11:00:38
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Liwiusz [Sun, 09 Oct 2005 12:54:08 +0200]:

    > I mam jeszcze pytanie: w jaki sposób chcesz kogoś *zmusić*
    > do pracy?

    Może tak jak w życiu: nie pracujesz -- nie jjesz ;)

    Kira

  • 18. Data: 2005-10-09 11:07:01
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Najpierw by trzeba było tą górę usypać ($$pi.

    Jedna góra wystarczy dla wielu gości.

    > Potem ściągnąć tego
    > gościa i zmusić do pracy ($$$).

    Do pierdla też go trzeba ściągnąć.

    > Potem trzeba by było mu (lub osobie
    > uprawnionej do alimentów) zapłacić ($$$$$$$).

    Ale nie trzeba by płacic tej osobie uprawnionej zasiłku z opieki, skoro
    tatus odpracował.
    > A potem trzeba by było
    > posprzątać po tym, co "więzień" naśmiecił ($$$). Gdzie tu widzisz
    > oszczędności?

    A po co? Przyjdzie druga zmiana i przeypie gore z powrotem a miejsce i
    tak w kólko. Zresztą, to nie musi byc góra ppiacu, Równie dobrze moze
    to byc posprzątanie okolicznych rowów, lasów, sortowanie śmieci etc, w
    każdej gmienie na pewno jest cała masa prac, na które zawsze zabraknie
    forsy, a które taki ktos mogłby wykonać, przy okazji spłacając własne
    zobowiazania. I nie byłoby demoralizacji"a co mi tam, posiedzę, a nie
    zapłacę"

    > IMHO sama groźba więzienia jest motywująca.

    Nie jest. Znam faceta, który ma 18 000 do spłacenia, wyrok na karku i mu
    to wszystko zwisa. A mógłby spokojnie płacic na własne dzieci. Tylko,
    że musiałby miec bat nad głową.

> [...]
    > - chodzenie do "pracy", po której długi zostaną spłacone, przy czym ta
    > praca dla państwa jako takiego będzie przynosić same straty

    Po więzieniu długi były, jakie były przed, a państwo fundowało karę, z
    której nic nie wynika.
    Jakie są straty z pracy polegającej na przewalaniu kupy piachu, oprócz
    amortyzacji łopaty? Że o tym sprzątaniu rowów nie wspomnę?

> [...]
    > rozwiązaniu więcej osób nie będzie płacić ("teraz co mam, to
    > przechleję, najwyżej pójdę do obowiązkowej pracy, po której spłacą mi

    A myslisz, że ci co nie płaca, to tak nie myslą? Z tą róznicą, że
    zamiast "...najwyżej pójdę do obowiązkowej pracy, po której spłacą mi
    alimenty" pomyśli: "... sobie pójdę posiedzieć"

    > Sęk w tym, że nie chce. Jak go zmusisz, bez
    > pozbawienia/ograniczenia
    > wolności?

    Za karę. Tak, jak go zmuszasz do odbycia kary więzienia. No ostatecznie,
    gotowam w ramach ograniczania bezrobocia zatrudnić do niego klawisza,
    który bedzie go dozorował.
    Choćby przez to, że zamiast płacic za

    > Przez proponowane przez Ciebie "machanie łopatą" nic, poza
    > kosztami,
    > dla zleceniodawcy nie ma.

    Jest jeszcze rola wychowawcza. IMHO to mniejsze koszty, niz ttrzymanie
    bandy darmozjadów w więzieniach, w których powinni siedziec prawdziwi
    przestępcy (a dla nich ponoć brakuje miejsc).

  • 19. Data: 2005-10-09 11:11:49
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > I mam jeszcze pytanie: w jaki sposób chcesz kogoś *zmusić* do
    > pracy?

    A jak zmuszasz do stawienia się pod bramą wiezienia? Ostatecznie mozna
    mu przywiązać kulę u nogi i zapowiedzieć, że za X godzin ta góra ma być
    w drugim miejscu, a jak nie, to bedzie tam stał do us... śmierci;-)

    BTW - takich rozwiązań nasze prawo nie przewiduje, a szkoda. Może
    skończyły by się "mi się należy i koniec."*

    * dotyczy równiez tzw. pomocy społecznej , IMHo powinna byc ta pomoc
    "pod warunkiem" - my ci damy to i tamto, ale ty zrób na naszą rzecz to
    i owo.

  • 20. Data: 2005-10-09 11:41:51
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Kira napisał(a):
    > Re to: Liwiusz [Sun, 09 Oct 2005 12:54:08 +0200]:

    > Może tak jak w życiu: nie pracujesz -- nie jjesz ;)

    Gdyby to było takie proste...

    W życiu nie słyszałem, aby ktoś w naszym kraju z głodu umarł. A w
    innych rejonach świata ludzie giną, mimo że się od pracy nie wymigują...

    Poza tym znowu Stokrotką zalatujesz ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz