  • 1. Data: 2020-12-06 18:11:04
    Temat: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Dziś się dowiedziałem, że mój siostrzeniec, który chodzi do szkoły
    średniej ma obowiązek używać kamery podczas zajęć. Podobno w jego szkole
    zmodyfikowano regulamin/statut, który przyklepała dyrekcja oraz rada
    pedagogiczna, że uczniowie muszą używać kamer jeżeli nauczyciel będzie
    sobie tego życzył na swoich zajęciach. Ci uczniowie, którzy kamer nie
    posiadają mają możliwość wypożyczenia ze szkoły sprzętu; laptopów lub
    samych kamerek.
    Takie regulaminy są zgodne z prawem? Nie kłócą się chociażby z ochroną
    wizerunku lub RODO?

  • 2. Data: 2020-12-06 19:21:55
    Temat: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2020 o 18:11, nadir pisze:

    > Takie regulaminy są zgodne z prawem? Nie kłócą się chociażby z ochroną
    > wizerunku lub RODO?

    Z ochroną wizerunku, czy RODO, to na pewno nie maja nic wspólnego. Te
    przepisy dotyczą publikowania. Natomiast niektóre łącza tego nie
    wytrzymują. U mnie, jak na NEOSTRADZIE trzy osoby jadą na tych
    programach do zdalnego nauczania, to łącze staje się po prostu
    niewydolne. Tu pożyczenie komputera czy kamery nic nei pomoże. Pomijam
    już możliwość zablokowania strimów na routerze :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-12-06 19:43:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-06 o 18:11, nadir pisze:
    > Nie kłócą się chociażby z ochroną wizerunku lub RODO?

    Czy Ty jesteś normalny czy "prawnik" ? ;-)

    Ja pier...

  • 4. Data: 2020-12-06 20:15:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2020 o 19:43, _Master_ pisze:

    > Czy Ty jesteś normalny czy "prawnik" ? ;-)
    >
    > Ja pier...

    Dasz sobie rękę uciąć, że ktoś(uczestnicy zajęć) nie nagra takiego wideo
    i nie puści w świat?

  • 5. Data: 2020-12-06 20:23:38
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > niewydolne. Tu pożyczenie komputera czy kamery nic nei pomoże. Pomijam
    > już możliwość zablokowania strimów na routerze :-)

    Możliwości techniczne to jedno, ale niektórzy nie chcą być
    oglądani/nagrywani. Jak widzę jak prowadzone są zajęcia u moich dzieci
    to nie widzę problemu żeby to nagrywać. A jak ktoś to opublikuje to
    szkoła/nauczyciel i tak się na to wypnie.

  • 6. Data: 2020-12-06 20:25:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2020 o 20:15, nadir pisze:

    > Dasz sobie rękę uciąć, że ktoś(uczestnicy zajęć) nie nagra takiego wideo
    > i nie puści w świat?

    Żeby było ciekawiej jakiś wcześniejszy regulamin tej szkoły zabrania
    uczniom używania urządzeń rejestrujących na normalnych lekcjach.

  • 7. Data: 2020-12-06 22:21:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-06 o 20:23, nadir pisze:

> [...]
    > to nie widzę problemu żeby to nagrywać. A jak ktoś to opublikuje to
    > szkoła/nauczyciel i tak się na to wypnie.

    W szkole też ich oglądają a i nagrać można i też udostępnić.

    Przez takich jak Ty społeczeństwo marnuje siły i środki a ludzie cierpią.

    Tak. popierdolone przepisy, niespójne, niejasne które można falandyzować
    mogą ZABIĆ.

    A już na temat RODO to szkoda gadać. Nasze dzieci będą się z tego śmiały.

    Siądź na dupie i wykonuj obowiązek szkolny. Pewnie byłeś też na
    proteście wiatropylnych siks podczas pandemii bo myślisz że Ci WOLNO?

  • 8. Data: 2020-12-06 22:25:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-06 o 20:15, nadir pisze:

    > Dasz sobie rękę uciąć, że ktoś(uczestnicy zajęć) nie nagra takiego wideo
    > i nie puści w świat?

    To może skasujmy internet? Nie będziesz miał takich problemów.

    PS. A co takiego osobistego będzie na tym nagraniu? Że gimbaza siedzi i
    patrzy w ekran.

    Nie siedzi? To tym gorzej dla gimbazy ;-)

    Jakie trzeba mieś pokręcone zwoje żeby w tak oczywistej błachej sprawie
    bić pianę?

    Chyba tylko żądać przywilejów małżeńskich dla gejów ;-)

  • 9. Data: 2020-12-06 23:42:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2020 o 22:21, _Master_ pisze:

    > Siądź na dupie i wykonuj obowiązek szkolny. Pewnie byłeś też na
    > proteście wiatropylnych siks podczas pandemii bo myślisz że Ci WOLNO?
    Pewnie wydaje Ci się, że wniosłeś coś do dyskusji?

  • 10. Data: 2020-12-06 23:43:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2020 o 22:25, _Master_ pisze:

    > Jakie trzeba mieś pokręcone zwoje żeby w tak oczywistej błachej sprawie
    > bić pianę?

    Póki co to sam coś tam bijesz.

    > Chyba tylko żądać przywilejów małżeńskich dla gejów ;-)

    A masz coś do gejów czy przywilejów?