  • 1. Data: 2005-10-19 19:27:31
    Temat: Anulowanie gwarancji GSM-a ???
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jakie przepisy mogą regulować anulowanie gwarancji z jakiegoś powodu?
    Oczywiście w gwarancji nic nie jest napisane, że można ją z
    jakiegoś powodu anulować. Tylko wyszczególnione są przypadki w
    jakich telefonu nie można naprawić na gwarancji. Jakby było, to
    bym go nosił w gumce:-)

    Już kolejny przyczynek do tego, że na dźwięk słowa "Siemens" robi
    mi się niedobrze.
    Serwis autoryzowany anulował gwarancję, gdyż twierdzi, że telefon
    był zawilgocony i była dokonywana nieautoryzowana naprawa.

    Tak właściwie to spotkałem się już z wieloma przypadkami
    anulowania gwarancji różnych producentów po zawilgoceniu.
    Użytkownicy twierdzą, że przynosili z zimnego do ciepłego, czy
    mieli telefon przy ciele w upalny dzień.
    Na podstawie tych doświadczeń można stwierdzić, że praktycznie
    każdy telefon jest zawilgocony i pozostały tego ślady. Tylko nie
    każdy się psuje, więc tego pretekstu do anulowania gwarancji nie
    zastosowano.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 2. Data: 2005-10-19 22:42:00
    Temat: Re: Anulowanie gwarancji GSM-a ???
    Od: "jB" <b...@m...pl>

    Karta Gwarancyjna. Zapoznales sie z jej trescia?

    W zasadzie poprawnym byloby stwierdzenie "Odmowa naprawy" zamiast
    "Anulowanie gwarancji". Jednakze to sa tylko sformulowania jezykowe. Jesli
    autoryzowany serwis odmawia naprawy postepujac zgodnie z okreslonymi przez
    Producenta wytycznymi to niby czemu inny serwis mialby postapic inaczej.
    Skoro jeden nie podejmuje sie naprawy ani pozostali to tak jakby gwarancja
    zostala anulowana. Prawda?

    A telefon oczywiscie nie bylo nigdy zawilgocony a sam nie probowales
    zdejmowac np obudowy zeby sprawdzic co jest w srodku albo chociazby usunac
    pylkow kurzu, ktore nagromadzily sie na wyswietlaczu. Mam racje? ;)

    Nic nowego. Zdarza sie wszystkim.

    W intrukcji obslugi aparatow znajduja sie dokladne wytyczne sposobow
    korzystania.

    --
    jB

  • 3. Data: 2005-10-20 08:31:54
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    jB wrote:

    > A telefon oczywiscie nie bylo nigdy zawilgocony a sam nie probowales
    > zdejmowac np obudowy zeby sprawdzic co jest w srodku albo chociazby usunac
    > pylkow kurzu, ktore nagromadzily sie na wyswietlaczu. Mam racje? ;)

    nie masz racji, nie zyjemy na pustyni, nasze powietrze ma okreslona
    wilgotnosc i jak serwis bedzie chcial to na kazdym telefonie uzywanym
    kilka miesiecy znajdzie slady "mikrokorozji", an ktora sie powoluja i
    odmowi naprawy, telefony nie sa szczelnie zamykane wiec wszelkie takie
    "mikrokorozje" jak sie chce to sie znajdzie

    > W intrukcji obslugi aparatow znajduja sie dokladne wytyczne sposobow
    > korzystania.

    no pewnie, powinno byc jeszcze napisane, nie uzywac w normalnych
    warunkach atmosferycznych, uzywac tylko w sterylnych pomieszczeniach o
    niskiej wilgotnosci

  • 4. Data: 2005-10-20 08:58:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    SzerszeN napisał(a) :

    > no pewnie, powinno byc jeszcze napisane, nie uzywac w normalnych
    > warunkach atmosferycznych, uzywac tylko w sterylnych pomieszczeniach o
    > niskiej wilgotnosci

    I dodatkowo nie dokonywać czynnośći które dopuszcza producent.
    Np. wymiana obudowy bez naruszenia elektroniki w Siemens CT65.
    "Goła" elektronika i tak jest dostępna tylko po wyjęciu
    akumulatorka. Już nie mówię o wymianie obudowy.

  • 5. Data: 2005-10-22 18:14:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jeszcze jedno zagadnienie.

    Zbynek Ltd. napisał(a) :

    > Serwis autoryzowany anulował gwarancję, gdyż twierdzi, że telefon był
    > zawilgocony i była dokonywana nieautoryzowana naprawa.

    Czy po anulowaniu gwarancji sprzedawca może odpowiadać z tytułu
    niezgodności z umową?

  • 6. Data: 2005-10-22 18:22:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Czy po anulowaniu gwarancji sprzedawca może odpowiadać z tytułu
    > niezgodności z umową?

    Tak, ale tylko przy sprzedaży konsumenckiej. I pamiętaj o 6 miesiącach,
    po których kupujący musi wykazać, że wada była w momencie zakupu.

    W opisanym przypadku może być trudno ;-(

    M.

  • 7. Data: 2005-10-22 18:32:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a) :

    > Tak, ale tylko przy sprzedaży konsumenckiej. I pamiętaj o 6 miesiącach,
    > po których kupujący musi wykazać, że wada była w momencie zakupu.
    >
    > W opisanym przypadku może być trudno ;-(

    Na szczęśćie nie minęło jeszcze 6 miesięcy. No i jestem konsumentem.

  • 8. Data: 2005-10-22 18:34:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Na szczęśćie nie minęło jeszcze 6 miesięcy. No i jestem konsumentem.

    Nie musisz być konsumentem. Wystarczy, że jest to towar konsumpcyjny.

    M.

  • 9. Data: 2005-10-22 18:47:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Czy po anulowaniu gwarancji sprzedawca może odpowiadać z tytułu
    > niezgodności z umową?

    Tak, ale problem będzie ten sam - odpowiedzialność sprzedawcy dotyczy
    stanu w chwili wydania rzeczy.

    KG

  • 10. Data: 2005-10-22 18:47:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Nie musisz być konsumentem. Wystarczy, że jest to towar konsumpcyjny.

    raczej musi, choć rzeczywiście ustawa pojęciem konsumenta nie posługuje się

    KG