  • 1. Data: 2005-10-08 16:32:21
    Temat: sklepy internetowe...
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    witam serdecznie!
    nie pierwszy raz przegladajac sklepy komputerowe spotykam sie z takim
    dodatkiem, zwykle malo widocznym gdzies na dole strony pod opisem produktu:

    "Pomimo dołożenia wszelkich starań nie możemy zagwarantować, że podane przez
    nas ceny oraz dane techniczne są wolne od błędów. Ceny nie stanowią oferty w
    myśl kodeksu handlowego a ewentualne nieprawidłości nie mogą być podstawą
    jakichkolwiek roszczeń."

    czyli co? mysla, ze jesli wysla mi cos, gdzie dane techniczne beda inne niz
    na stronie, to nie mam prawa do roszczen?

  • 2. Data: 2005-10-08 17:02:58
    Temat: Re: sklepy internetowe...
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    gardziej napisał(a):

> [...]
    >
    > czyli co? mysla, ze jesli wysla mi cos, gdzie dane techniczne beda inne niz
    > na stronie, to nie mam prawa do roszczen?

    Widocznie tak :)

    Ostatnio nawet hurtownie komputerowe i dystrybutorzy częstują takimi
    komunikatami

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2005-10-08 17:05:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gardziej napisał(a):

    > czyli co? mysla, ze jesli wysla mi cos, gdzie dane techniczne beda inne
    > niz na stronie, to nie mam prawa do roszczen?

    Zapewne zależy od tego o jakie roszczenia ci chodzi.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-10-08 18:24:18
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości
    > czyli co? mysla, ze jesli wysla mi cos, gdzie dane techniczne beda inne
    > niz na stronie, to nie mam prawa do roszczen?

    Glownie chodzi o to jak by przez pomylke wystawili jakis towar za 100
    zamiast 1000 zl.
    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 5. Data: 2005-10-08 22:57:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <di8sba$9n2$1@nemesis.news.tpi.pl>, gardziej wrote:
> [...]
    > czyli co? mysla, ze jesli wysla mi cos, gdzie dane techniczne beda inne niz
    > na stronie, to nie mam prawa do roszczen?

    1) Zależy jak istotne będą to różnice techniczne. Jeśli istotne to taki
    zapis jest nieskuteczny.
    2) To i tak w sumie bez znaczenia, bo to zakup poza lokalem firmy i możesz
    zwrócić towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-10-09 03:11:15
    Od: carla <i...@a...com>

    gardziej wrote:

> [...]
    > przez nas ceny oraz dane techniczne są wolne od błędów. Ceny nie
    > stanowią oferty w myśl kodeksu handlowego

    szczeka jak pies, merda ogonem jak pies, ale to nie jest pies. Dobre
    samopoczucie oferenta. Zapis niewazny i tyle.

    > a ewentualne nieprawidłości
    > nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń."

    Prawo stanowi Sejm, a nie jakis buc ze sklepem.

    > czyli co? mysla, ze jesli wysla mi cos, gdzie dane techniczne beda inne
    > niz na stronie, to nie mam prawa do roszczen?

    Tak mysla. Co nie ma znaczenia dla ich faktycznej odpowiedzialnosci.

  • 7. Data: 2005-10-09 21:21:38
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > 2) To i tak w sumie bez znaczenia, bo to zakup poza lokalem firmy i możesz
    > zwrócić towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.

    Jedna rzecz trzeba podkreslic: Towar _nie uzywany_

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 8. Data: 2005-10-09 22:18:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dic1k3$8qu$1@inews.gazeta.pl>, Rafal M wrote:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Jedna rzecz trzeba podkreslic: Towar _nie uzywany_

    Nie do końca: używany w ramach zarządu zwykłego. Istotą wiadomej ustawy w
    omawianym zakresie jest umożliwienie sprawdzenia funkcjonowania czy cech
    danego towaru. Nie można było tego zrobić przy zakupie bo nie dokonano go
    w zwykłym sklepie. Więc jak kupisz np. kartę graficzną, masz jak
    najbardziej prawo wsadzić ją do komputera, sprawdzić czy wszystko jest ok,
    a potem uznać że się nie podoba i odesłać sprzedawcy.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-10-11 11:20:58
    Od: "Dr" <j...@m...pl>

> [...]
    > najbardziej prawo wsadzić ją do komputera, sprawdzić czy wszystko jest ok,
    > a potem uznać że się nie podoba i odesłać sprzedawcy.

    nie jesli towar jest zapakowany w taki sposob ze otwarcie niszczy opakowanie
    (np blistr)
    sprzedaz wysylkowa nie powinna dawac wiecej uprawnien klientowi niz zakup
    tego samego towaru w sklepie, logiczne

  • 10. Data: 2005-10-11 11:40:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Dr napisał(a):
    > nie jesli towar jest zapakowany w taki sposob ze otwarcie niszczy opakowanie
    > (np blistr)

    zależy jaki towar
    bo w ten sposób, to wszystko można by zapakować

    > sprzedaz wysylkowa nie powinna dawac wiecej uprawnien klientowi niz zakup
    > tego samego towaru w sklepie, logiczne

    w sklepie opakowanie można niekiedy usunąć

    KG