  • 11. Data: 2012-12-27 19:46:19
    Temat: Re: w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Dec 27, 7:18 pm, maruda <m...@n...com> wrote:

    > Nie. Żeby dysponować swoją własnością jak swoją własnością.
    >
    > --
    >
    > Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

    A moze to ma zwiazek z "odwroconą hipoteką" - planowym pozbawianiem
    majatku Polakow ?

  • 12. Data: 2012-12-27 20:44:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > A moze to ma zwiazek z "odwroconą hipoteką" - planowym pozbawianiem
    > majatku Polakow ?

    pierdzielisz jak potluczony.

    odwrocona hipoteka nie jest korzystna, o czym powinni w szkole uczyc,
    ale jest i bardzo dobrze ze jest. czasami starsi ludzie siedza na gorze
    forsy, tylko nie moga jej spieniezyc i nie zalezy im czy dostana polowe
    czy cwierc jej wartosci bo teraz nie maja nic. Wazne aby im jeszcze na
    te pare lat do konca zycia wystarczylo.

  • 13. Data: 2012-12-27 23:49:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Dec 2012, Marek wrote:

    > ...zeby "wyrolowac" pozostalych spadkobiercow ?

    ...to już wyjaśnili.
    "Rolowanie" byłoby możliwe jakby pozostali musieli spłacać długi :>
    (jeśli reszta ma wartość ujemną)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-12-28 07:59:10
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-27 20:44, witek pisze:

    > pierdzielisz jak potluczony.

    Potwierdzam. Patrz post, gdzie Marek wyjaśnia co to jest zalc-zajer :)

> [...]
    > forsy, tylko nie moga jej spieniezyc i nie zalezy im czy dostana polowe
    > czy cwierc jej wartosci bo teraz nie maja nic. Wazne aby im jeszcze na

    ... wtedy ktoś życzliwy powinien powiedzieć "weź kredyt pod hipotekę
    tego domu, a potem niech się spadkobiercy martwią". Niestety - nie
    dociera. Mam wśród znajomych takie osoby, które nie chciałyby zostawiać
    domu ustawowym spadkobiercom, a żyją niemal w nędzy, za groszową emeryturę.
    Wersja "sprzedaj dom z klauzulą dożywocia" do nich też nie dociera. Boją
    się wyrolowania? Nie wiem... Starzy ludzie inaczej myślą. Dobrze, że
    jakkolwiek.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda