  • 1. Data: 2004-05-27 14:08:43
    Temat: wezwanie do sadu - swiadek
    Od: "email" <c...@g...pl>

    Otrzymalem wezwanie do sadu grodzkiego jako swiadek w sprawie pobicia, nie
    jest zaznaczone obecnosc obowiazkowa. mam takie pytania
    1. czy musze sie stawic?
    2. czy grozi mi cos za niestawienie sie

    Przyczyny:
    1. nie pamietam juz dokladnie tego pobicia mialo miejsce jakies 8 miesiecy
    temu
    2. wolalbym uniknac stawienia sie w konfrontacji ze sprawcami
    3. zeznania szczegolowe zlozylem na policji i czy one moga byc odczytane w
    sadzie bez mojej obecnosci

    Rozumiem swoj obywatelski obowiazek i moralny jako ze widzialem zajscie ale
    wolalbym uniknac obecnosci w sadzie

    dziekuje
    Piotr

  • 2. Data: 2004-05-27 15:31:06
    Temat: Re: wezwanie do sadu - swiadek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "email" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    Iść musisz. Możesz zeznać, że teraz już nie pamiętasz i sąd odczyta Twoje
    zeznania złożone na Policji.

  • 3. Data: 2004-05-27 15:32:15
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > 1. czy musze sie stawic?

    musisz

    > 2. czy grozi mi cos za niestawienie sie

    grzywna i ew. doprowadzenie przez policje

  • 4. Data: 2004-05-27 15:46:24
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > musisz

    Czy jest jakas ochrona swiadka?

    WOJSAL

  • 5. Data: 2004-05-28 01:03:27
    Od: "HardwireD" <h...@N...pl>

    > Czy jest jakas ochrona swiadka?

    nie w tym kraju

  • 6. Data: 2004-05-28 06:24:02
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "HardwireD" <h...@N...pl> napisał w wiadomości

    > nie w tym kraju

    Ano wlasnie.
    A potem sie sady, policja dziwia ze nie mozna
    kogos posadzic, bo nie mozna udowodnic winy.
    A nie mozna udowodnic winy, bo swiadkowie
    czuja sie zagrozeni, i nie chca zeznawac.
    Nie rozpiescza nas nasz kochany ustawodawca...

    WOJSAL

  • 7. Data: 2004-05-28 06:26:57
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Iść musisz. Możesz zeznać, że teraz już nie pamiętasz i sąd odczyta Twoje
    > zeznania złożone na Policji.

    Czy to odczytanie zeznan musi sie odbywac w taki
    sposob, ze oskarzeni musza koniecznie widziec
    swiadka oraz znac jego adres?
    Czy nie mozna chronic danych osobowych swiadka?
    Po co oskarzonym informacja o tym jak swiadek
    wyglada, gdzie mieszka?
    Przeciez do podwazenia zeznan swiadka nie trzeba
    znac jego fizjonomii, czy jego adresu.

    WOJSAL

  • 8. Data: 2004-05-28 06:45:14
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Fri, 28 May 2004 08:26:57 +0200, WOJSAL <w...@g...pl> napisał:

> [...]
    > Po co oskarzonym informacja o tym jak swiadek
    > wyglada, gdzie mieszka?
    > Przeciez do podwazenia zeznan swiadka nie trzeba

    Odczytanie następuje dopiero wtedy gdy świdek nic nie pamieta, po czym i
    tak oskarżony, prokurator i sąd mogą mu zadawać pytania. A dane osobowie
    świadka mozna chronić, prawo pozwala na wzywanie świadka na inny wskazany
    przez niego adres do doręczeń. A co do fizjonomii świadka... wyobraż sobie
    że tyo ty siedzisz na ławie oskarżonych i odczytują zeznania swiadka Jana
    Dupy, który był wtedy w barze i widział jak to ty bijesz kelnera. Nie
    chciałbyś wiedzieć kto cię wrabia?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 9. Data: 2004-05-28 07:59:18
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Dupy, który był wtedy w barze i widział jak to ty bijesz kelnera. Nie
    > chciałbyś wiedzieć kto cię wrabia?

    No wiesz ... jak cie juz w sadzie poznaja, to za pare dni mozesz stanac
    w roli kelnera

    ;-)

  • 10. Data: 2004-05-28 09:49:04
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    .

> [...]
    >świadka mozna chronić, prawo pozwala na wzywanie świadka na inny wskazany

    Rozumiem ze taka jest procedura.
    Zastanawiam sie, czy jest ona konieczna. Czy nie
    mozna by tego uproscic na korzysc swiadka,
    w trosce o bezpieczenstwo swiadkow. Moze
    wtedy swiadkowie czesciej skladali swoje zeznania.

> [...]
    >że tyo ty siedzisz na ławie oskarżonych i odczytują zeznania swiadka Jana
    >Dupy, który był wtedy w barze i widział jak to ty bijesz kelnera. Nie

    A po co mi jego fizjonomia? Nie stosuje metod dresiarzy.
    Dresiarze na pewno by potrezbowali wiedziec jak wyglada,
    zeby moc dochodzic swoich praw. Ja bym po prostu
    zaskarzyl zeznania swiadka. A jego wyglad ani
    by mi w tym nie pomogl, ani tez nie zaszkodzil.

    WOJSAL