    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uzywane komputery z licencjonowanym oprogramowaniem
    Date: Sat, 2 Feb 2002 00:13:55 +0100

    On Fri, 1 Feb 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    [...]
    >+ > > Jeśli "to co mamy na oryginalnym dysku instalacyjnym" jest już
    >+ > > kopią zapasową, to gdzie wobec tego mamy oryginał?
    >+ >
    >+ > Na dysku po instalacji. Ale ja się nie zgadzam z taką interpretacją jak
    >+ > powyżej; kopia powinna być w takiej samej postaci jak oryginał, czyli
    >+ > (idealnie) płytka skopiowana bitowo 1:1.
    >+
    >+ Czy Pan wie, ze aby tego dokonac trzeba specjalny program kopiujacy
    >+ "lamiacy zabezpieczenia" ?

    Tak. Zakładając że producent założył jakieś zabezpieczenia.
    I była tutaj interpretacja wykładana studentom przez (chyba)
    profesora prawa, że w świetle polskich przepisów prawo do
    zrobienia kopii zapasowej jest NIEZBYWALNE, wobec tego *jeśli
    nośnik jest zabezpieczony* to w świetle stosownego artykułu
    (jakoś tam pisze: "realizacji...") skrakowanie zabezpieczenia
    staje się legalne.
    -:)
    Zamiarem ustawodawcy było IMHO zabezpieczenie interesu nabywcy,
    np. przed wyprodukowaniem nośnika o trwałości kwartał, daniu
    gwarancji (na nośnik) dwa tygodnie a przydzieleniu (w umowie)
    wieczystej licencji :>

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd