  • 1. Data: 2005-10-19 17:06:19
    Temat: II filar
    Od: Aska24 <A...@i...pl>

    Witam.
    Mam pytanko: czy podejmując pierwszą pracę na umowę zlecenie muszę
    wybrać II filar?? (nie chcę żeby w razie czego wylosował ZUS).Czy trzeba
    go wybrać dopiero jak pracuje się na umowę o pracę??
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2005-10-19 17:46:04
    Temat: Re: II filar
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Aska24 napisał(a):
> [...]
    > wybrać II filar?? (nie chcę żeby w razie czego wylosował ZUS).Czy trzeba
    > go wybrać dopiero jak pracuje się na umowę o pracę??

    Jeśli od tej umowy-zlecenia są odprowadzane składki ZUS (czyli jeśli
    nie jesteś maksymalnie dwudziestosześcioletnią studentką), to II filar
    jak najbardziej powinnaś wybrać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz