  • 1. Data: 2005-03-15 18:35:57
    Temat: problem z umową o dzieło - ciekawy
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    pracowałem jako przedstawiciel - miałem umowe o dzieło ( tekst umowu na
    samym dole)
    na 2 tygodnie przed koncem umowy poprosiłem o wolne od wyjazdów bo
    niewyrabiałem w
    szkole,zaproponowałem prace w biurze jednoczesnie poinformowałem ze od 1.04
    pracuje w innej firmie (u
    konkurencji). p.Prezes chce oddać sprawe do sądu ponieważ twierdzi, że
    naraziłem ją na straty.

    dokładniejszy opis sytuacji
    -------
    praca:
    --------
    godziny 7:30 do 15:30 w siedzibie firmy (wymagane)
    kontrola wykonywanych czynności
    zebrania narady itp.
    wykonywanie polecen p. Prezes
    ------------
    opis czynności (praca w biurze)
    -------------
    umawianie spotkań
    przygotowywanie ofert
    przez pierwsze 2 tygodnie prace remontowo budowlane
    naprawa komputerów
    praca na warsztacie
    montaż kasetonu reklamowego
    -------------
    opis czynności (praca na wyjazdach)
    -------------
    wyjazdy kilkudniowe - max tydzień
    Warszawa, Płock, Zielona Góra, Gorzów
    spotkania i rozmowy ze specjalistami ds. utrzymania ruchu.
    wyjazdy na koszt firmy, zaliczki potwierdzone i rozliczone
    samochód służbowy
    --------------
    ostatnia rozmowa:
    dnia 14 marca miałem wyjechać w kolejną trasę
    14 marca w rozmowie osobistej na pytanie dla czego nie wyjechałem
    odpowiedziałem:
    potrzebuje 2 tygodni wolnego aby nadrobić zaległości w szkole a od 1
    kwietnia pracuje gdzie indziej.
    i co teraz?
    ja na to: mogę do końca miesiąca pracować w biurze
    do biura masz zakaz wstępu
    p. Prezes stanowczym tonem powiedziała:
    Zachowałeś się nieodpowiedzialnie, wielu rzeczy jeszcze nie rozumiesz,
    naraziłeś firmę na straty i poniesiesz ich konsekwencje.
    zwróciłem wymienione w par 2 rzeczy oraz oddałem wszystko co nie było moje
    straty wg p. Prezes to:
    leasing za auto - które nie pracuje tylko stoi
    koszty rozmów tel - chodzi o umówione spotkania na które nie wyjechałem
    wizytówki
    utrata wizerunku firmy - miałem być u klienta a mnie nie było

    podsumowanie mojej pracy:
    sprzedaż łączna 9 075zł
    ok 5-6 wyjazdów koszt wyjazdu 200-400zł
    wziąłem 2 wypłaty notowane w notatniku - 800zł

    a dniu 16,03,2005 r. p. Prezes zarządała zwrotu kalędarza na 2005.r oraz
    jakiejs ksiązki - zadnej z tych rzeczy nie miałem nawet w ręku!
    zarządałe równiez wizytówek, które dostawałem od klientów podczas spotkań.

    z góry dziękuję za pomoc
    Kuba
    zadko czytam grupy wiec jak mozna to plis odpowiedz na maila k...@p...pl

    TEKST UMOWY

    W dniu xxxxxxxxxxxxxxxxx pomiędzy xxxxxxxxxxxxxx z siedzibą
    xxxxxxxxxxxxxx pod numerem krs.... zarząd w składzie xxxxxxxxxxxxxx ,
    kapitał zakładowy w wysokości xxxxxxxxxxxxxxxzł w imieniu którego działają:
    1. xxxxxxxxxxxxxx
    Zwani dalej Zamawiającym, a
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX adres...
    Zwanym dalej Wykonawcą została zawarta umowa nast. Treści:

    Par.1

    1. Wykonawca zobowiązuje się w terminie do 31 marca 2005 r. wykonać dzieło w
    postaci reklamy firmy na określonym terenie Polski zwanego dalej dziełem.
    2. Projekt dzieła dostarczy zamawiający w dniu zawarcia umowy. Projekt
    stanowi integralną cześć umowy. (żadnego projektu nie otrzymałem)
    3.Wykonawca zobowiązuje się wykonać dzieło według projektu o którym mowa w
    ust. 2.

    Par 2.

    1.Do wykonania dzieła zamawiający zobowiązuje się dostarczyć wykonawcy
    następujące materiały: (dostałem to w połowie stycznia)
    - katalog taśm transportujących - 1 szt
    - opakowanie chusteczek - 1 op.
    2.Po zakończeniu dzieła wykonawca zobowiązany jest rozliczyć się z
    otrzymanych materiałów i zwrócić zamawiającemu niewykorzystane materiały.
    3.Termin zwrotu materiałów wynosi 1 dzień od dnia przyjęcia dzieła przez
    zamawiającego.

    Par. 3

    Termin wykonania dzieła wynosi 3 miesiące licząc od dnia przekazania
    wykonawcy materiałów o których mowa w par. 2.

    Par 4.

    1.wynagrodzenie za wykonanie dzieła strony ustalają ryczałtowo na kwotę 800
    zł netto miesięcznie

    Par. 5.

    Wykonawca nie może powierzyć wykonania dzieła osobie trzeciej bez pisemnej
    zgody zamawiającego.

    Par. 6.

    1.Zamawiający może odstąpić od umowy gdy:
    -wykonawca bez zgody zamawiającego powierzy wykonanie dzieła osobie
    trzeciej.
    -wykonawca wykonuje dzieło wadliwie i mimo upływu terminu wyznaczonego przez
    zamawiającego nie zmienia sposobu wykonania.
    2.wykonawca może odstąpić od umowy jeżeli zwłoka zamawiającego w
    dostarczeniu materiałów trwa dłużej niż 30 dni.
    3.|W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego może on żądać od
    wykonawcy zwrotu materiału i wydania rozpoczętego dzieła.

