  • 1. Data: 2002-01-31 22:17:10
    Temat: uzywane komputery z licencjonowanym oprogramowaniem
    Od: "mikuch" <m...@p...onet.pl>

    cze

    chcę kupić z ogłoszenia 12 używanych komputerów z licencjonowanym
    oprogramowaniem (w sobotę je zobaczę) mam pytanie czy kupując te komputery z
    licencjami licencje będą nadal ważne (komputery będę używał w firmie więc
    licencje są bardzo istotne)
    dostałem następujący opis
    "win98se z płytami i licencjami na obudowach" czy chodzi tutaj o obudowy
    komputerów czy płyt CD
    "1 licencja windows 98 z książką i cd, 1 licencja windows95 + książka"
    oprócz windowsów będą gry (komputery są po kawiarence internetowej :-) opis
    jest następujący:
    "gry oryginalne: hife life generacja, Diablo 2, Starcraft, quake3, Tomb
    rider 2 i inne"
    gry chcę też mieć na tych komputerach (chcę dać moim pracownikom chwilę
    relaksu zasługują na to, no chyba że przesadzą, w co wątpię, to im
    odinstaluję:-) te gry są w większości sieciowe i wszystkie kompy będą spięte
    w jednym LANie, czy jedna płyta to licencja tylko na jeden komputer jeśli
    tak jeśli tak to czy jest możliwość dokupienia samych licencji (dla
    obniżenia kosztów)

    z góry dzięki za pomoc

    mikuch

  • 2. Data: 2002-02-01 07:49:41
    Od: "CDFT" <I...@o...pl>

> [...]
    > licencjami licencje będą nadal ważne (komputery będę używał w firmie więc

    Tak, o ile licencje będa w miarę kompletne tj. licencja (ew.naklejka)+
    nośnik

    > dostałem następujący opis
    > "win98se z płytami i licencjami na obudowach" czy chodzi tutaj o obudowy
    > komputerów czy płyt CD

    Chodzi o obudowę komputera do której przylepiona jest naklejka licencyjna

    > gry chcę też mieć na tych komputerach (chcę dać moim pracownikom chwilę
    > relaksu zasługują na to

    I chwała Ci za to :)

    > czy jedna płyta to licencja tylko na jeden komputer jeśli
    > tak jeśli tak to czy jest możliwość dokupienia samych licencji (dla
    > obniżenia kosztów)
    Obnizyć koszty? na pewno nie na tym poziomie ilościowym. Powyzej 10 licencji
    można już sie pokusic o MOLP'a czyli zbiorcza licencję z 1 nośnikiem CD,
    odpada przechowywanie stosu licencji i pakietu płyt.

    ps.
    Zasada generalna: jedna kopia na komputerze jedna licencja

  • 3. Data: 2002-02-01 08:04:37
    Od: "CDFT" <I...@o...pl>

    Aha, prosze nie zapominac o innych programach licencjonowanych. Cały wysiłek
    pójdzie na marne, gdy znajdzie sie na dysku jakiś lewy norton commander
    (nawet dosowy) czy jakis program antywirusowy. Przypominam, że wg.
    interpretacji prawników z microsoftu niedozwolone jest na dysku lokalnego
    komputera tzw. instalki. Kopią zapasową jest już to co mamy na oryginalnym
    dysku instalacyjnym.

  • 4. Data: 2002-02-01 11:42:16
    Od: KLoSS <K...@g...pl>

    CZeŚĆ CDFT

> [...]
    > komputera tzw. instalki. Kopią zapasową jest już to co mamy na oryginalnym

    Czyli rozumiem że skopiowanie ręcznie* jednego pliku
    z CD-ROM instalacyjnego na komputer na którym
    dany program jest zainstalowany jest
    _kopiowaniem nielegalnym_
    i traktowanr jest jako _akt piractwa_.

    * ręcznie rozumiem że w jakikolwiek inny sposób
    niż oryginalnym programem instalacyjnym.

    --
    KLoSS +++++++++++++++++++++++++
    Komentarz Owena do praw Murphy'ego:

  • 5. Data: 2002-02-01 11:57:10
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >komputera tzw. instalki. Kopią zapasową jest już to co mamy na oryginalnym

    Jeśli "to co mamy na oryginalnym dysku instalacyjnym" jest już
    kopią zapasową, to gdzie wobec tego mamy oryginał?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2002-02-01 13:41:56
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, ppinq wrote:

    > Jeśli "to co mamy na oryginalnym dysku instalacyjnym" jest już
    > kopią zapasową, to gdzie wobec tego mamy oryginał?

    Na dysku po instalacji. Ale ja się nie zgadzam z taką interpretacją jak
    powyżej; kopia powinna być w takiej samej postaci jak oryginał, czyli
    (idealnie) płytka skopiowana bitowo 1:1.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 7. Data: 2002-02-01 13:57:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

    > Na dysku po instalacji. Ale ja się nie zgadzam z taką interpretacją jak
    > powyżej; kopia powinna być w takiej samej postaci jak oryginał, czyli
    > (idealnie) płytka skopiowana bitowo 1:1.

    Czy Pan wie, ze aby tego dokonac trzeba specjalny program kopiujacy
    "lamiacy zabezpieczenia" ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-02-01 14:04:11
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Na dysku po instalacji. Ale ja się nie zgadzam z taką interpretacją jak
    >powyżej; kopia powinna być w takiej samej postaci jak oryginał, czyli
    >(idealnie) płytka skopiowana bitowo 1:1.

    Też tak mi się wydaje - kopia to kopia i powinna być 1:1.
    Jeśli oryginał to program _po_ instalacji, to kierując się podobną
    logiką można twierdzić, że kurczak jest kopią jajka, albo odwrotnie :)

  • 9. Data: 2002-02-01 23:13:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Czy Pan wie, ze aby tego dokonac trzeba specjalny program kopiujacy

    Tak. Zakładając że producent założył jakieś zabezpieczenia.
    I była tutaj interpretacja wykładana studentom przez (chyba)
    profesora prawa, że w świetle polskich przepisów prawo do
    zrobienia kopii zapasowej jest NIEZBYWALNE, wobec tego *jeśli
    nośnik jest zabezpieczony* to w świetle stosownego artykułu
    (jakoś tam pisze: "realizacji...") skrakowanie zabezpieczenia
    staje się legalne.
    -:)
    Zamiarem ustawodawcy było IMHO zabezpieczenie interesu nabywcy,
    np. przed wyprodukowaniem nośnika o trwałości kwartał, daniu
    gwarancji (na nośnik) dwa tygodnie a przydzieleniu (w umowie)
    wieczystej licencji :>

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd