  • 1. Data: 2020-12-08 22:25:50
    Temat: wentylacja w domu wielorodzinnym
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Pytanie teoretyczne
    Czy wentylacja w domu wielorodzinnym bez doprowadzonego doń gazu i
    istnienia innych kuchni/pieców na paliwa stałe, płynne i gazowe jest
    kominem?

  • 2. Data: 2020-12-09 07:22:33
    Temat: Re: wentylacja w domu wielorodzinnym
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2020 o 22:25, t-1 pisze:
    > Pytanie teoretyczne
    > Czy wentylacja w domu wielorodzinnym bez doprowadzonego doń gazu i
    > istnienia innych kuchni/pieców  na paliwa stałe, płynne i gazowe jest
    > kominem?

    Na 99,99% nie. Szukaj w rozporządzeniu o warunkach technicznych jakim
    powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Jak nie znajdziesz to daj
    znaka - spróbuję znaleźć.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-12-09 12:49:51
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 22:25, t-1 pisze:
    > Pytanie teoretyczne
    > Czy wentylacja w domu wielorodzinnym bez doprowadzonego doń gazu i
    > istnienia innych kuchni/pieców  na paliwa stałe, płynne i gazowe jest
    > kominem?
    Również wszystkimi nieszczelnościami, np dziurką od klucza.

  • 4. Data: 2020-12-09 16:46:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-12-09 o 07:22, Shrek pisze:

    > Na 99,99% nie. Szukaj w rozporządzeniu o warunkach technicznych jakim
    > powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Jak nie znajdziesz to daj
    > znaka - spróbuję znaleźć.

    dzięki.
    Wspólnota robi mi przykrości bo nie było mnie w czasie terminów
    przeglądów w mieszkaniu.
    I chciałbym się trochę podroczyć.
    Chociaż taka interpretacja zwolniła by z obowiązkowych corocznych
    przeglądów wiele wspólnot.
    Wiem, że ze względu na co wid, terminy są mniej ostre ale rok jest rokiem.
    Główny Inspektor w swej łaskawości pozwolił robić przeglądy nie częściej
    niż rok choć i bez tego pozwolenia można co rok. :)

  • 5. Data: 2020-12-09 17:46:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2020 o 16:46, t-1 pisze:

    > dzięki.
    > Wspólnota robi mi przykrości bo nie było mnie w czasie terminów
    > przeglądów w mieszkaniu.
    > I chciałbym się trochę podroczyć.

    To bez sensu...

    > Chociaż taka interpretacja zwolniła by z obowiązkowych corocznych
    > przeglądów wiele wspólnot.

    A to niby czemu? To że koleś ma napisane na plecach kominiarz nie znaczy
    że jeśli to nie komin tylko przewód wentylacyjny to nie ma obowiązku
    przeglądu - bo jak rozumiem o to ci chodzi?

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-12-09 19:58:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.12.2020 o 17:46, Shrek pisze:

> [...]
    > znaczy że jeśli to nie komin tylko przewód wentylacyjny to nie ma
    > obowiązku przeglądu - bo jak rozumiem o to ci chodzi?

    1.
    Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez
    właściciela lub zarządcę kontroli:
    1)
    okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu
    technicznego:
    a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe
    wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących
    podczas użytkowania obiektu,
    b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
    c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych
    i wentylacyjnych);
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    MJ

  • 7. Data: 2020-12-09 21:26:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2020 o 19:58, Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
    > c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych

    Co kończy sprawę - jednak się myliłem i jest to przewód kominowy.
    Człowiek przez całe życie się uczy.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-12-12 17:48:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-09 o 16:46, t-1 pisze:

> [...]
    > Główny Inspektor w swej łaskawości pozwolił robić przeglądy nie częściej
    > niż rok choć i bez tego pozwolenia można co rok.  :)

    Czy w czasie panademi też chodzą po dwóch (kominiarz i hydraulik) po
    mieszkaniach?

    --
    animka