  • 1. Data: 2012-12-26 12:45:57
    Temat: w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców
    Od: m...@p...onet.pl

    w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców (oczywiście za ich zgodą), tak aby po
    ich śmierci nie wchodziła w masę spadkową, ale jednocześnie w przypadku kiedy ja
    zmarłbym wcześniej ta nieruchomość wróciłaby do nich

  • 2. Data: 2012-12-26 13:03:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > kiedy ja zmarłbym
    > wcześniej ta nieruchomość wróciłaby do nich

    Przepisać?

  • 3. Data: 2012-12-26 15:20:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@p...onet.pl wrote:
    > w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców (oczywiście za ich zgodą), tak aby
    po ich śmierci nie wchodziła w masę spadkową, ale jednocześnie w przypadku kiedy ja
    zmarłbym wcześniej ta nieruchomość wróciłaby do nich

    a chcesz zeby ta nieruchomosc byla twoja juz teraz czy dopiero po ich
    smierci?

  • 4. Data: 2012-12-26 17:41:40
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-26 12:45, m...@p...onet.pl pisze:
    > w jaki sposób przejąć nieruchomość od rodziców (oczywiście za ich zgodą), tak aby
    po ich śmierci nie wchodziła w masę spadkową, ale jednocześnie w przypadku kiedy ja
    zmarłbym wcześniej ta nieruchomość wróciłaby do nich

    Wydaje mi się, że jest możliwa darowizna z wyłączeniem z zachowku.
    Po czym Ty w testamencie zapisujesz to rodzicom. Jeśli oni umrą
    wcześniej, to zmieniasz testament.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2012-12-26 17:50:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maruda wrote:

    > Wydaje mi się, że jest możliwa darowizna z wyłączeniem z zachowku.

    W zasadzie nie. :)

    > Po czym Ty w testamencie zapisujesz to rodzicom. Jeśli oni umrą
    > wcześniej, to zmieniasz testament.

    A ja proponuje inne rozwiazanie. Dosyc skuteczne bo załatwia problem
    zachowku. Umowa dożywocia. :)
    Plus to co ty proponujesz. testament w drugą strone, gdyby cos poszlo
    nie tak.

  • 6. Data: 2012-12-27 08:38:22
    Od: lombardo <m...@p...onet.pl>

    W dniu środa, 26 grudnia 2012 17:50:04 UTC+1 użytkownik witek napisał:

> [...]
    >
    > zachowku. Umowa dożywocia. :)
    >
    > Plus to co ty proponujesz. testament w drugą strone, gdyby cos poszlo

    dzięki, ale wtedy musieliby przyjąć również mój dom obciążony kredytem

  • 7. Data: 2012-12-27 15:52:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lombardo wrote:

    > dzięki, ale wtedy musieliby przyjąć również mój dom obciążony kredytem

    niekoniecznie. od kwietnia bodajze calkiem sensownie rozbudowano
    przepisy o zapisie testamentowym. Daje sie wreszcie podarowac konkretna
    rzecz, wyjmujac ja z reszty spadku.

  • 8. Data: 2012-12-27 19:14:07
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Dec 27, 3:52 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > niekoniecznie. od kwietnia bodajze calkiem sensownie rozbudowano
    > przepisy o zapisie testamentowym. Daje sie wreszcie podarowac konkretna
    > rzecz, wyjmujac ja z reszty spadku.

    ...zeby "wyrolowac" pozostalych spadkobiercow ?

  • 9. Data: 2012-12-27 19:18:56
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-27 19:14, Marek pisze:

    > ...zeby "wyrolowac" pozostalych spadkobiercow ?

    Nie. Żeby dysponować swoją własnością jak swoją własnością.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2012-12-27 19:21:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

    > ...zeby "wyrolowac" pozostalych spadkobiercow ?

    punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

    z jednej strony zeby wyrolowac pozostalych spadkobiercow.

    z drugiej strony zeby rozporzadzac wlasnym majatkiem wg wlasnego uznania
    a nie uznania tych na wiejskiej.