  • 1. Data: 2012-12-24 15:58:54
    Temat: Po co ktoś kupuje zadłużone spółki?
    Od: MCA <a...@a...pl>

    Przeglądałem ogłoszenia na pewnym portalu i moją uwagę zwróciło
    ogłoszenie odnośnie zakupu zadłużonych firm i spółek.

    Co można z czymś takim zrobić?
    Nie łatwiej zlikwidować taki biznes?

  • 2. Data: 2012-12-24 20:18:38
    Temat: Re: Po co ktoś kupuje zadłużone spółki?
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    Użytkownik "MCA" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Przeglądałem ogłoszenia na pewnym portalu i moją uwagę zwróciło ogłoszenie
    > odnośnie zakupu zadłużonych firm i spółek.
    >
    > Co można z czymś takim zrobić?
    > Nie łatwiej zlikwidować taki biznes?

    Witam.
    Tez sie kiedys nad tym zastanawialem.
    Obilo mi sie o uszy, ze bardziej oplaca sie kupic taka spolke
    niz zakladac nowa jezeli kwota zadluzenia jest mniejsza niz
    kapital zalozycielski (obecnie Sp. z o.o.= 5000 zl).

    Pewnie sa tez inne korzysci? Wykazywanie strat w zadluzonej
    spolce i odliczanie tego od dochodu w firmie matecznej (siostrzanej)?

    Takie mam domysly i tez jestem ciekawy odpowiedzi ktora wyjasni sytuacje.

    Pozdrawiam
    Przy okazji...
    Dobrych, spokojnych Swiat i wesolego Nowego Roku.

  • 3. Data: 2012-12-24 22:46:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Dec 2012, Bastion wrote:

    > Użytkownik "MCA" <a...@a...pl> napisał

    > Witam.
    [...]
    > Pewnie sa tez inne korzysci? Wykazywanie strat w zadluzonej
    > spolce i odliczanie tego od dochodu w firmie matecznej (siostrzanej)?

    W sprawie formalnej - o ile spółka ze stratami jest z tego
    p. widzenia zrozumiała, to spółka z długami jednak nie.

    > Takie mam domysly i tez jestem ciekawy odpowiedzi ktora wyjasni sytuacje.

    Takoż :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-12-24 23:07:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Przeglądałem ogłoszenia na pewnym portalu i moją uwagę zwróciło
    > ogłoszenie odnośnie zakupu zadłużonych firm i spółek.

    Zlikwidować nie jest tak łatwo, ale przecież ogłoszenie nie dotyczy
    zamiaru zbycia tylko nabycia.

  • 5. Data: 2012-12-24 23:10:16
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bastion" <n...@m...pl> napisał

    > Tez sie kiedys nad tym zastanawialem.
    > Obilo mi sie o uszy, ze bardziej oplaca sie kupic taka spolke
    > niz zakladac nowa jezeli kwota zadluzenia jest mniejsza niz
    > kapital zalozycielski (obecnie Sp. z o.o.= 5000 zl).

    Założenie nowej spółki jest obecnie na tyle łatwe, szybkie i tanie, że
    IMO kupowanie wraku może być potrzebne tylko do jakichś przekrętów.
    Jakich - nie wiem, też jestem ciekaw.

  • 6. Data: 2012-12-24 23:21:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-24 23:10, Alek pisze:
    > Użytkownik "Bastion" <n...@m...pl> napisał

    > Założenie nowej spółki jest obecnie na tyle łatwe, szybkie i tanie, że
    > IMO kupowanie wraku może być potrzebne tylko do jakichś przekrętów.
    > Jakich - nie wiem, też jestem ciekaw.

    Bo to taka dziwna sprzedaż. Sprzedający płaci kupującemu.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-12-25 01:43:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MCA" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Przeglądałem ogłoszenia na pewnym portalu i moją uwagę zwróciło
    > ogłoszenie odnośnie zakupu zadłużonych firm i spółek.
    >
    > Co można z czymś takim zrobić?

    Prowadzić dalej, by się nie "bujać" z zakładaniem, które wymaga albo
    obeznania w temacie albo zatrudnienia kogoś obeznanego. Po za tym co innego
    spółka istniejaca od roku, a coi innego od 20 lat. Mało kto patrzy, że dwa
    miesiące temu zmienił sie właściciel, zarząd, siedziba i profil :-) Takie
    spółki też są wykorzystywane do wyłudzeń zwrotu podatku VAT - wystawia się
    w nich faktury kosztowe.

    > Nie łatwiej zlikwidować taki biznes?

    Tylko po co?

  • 8. Data: 2012-12-25 02:08:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-25 01:43, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "MCA" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Prowadzić dalej, by się nie "bujać" z zakładaniem, które wymaga albo

    I dowiedzieć się o jakichś starych wierzytelnościach? To chyba tylko
    opcja dla samobójcy.

    > profil :-) Takie spółki też są wykorzystywane do wyłudzeń zwrotu podatku
    > VAT - wystawia się w nich faktury kosztowe.

    Na przekręty - całkiem możliwe.

    > Tylko po co?

    Aby się w końcu pozbyć kłopotu. Nadto niektórym prezesom się wydaje, że
    po sprzedaży spółki przestaną odpowiadać z art. 299ksh.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-12-25 02:09:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-25 02:08, Liwiusz pisze:

    > I dowiedzieć się o jakichś starych wierzytelnościach? To chyba tylko
    > opcja dla samobójcy.

    *długach.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-12-25 02:18:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I dowiedzieć się o jakichś starych wierzytelnościach? To chyba tylko
    > opcja dla samobójcy.

    Wiesz, to problem tylko o ile masz zamiar realizować zobowiazania?

    Sprzedadzą na końcu na słupa.