  • 1. Data: 2005-10-19 19:28:41
    Temat: wcześniejsza emerytura
    Od: jutek <j...@o...pl>

    Witam

    Mój tata jest współwłaścicielem spółki cywilnej. Ja jestem na ostatnim
    roku studiow. Tata jest z rocznika 48.

    Czy jest możliwe, by przepisał na mnei firmę i sam przeszedł na
    wcześniejszą emeryturę? Słyszałem, że musiałby przepracować 6miesięcy.

    Co wtedy ze mną? Czy mógłbym płacić ten ulgowy ZUS?

    Bardzo proszę o opinie poparte paragrafami.

    Dzięki i pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2005-10-19 19:48:53
    Temat: Re: wcześniejsza emerytura
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "jutek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co wtedy ze mną? Czy mógłbym płacić ten ulgowy ZUS?
    >
    > Bardzo proszę o opinie poparte paragrafami.

    Dlaczego sądzisz, że tata nie mając nawet 60 lat mógłby przejśc na
    emeryturę?
    Mężczyżni przechodzą na emeryturę w wieku 65 lat.
    http://www.zus.pl/swiadcze/emer005.htm#_odn1

  • 3. Data: 2005-10-20 06:27:20
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    > Dlaczego sądzisz, że tata nie mając nawet 60 lat mógłby przejśc na
    > emeryturę?
    > Mężczyżni przechodzą na emeryturę w wieku 65 lat.

    Lub 60 i mniej

    pl

  • 4. Data: 2005-10-20 20:33:12
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > wcześniejszą emeryturę? Słyszałem, że musiałby przepracować 6miesięcy.
    >
    > Co wtedy ze mną? Czy mógłbym płacić ten ulgowy ZUS?

    60 lat całkowicie niezdolny do pracy i 25 lat stażu
    w ostatnich 24 miesiacach 6 miesięcy na umowę o pracę
    zapytaj ZUS o art. 29 ustawy emerytalnej

    ulgowy ZUS dotyczy tylko tych co otwierają nową działalność