    Par. 7.

    W sprawach nieuregulowanych - przepisy kc - art. 627-646

    Par. 8.
    Wszelkie zmiany ... na piśmie.

    Par. 9.
    Umowę sporz....... w 2 egz.

  • 2. Data: 2005-03-16 18:41:36
    Temat: Re: problem z umową o dzieło - ciekawy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    --------
    > godziny 7:30 do 15:30 w siedzibie firmy (wymagane)
    > kontrola wykonywanych czynności
    > zebrania narady itp.
    > wykonywanie polecen p. Prezes

    [ciach]

    Jak dla mnie to wyglada na stosunek pracy, a nie umowę o dzieło.

    IMHO sam do końca 'czysto' nie postąpiłeś, ale może się odczepią, jak
    ich PIPem postraszysz.

  • 3. Data: 2005-03-16 19:37:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba D. wrote:

    umowa o dzieło to umowa o dzieło.
    Niewywiązanie się z niej, to pokrycie start jakie poniosła firma z tego
    powodu.
    I na tym kończy się mądrość p. prezes.

    Bierz adwokata, szoruj do Sądu Pracy i złóż wniosek o uznanie tego za
    stosunek pracy.
    Wszelkie dokumenty, notatki, mateiały, które będą potrafiły udowodnić,
    jak wyglądała twoja praca strzeż jak oka w głowie.
    P. prezes doskonale wiedziala co robi każąć ci oddać wszystko co masz.

  • 4. Data: 2005-03-16 19:52:57
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    w sumie to nie jest tak, że ja sie niewywiązałem. Ja powiedziałem, że moge
    pracować do konca w biurze. To ona powiedziała, że mam zakaz wstępu - tym
    samym niemoge wykonywać "dzieła".

    a co sie stanie jak dostanie ode mnie takie pismo?

    Na podstawie § 1 pkt. 2 oraz § 6 pkt. 2 umowy z dnia 3.01.2005 r. odstępuję
    od jej dalszego wykonywania.

  • 5. Data: 2005-03-16 20:06:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba D. wrote:
> [...]
    >
    > a co sie stanie jak dostanie ode mnie takie pismo?
    >
    > Na podstawie § 1 pkt. 2 oraz § 6 pkt. 2 umowy z dnia 3.01.2005 r. odstępuję

    Nie. Bo ci udowodnią, że większość czasu mogłeś pracować, a teraz nagle nie.
    Odstąpienie od umowy, to pokrycie strat poniesionych przez firmę i
    jesteś ugotowany.
    Trochę sam się wkopałeś.
    Mówię ci, idź z tym do sądu pracy.

  • 6. Data: 2005-03-16 21:09:10
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    a czy jak w sądzie pracy ustalą stosunek pracy to wszystko co sie działo
    bedzie traktowane jak przy umowie o prace czy jak wczesniej o dzieło?
    chodzi o to ze poprosiłem o 2 tygodnie wolnego

  • 7. Data: 2005-03-16 21:23:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba D. wrote:
    > a czy jak w sądzie pracy ustalą stosunek pracy to wszystko co sie działo
    > bedzie traktowane jak przy umowie o prace czy jak wczesniej o dzieło?
    > chodzi o to ze poprosiłem o 2 tygodnie wolnego

    nie ma czegoś takiego jak wolne przy umowie o dzieło.
    Masz wykonać określone dzieło w określonym czasie.
    A wolne możesz sobie robić kiedy chcesz i jak chcesz nikogo o to nie
    pytając.
    Czy zaczynasz zauważać, że to co robiłeś ma mało wspólnego z
    wykonywaniem jakiegokolwiek dzieła.

    Jeżeli wygrasz w sądzie pracy to całość twojej pracy zostanie uznana za
    pracę na umowę o pracę ze wszystkim konsekwencjami. Urlopem, prawem do
    odprawy, składkami ZUS itp itd

    Gorzej jak przegrasz....

  • 8. Data: 2005-03-16 21:35:44
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    a jak pociągne temat w takim kierunku:
    śmiem twierdzić że dzieło zostało juz wykonane, bo w sumie reklame zrobiłem
    zamówienia były itp;-)

  • 9. Data: 2005-03-17 00:37:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba D. wrote:
    > a jak pociągne temat w takim kierunku:
    > śmiem twierdzić że dzieło zostało juz wykonane, bo w sumie reklame zrobiłem
    > zamówienia były itp;-)

    Protokol zdawczo-odbiorczy dzieła masz ?
    Rachunek wystawiłeś? Został przyjęty ?

  • 10. Data: 2005-03-17 07:21:54
    Od: ideogram <i...@h...pl>

    Dnia 2005-03-15 19:35, kuba D. wypłynął na szersze wody, by oznajmić
    światu, co następuje:

    --------------
> [...]
    > wizytówki
    > utrata wizerunku firmy - miałem być u klienta a mnie nie było

    Hm, proponuję żebyś jeszcze raz przeczytał to, co sam napisałeś.
    Byłeś umówiony u klienta, olałeś sprawę i tyle. Bez względu na typ
    umowy, podpisując ją zobowiązałeś się do wykonania danej czynności, nie
    wykonując jej zerwałeś umowę. A kwestię nadrobienia zaległości w szkole
    należało poruszyć wcześniej a nie wysuwać jako koło ratunkowe.

    --
    "Gdyby marzycieli brać serio, musiano by wydatnie rozbudować Izby
    Wytrzeźwień." (Horacy Safrin)