  • 1. Data: 2005-03-15 23:02:21
    Temat: wezwanie wetknięte w drzwi
    Od: "Alicja" <A...@o...pl>

    Pyt. 1. Na podstawie jakiego dokumentu komornik może "otworzyć" lokal przy
    pomocy policji?

    historia w skrócie jest taka:
    znalazłam ostatnio w drzwiach wezwanie komornika adresowane do mojego byłego
    męża,
    w wezwaniu wzywa go do stawienia się na podstawie art.761 do kanc. kom.,
    w uwagach ręcznie napisano: pod rygorem otwarcia mieszkania w asyście
    policjanta.

    Mąż nie mieszka u mnie od pół roku, ale nie wymeldował się,
    mieszkanie jest moje tytułem intercyzy sprzed półtora roku,

    Pyt. 2. Co zrobić jak komornik przyjdzie z policjantem i będzie próbował
    wejść,
    jaki dokument musi okazać żebym go musiała wpuścić?

    Pyt. 3. Czy jeśli mają jakiś papier upoważniający do wejścia to co mi mogą
    zrobić?

    Pyt. 4. Czy mogę wymeldować męża bez jego zgody?

    Z tego co się domyślam mąż zrobił długi przed zawarciem intercyzy,
    ale to były niespłacone debety kart kredytowych,
    o których uruchomieniu nie miałam pojęcia,
    do tego pewnie urosły chore odsetki,

    on mi nigdy nic nie mówił o swoich długach,

    nie wiem gdzie on teraz przebywa,
    w mieszkaniu nie ma żadnych rzeczy męża,
    tylko moje skromne i to kupione po intercyzie,

    proszę o odpowiedzi na pytania

    zatroskana
    A.

  • 2. Data: 2005-03-15 23:44:39
    Temat: Re: wezwanie wetknięte w drzwi
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Alicja" <A...@o...pl> naskrobał/a w

    > Pyt. 1. Na podstawie jakiego dokumentu komornik może "otworzyć"
    > lokal przy pomocy policji?

    Ustawy.

    > Pyt. 2. Co zrobić jak komornik przyjdzie z policjantem i będzie
    > próbował wejść,

    Nie lepiej zawiadomić go, że "ten pan tu nie mieszka"?

    > Pyt. 3. Czy jeśli mają jakiś papier upoważniający do wejścia to co
    > mi mogą zrobić?

    Mogą zabrać różne rzeczy.

    > Pyt. 4. Czy mogę wymeldować męża bez jego zgody?

    Nie tyle możesz, co powinnaś.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kobieto! Twój poród to nic w porównaniu z moim zatwardzeniem.

  • 3. Data: 2005-03-16 00:53:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alicja wrote:

    > Mąż nie mieszka u mnie od pół roku, ale nie wymeldował się,
    > mieszkanie jest moje tytułem intercyzy sprzed półtora roku,

    Nie wymeldowując ex-męża popełniasz wykroczenie. No i zwalasz sobiena
    głowę takie właśnie problemy.

    [ciach]

    > Pyt. 4. Czy mogę wymeldować męża bez jego zgody?

    Wręcz masz obowiązek. Najprościej - idziesz na komisariat i donosisz o
    popełnieniu przez Twojego ex-męża wykroczenia (nie zachowanie obowiązku
    meldunkowego).

  • 4. Data: 2005-03-16 06:48:37
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Alicja wrote:
    > Pyt. 1. Na podstawie jakiego dokumentu komornik może "otworzyć" lokal
    > przy pomocy policji?
    >
    > historia w skrócie jest taka: znalazłam ostatnio w drzwiach wezwanie
    > komornika adresowane do mojego byłego męża,

    Papier wetknięty w drzwi nie jest powiadomieniem.
    Fonon

  • 5. Data: 2005-03-16 08:23:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Fonon napisał:

    > Papier wetknięty w drzwi nie jest powiadomieniem.

    Wbrew temu, co mogłoby sie wydawać za logiczne - czasami jest :(

    --
    spp

  • 6. Data: 2005-03-17 18:38:00
    Od: "k...@w...pl" <n...@o...pl>

    Mam podobna sytuacje.Róznica jest jednak taka,że mój małżonek mieszka u
    mnie ,ale nie jest zameldowany.Z tego co wiem nigdzie nie jest zameldowany bo
    mu jakiś prawnik powiedział,że takiego obowiązku teraz nie ma.
    Są tu wyłącznie jego osobiste rzeczy.Wyposażenie mieszkania i oczywiście
    mieszkanie nalezy do mnie i zakupione zostało z majątku odrębnego(spadek).Też
    spodziewam sie wizyt bo wiem że mąż narobił długów prowadząc firmę.
    Czy mam obowiązek wpuścic komornika?
    Czy może mi coś zająć nie mając na mnie wyroku?
    A co w przypadku gdy przyjdą a mąż tylko wyjdzie przed drzwi i powie np.że
    mnie tylko odwiedził?
    Przepraszam że rozszerzyłam ten wątek .....widzę że nie jestem odosobniona w
    tym problemie.

    pozdrawiam kasia

  • 7. Data: 2005-03-17 20:49:30
    Od: "FREELANDER" <f...@o...pl>

    > Pyt. 3. Czy jeśli mają jakiś papier upoważniający do wejścia to co
    > mi mogą zrobić?

    Mogą zabrać różne rzeczy

    Odpowiedź jest raczej wymijająca i ogólna, równie dobrze można byłoby
    odpowiedzieć, że może być koniec świata w tym czasie...etc

    Po pierwsze-mogą wejść, za Twoją zgodą, lub bez niej.
    Po drugie-mogą zająć wszelkie wartościowe przedmioty, których pochodzenia
    nie możesz udokumentować w ten sposób, że nie są Twoje (fakt. zakupu za
    plazmę, np. na Ciocię Krysię z XXX).
    Mogą zająć, ale nie zabrać...

    pozdro
    martiN

  • 8. Data: 2005-03-18 20:58:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mąż nie mieszka u mnie od pół roku, ale nie wymeldował się,
    > mieszkanie jest moje tytułem intercyzy sprzed półtora roku,

    Skoro nie mieszka pół roku to wniosek do BEL o wylemdowanie z urzędu.

    > Pyt. 2. Co zrobić jak komornik przyjdzie z policjantem i będzie próbował
    > wejść, jaki dokument musi okazać żebym go musiała wpuścić?

    Ma Ci okazać parwomocny tytuł wykonawczy. Wniosek o wymeldowanie goscia z
    urzedu powinien go skutecznie powstrzymać.

    > Pyt. 3. Czy jeśli mają jakiś papier upoważniający do wejścia to co mi mogą
    > zrobić?

    Mogą. Ale lepiej im otworzyć i się dogadać. Najlepiej zadzwoń do tego
    komornika i powiedz mu, że mąż nie mieszka pod tym adresem, więc sie nei
    stawi. po za tym wezwnaia sie doręcza w sposób parwem przewidziany.
    Wsadzanie w drzwi - w razie wątpliwości - nie jest sposobem w parwie
    przewidzianym.

    > Pyt. 4. Czy mogę wymeldować męża bez jego zgody?

    Tak. Opisałem wyzej. Co więcej nawet powinnaś.