  • 1. Data: 2005-10-19 16:55:31
    Temat: Przerwane zwolnienie lekarskie
    Od: ".:enzo:." <n...@a...pl>

    Pracownik przedstawia zwolnienie lekarskie
    np od 17-10-2005 do 24-10-2005 r. W dniu
    18-10-2005 zgłasza się do pracy twierdząć, że jest zdolny
    podjąć pracę gdyż jego stan zdrowia uległ poprawie.
    Co powinien zrobić w takim przypadku pracodawca ?:

    -zażądać oświadczenia od takiego pracownika o chęci
    podjęcia pracy i wycofaniu zwolnienia chorobowego
    ( nie wypłaceniu wynagrodzenia chorobowego za dzień
    nieobecnności w pracy i np wypisania urlopu bezpłatnego,

    -zażądać zaświadczenia od lekarza wystawiającego zwolnienie
    lekarskie o zdolności do pracy tego pracownika,

    -czy wogóle nie ma żadnej możliwości z inicjatywy pracownika
    podjęcia pracy gdy zwolnienie chorobowe wpłynęło do
    pracodawcy,

    Jakie ew. konsekwencji poniósłby pracodawca gdyby okazało się,
    że wycofał zwolnienie na prośbę pracownika i wyraźił zgodę
    na pracę w omawianym przypadku ?

    --
    enzo

  • 2. Data: 2005-10-19 17:43:26
    Temat: Re: Przerwane zwolnienie lekarskie
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dj614f$luc$1@news.onet.pl>, vertret wrote:
    > Użytkownik ".:enzo:." <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    Się podczepię:
    Jak pracownik ma zwolnienie na 5 dni, a wróci do pracy np. po 3 i
    przyniesie to zwolnienie na 5, to
    a/ dostanie niższą stawkę za 5 dni, bo inaczej prawnie się nie da i
    nie ma tu nic do rzeczy dobra wola pracodawcy
    b/ dostanie obniżoną stawkę za 3 dni, a za pozostałe 2 normalną
    c/ b/, ale pod warunkiem, że... Jakim?

    Renata

  • 3. Data: 2005-10-19 17:52:59
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

> [...]
    > podjąć pracę gdyż jego stan zdrowia uległ poprawie.
    > Co powinien zrobić w takim przypadku pracodawca ?:

    Wysłać pracownika do psychiatry.

    vertret

  • 4. Data: 2005-10-19 21:34:53
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika, który jest niezdolny
    do pracy. Niezdolność do pracy jest potwierdzona zaświadczeniem
    lekarskim.
    Pracownik, który mając zaświadczenie lekarskie o niezdolności do pracy
    nagle poczuł się zdrowy i chciałby pracować, powinien w pierwszej
    kolejności udać się do lekarza i poprosić o skrócenie zwolnienia
    lekarskiego.
    W opisanej sytuacji pracodawca nie może dopuścić pracownika do pracy
    na podstawie jego oświadczenia, że już jest zdrowy, skoro z
    zaświadczenia lekarskiego wynika, że jeszcze przez kilka dni jest
    niezdolny do pracy.
    Pracodawca nie może "wycofać" ZUS ZLA na prośbę pracownika, ponieważ 1
    egz. tego zaświadczenia został wysłany do ZUS, a kopia jest u lekarza.

    wa

  • 5. Data: 2005-10-19 21:45:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    Oczywiście się z tym zgadzam. Pod rozwagę ewentualnym pracodawcom
    podsyłam problem, co się stanie, jeśli pracownik będąc niezdolny do
    pracy i wykonując ową pracę dozna uszczerbku na zdrowiu z powodu
    wypadku w pracy, albo zgoła spowoduje jakąś szkodę i będzie się
    zasłaniał niezdolnością?