  • 11. Data: 2008-07-09 19:32:24
    Temat: Re: wejscie dziecka na poklad samolotu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maseł pisze:
    > castrol wrote:
    >>> Oj wpisywało się, wpisywało
    >> Moze, juz nie pamietam :D
    >
    > I ciagle sie wpisuje

    Już nie, co najmniej od 2007r.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

  • 12. Data: 2008-07-09 20:41:12
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:
    > Maseł pisze:
    >> castrol wrote:
    >>>> Oj wpisywało się, wpisywało
    >>> Moze, juz nie pamietam :D
    >> I ciagle sie wpisuje
    > Już nie, co najmniej od 2007r.

    A dokladniej od: "Od 28 sierpnia 2006r. nie dokonuje się wpisów dzieci
    do paszportów rodziców! Dotychczasowe wpisy zachowują ważność!"

    http://www.katowice.uw.gov.pl/urzadkatowice.php?biur
    o_prasoe/paszportbiometryczny

    PaczPan jak ten czas szybko leci - a wydaje sie, ze kumpela tyle co
    wyleciala z "dopisanym" dzieciakiem poza granice naszego pieknego kraju...

    Pozdro

    Maseł

  • 13. Data: 2008-07-09 21:07:26
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    castrol pisze:

    > No to albo DO albo Paszport - co wolisz/ co Ci wygodniej - ja osobiscie
    > wyrobilem swojemu synkowi DO bo mialem blizej :D

    a czy dowod nie jest od 16 lat? oj chyba jest.

  • 14. Data: 2008-07-09 21:12:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Lip, 23:07, Sarpedon <f...@b...cy> wrote:

    > a czy dowod nie jest od 16 lat? oj chyba jest.

    za http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub_dok_id=327
    6&sub=procedura&proc=SA-10

    # Osoba małoletnia, która ukończyła 13 rok życia składa wniosek o
    dowód osobisty w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna
    prawnego. Odbiera dowód osobiście, obecność wyżej wymienionych osób
    nie jest wymagana.
    # Osobie małoletniej, która nie ukończyła 13. roku życia dowód
    osobisty może być wydany na uzasadniony wniosek obojga rodziców lub
    opiekunów złożony przez nich osobiście. W razie nieobecności jednego z
    rodziców (opiekuna) wymagane jest pełnomocnictwo potwierdzające jego
    zgodę na złożenie wniosku, sporządzone notarialnie lub posiadające
    urzędowo poświadczoną własnoręczność podpisu.

    WS

  • 15. Data: 2008-07-10 13:47:01
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 9 Lip, 23:07, Sarpedon <f...@b...cy> wrote:

    > a czy dowod nie jest od 16 lat? oj chyba jest.

    Dowod jest od urodzenia

  • 16. Data: 2008-07-10 14:28:46
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    castrol wrote:

    > Dowod jest od urodzenia

    najpierw 3 miesiace na nadanie PESEL'u pozniej miesiac na wyrobienie dowodu
    Czyli dowod nalezy sie od 4 miesiaca ;-)

    Pozdro

    Maseł

  • 17. Data: 2008-07-10 17:54:13
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maseł pisze:

    > najpierw 3 miesiace na nadanie PESEL'u pozniej miesiac na wyrobienie dowodu
    > Czyli dowod nalezy sie od 4 miesiaca ;-)

    No oczyuwiscie tak :) Chociaz u mnie synek PESEL mial juz po miesiacu od
    wydania aktu urodzenia.

    Jacek Kustra

  • 18. Data: 2008-07-10 19:01:01
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    castrol wrote:

    > No oczyuwiscie tak :) Chociaz u mnie synek PESEL mial juz po miesiacu od
    > wydania aktu urodzenia.

    Moja mala po pol roku, "bo cos tam w systemie nie przeszlo". Jak
    wyjasnilem pani w USC, ze tak naprawde dziecko bez PESELa nie istnieje
    (dla lekarza i innych takich), wiec nieistniejece dziecko zostawie im w
    urzedze, a sam zrobie sobie nastepne, to okazalo sie, ze przez telefon
    do "centrali" da sie zalatwic ten PESEL w jeden dzien...

    Pozdro

    Maseł