  • 81. Data: 2006-05-31 13:29:35
    Temat: Re: wezwanie od strazy miejskiej do wskazania osoby, ktora kierowala pojazdem - fotoradar
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Piotr Kubiak napisał(a):
    > MSZ nie spełnisz w ten sposób obowiązku wskazania komu pojazd
    > powierzyłeś. I z mojej strony EOT.

    A jeśli po prostu powie, że nikomu nie powierzył? Załóżmy, że
    jest troje współwłaścicieli samochodu, każde z nich ma własny
    komplet kluczyków. Dowód rejestracyjny samochodu znajduje się
    w miejscu dostępnym dla każdego z nich i każdy z nich korzysta
    z tego samochodu wedle uznania.
    Po tak długim czasie mają prawo nie pamiętać, który z nich
    danego dnia jeździł, prawda? Równocześnie wiedzą, że nikt poza
    nimi nie jeździł, więc wyraźnie oświadczają, że nikomu
    samochodu nie powierzali.
    Którego z nich miałby skazać sąd i za co?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 82. Data: 2006-05-31 15:01:44
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none> napisał:

    > też byś go za "niewskazanie" udupił?
    1. Nie ja.
    2. Prawo stosuje uprawniony organ i on rozsądza co dalej.

    >Gratulacje...
    Zbędne.

    --
    Artur Golański

  • 83. Data: 2006-05-31 15:24:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie ma podstawy prawnej nakazującej prowadzić rejest.
    >
    > Kara jest tylko za niewskazanie celowe - a nie z przyczyn obiektywnych.

    Ale ocena czy niewskazanie było z przyczyn obiektywnych (co by to nie
    znaczyło) czy też nie należy do sądu, o ile wpłynie taki wniosek o ukaranie.
    Ja tylko twierdze że sądy nie są takie głupie jak tutaj niektóry myślą.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 84. Data: 2006-05-31 15:26:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > Ale żeby odpowiadać za niewskazanie musi być możliwość przypisania winy
    > - jak przy każdym wykroczeniu, nie wystarcza samo niewskazanie.

    To tylko kwestia w miarę sensownego uzasadnienia i zazwyczaj winę da się
    przypisać.

  • 85. Data: 2006-05-31 18:10:57
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Johnson wrote:

> [...]
    > ukaranie.
    > Ja tylko twierdze że sądy nie są takie głupie jak tutaj niektóry myślą.

    Jasne. Dlatego sąd nie uwierzy w taką sklerozę, że dwa dni później
    człowiek nie pamięta.

    Ale jak wezwanie przychodzi po 2 miesiacach, bo biurokracja się nie
    śpieszyła...

  • 86. Data: 2006-05-31 19:14:39
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Johnson napisał(a):
    > Ja tylko twierdze że sądy nie są takie głupie jak tutaj niektóry myślą.

    Sąd powinien orzekać w ramach prawa i posiadanych dowodów a nie być
    mądry czy też cwany. Powinien opierać się na tym co jest obiektywne a
    nie bawić się w sybillę i przepowiadać prawdę objawioną, tfu, obiektywną
    do której doszedł w ramach medytacji i domyślania się.
    A jeśli tak nie jest to dzieje si tak jak w Polsce, gdzie sąd zna stan
    rzeczywisty przed rozpoczęciem przewodu. A w sprawie o wykroczenie
    orzeka o winie, bo 'przecież każdy kłamie, a sąd nie jest taki głupi'.

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 87. Data: 2006-05-31 19:27:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MiKeyCo napisał(a):

    > Sąd powinien orzekać w ramach prawa i posiadanych dowodów a nie być mądry czy też
    cwany.

    Niemożliwe. Nie wiedziałem.

    > Powinien opierać się na tym co jest obiektywne a
    > nie bawić się w sybillę i przepowiadać prawdę objawioną, tfu, obiektywną
    > do której doszedł w ramach medytacji i domyślania się.

    Ale to co istnieje "obiektywnie" ustala właśnie sąd i nazwa się do
    ustalenia faktyczne.

    > A jeśli tak nie jest to dzieje si tak jak w Polsce, gdzie sąd zna stan
    > rzeczywisty przed rozpoczęciem przewodu. A w sprawie o wykroczenie
    > orzeka o winie, bo 'przecież każdy kłamie, a sąd nie jest taki głupi'.

    Nie wiem jak jest w Polsce, ale widzę że posługujesz się stereotypami.

  • 88. Data: 2006-05-31 19:53:11
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Johnson napisał(a):
    > Niemożliwe. Nie wiedziałem.

    To czemu piszesz? Zbyt wielu ludzi w tym kraju ma dość sądownictwa,
    któremu bliżej do skurwienia niż mądrości.

    > Nie wiem jak jest w Polsce, ale widzę że posługujesz się stereotypami.

    Wielokrotnie zweryfikowaną wiedzą o stanie rzeczywistym. A widzę, że
    ty całkiem niestereotypowo próbujesz mi jakąś łatkę przypiąć. lol

    --
    pzdr, MiKeyCo

  • 89. Data: 2006-05-31 20:32:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MiKeyCo napisał(a):

    > Wielokrotnie zweryfikowaną wiedzą o stanie rzeczywistym. A widzę, że ty
    > całkiem niestereotypowo próbujesz mi jakąś łatkę przypiąć. lol

    Sam sobie przypinasz "łatki" swoim wypowiedziami.
    Nawet nie muszę się wysilać.

  • 90. Data: 2006-05-31 20:50:44
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Johnson napisał(a):
    > Sam sobie przypinasz "łatki" swoim wypowiedziami.
    > Nawet nie muszę się wysilać.

    Najpierw piszesz coś o mnie a potem twierdzisz, że samemu sobie
    przypinam. Dobre. :)

    --
    pzdr, MiKeyCo