  • 1. Data: 2002-01-31 19:39:32
    Temat: Re: Jak to jest z pomysłem?
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > Pomysł nie jest chroniony.
    To nie jest tak.
    Pomysl moze byc chroniony, gdy podejmie sie starania na rzecz uzyskania
    takiej ochrony.
    Taka forma jest patentowanie kazdego pomyslu w Stanach, po sporzadzeniu
    opisu pomyslu w formie aplikacji patentowej.

    Dla niezorientowanych, to pomysly wiekszosci teleturniejow
    prezentowanych w telewizji/ach krajowych/zagranicznych,
    stanowia przedmiot ochrony praw patentowych.

    > Usługa != utwór i PrAut się nie stosuje. W przypadku strony z bramką SMS
    > chroniony jest oryginalny wygląd (kod HTML), ale nie sama bramka.

    > Nie, o ile nie skopiuje całej strony.

    Aby zdobyc wiedze na temat ochrony pomyslow nalezy wyjechac na rok do
    Stanow i podjac prace w biurze ktore zajmuje sie przygotowywaniem
    pomyslow do patentowania.

    Takze w internecie reklamuje sie kilka/nascie takich agencji.

    Procedura jest nastepujaca.
    Klient sie zglasza osobiscie/przez e-mail i mowi ze ma pewien pomysl z
    dziedziny ..., ktorego nie zamierza ujawnic.
    Agencja informuje o swoich warunkach, oplatach i wskazuje najtansza
    metode, a mianowicie patent-pending.
    Czyli zgloszenie samego pomyslu/wniosku do urzedu patentowego za
    kieszonkowa oplata w wysokosci 20-30 $.
    Od tej chwili klient uzyskuje prawo pierwszenstwa, kto powinien obronic
    w ciagu 1 roku.
    Czyli ma 1 rok na formalne zgloszenie patentu.

    Aby jednak rozmowa z taka agencja byla mozliwa co do szczegolow pomyslu,
    to agencja podpisuje oswiadczenie - forme zobowiazania do nieujawniania
    tresci przedmiotu pomyslu stronom trzecim.

    Ale nawet juz z nieformalna aplikacja patent-pending, klient moze sie
    zglaszac do firm, fabryk, producentow, dawac ogloszenia
    i usilowac sprzedac licencje.
    Tak robia tysiace wynalazcow w Stanach.

    Aby poznac szczegoly procedury, nalezy czytac angielska liste dyskusyjna
    nt. patentow i tam kierowac zapytania jak patentowac pomysly i jak i
    komu sprzedac licencje i za ile.

    A zatem juz inwestujac 20 $ mozna uzyskac zasiwadczenie o zgloszeniu
    pomyslu/wynalazku i oznaczajac swoj pomysl patent-pending
    mozna go materializowac i sprzedawac.

    Bycie wynalazca to mile zajecie, choc znam kilkunastu ktorzy uczynili z
    patentowania sposob na zycie i spedzanie wolnego czasu.
    Z zarabianiem jest juz gorzej, bo czy jest ktos taki , kto nie ma 100
    pomyslow ?

    Sam wymyslilem 2 lata temu telefon GSM na kilka kart SMS z przelaczaniem
    i przystawka realizujaca te funkcje jest od roku produkowana we Wloszech
    i eksportowana na caly swiat.

    Zycze zatem pomyslnosci.
    Zainteresowanym moge udostepniac pomysly na patenty, umozliwiajace
    uzyskanie duzych korzysci.

    Jacek

  • 2. Data: 2002-01-31 20:11:10
    Temat: Jak to jest z pomysłem?
    Od: i...@i...prv.pl (i...@i...prv.pl)

    Witam.

    Zastanawiam sie, jak to jest z prawami autorskimi do _pomysłu_? Jeśli
    np. piszę jakiś tekst, umieszczam go w internecie to jest on chroniony
    prawami autorskimi i jeśli ktoś go skopiuje np. na inną stronę, to jest
[...]
    w dodatku wie, jak to jest z tą sprawą - bardzo prosze o odpowiedź :)

    --
    ::. ' d$$$b $$$$b ,$$$$$$ '::: <: ..::[ Igo ]::.. [ i...@p...org ] :>
    :::':. 9$' ,$P ,$P d$' '.:: <: Coders' World: http://cwrld.prv.pl :>

  • 3. Data: 2002-01-31 21:38:33
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

> [...]

    > nie ma)? Czy jeśli w tym wypadku ktoś umieści inną bramkę na swojej
    > stronie, to jest to łamanie praw autorskich? Jeśli ktoś mnie zrozumiał i

    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting
    "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light Fantastic]

  • 4. Data: 2002-02-01 17:03:54
    Od: i...@i...prv.pl (i...@i...prv.pl)

    [ciach]

    Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :) O to mi chodzilo?

    > Sam wymyslilem 2 lata temu telefon GSM na kilka kart SMS z przelaczaniem

    Co to jest karta SMS? Chyba SIM?

    > Jacek

    A list byl oznaczony "Darek" ;p