  • 11. Data: 2010-09-15 11:36:31
    Temat: Re: utrata prawa do wykonywania zawodu programisty
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Czyżbyś nie słyszała np. o zakazie zbliżania się do komputerów dla
    > przestępców konmputerowych?

    Ja słyszałem. Oraz o winie orzekanej przez 12 ludzi z łapanki.

    I co z tego?

  • 12. Data: 2010-09-15 11:44:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-15 12:36, Maddy pisze:

    > Czyżby z tego można wyciągnąć wniosek, że prawo do obierania śliwek ze
    > skórki przed jedzeniem (taka moja fanaberia) można mi odebrać?

    Jakby była taka potrzeba (budżetowa), to czemu nie? Skoro można
    odebrać prawo do wlewania pewnego (własnego) płynu do pewnego (własnego)
    zbiornika, albo można zakazać jeżdżenia rowerem.

    A uzasadnić byłoby łatwo - np. śliwki ze skórką 0% VAT, śliwki bez
    skórki - 22% VAT, kto domowym sposobem przerabia, ten oczywiście jest
    przestępcą skarbowym.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-09-15 11:48:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-15 12:58, Maddy pisze:

    > W Polsce?

    Nawet jeśli nie w Polsce, to jednak można, więc twoje kpiny i
    wnioskowanie logiczne są błędne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-09-15 17:05:16
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > A uzasadnić byłoby łatwo - np. śliwki ze skórką 0% VAT, śliwki
    > bez skórki - 22% VAT, kto domowym sposobem przerabia, ten

    Hm... znaczy że jak sobie kupię śliwek po nowym vacie 5% jako
    żywność nieprzetworzoną, zrobię z nich marmoladę (która jest
    ovatowana 7%) to jestem przestępcą skarbowym i powienem odprowadzić
    te 2 procent vatu? ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 15. Data: 2010-09-15 17:07:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-15 19:05, Massai pisze:

> [...]
    > żywność nieprzetworzoną, zrobię z nich marmoladę (która jest
    > ovatowana 7%) to jestem przestępcą skarbowym i powienem odprowadzić

    Jeśli przepis by tak stanowił. Tak samo jak nie możesz sobie wlać
    paliwa do baku tylko dlatego, że ma "nie ten VAT".

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-09-16 12:44:11
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > Jestem analfabetą jeśli chodzi o prawo i mam takie pytanie:
    > Czy programista komputerowy może utracić prawo do wykonywania zawodu?
    > Kiedy?
    > Programy komputerowe to skomplikowane wytwory które zwykle mają błędy bo
    > trudno
    > jest napisać dobry program. Nie mniej jednak powinna być jak sądzę jakaś
    > odpowiedzialność w tym zawodzie...

    widzę że kompletnie nie wiesz na czym polega praca programisty
    zacznij od googlania n/t "cykl wytwórczy oprogramowania", "cykl życia
    projektu", "cykl życia systemu"

  • 17. Data: 2010-09-16 23:36:08
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    skĂłrkÄ&#65533; 0% VAT, Ĺ&#65533;liwki

    >   JeĹ&#65533;li przepis by tak stanowiĹ&#65533;. Tak samo jak nie moĹźesz sobie
    wlaÄ&#65533;
    > paliwa do baku tylko dlatego, Ĺźe ma "nie ten VAT".
    >
    > --
    > Liwiusz
    Źle tłumaczysz i zły przykład. Może sobie nalać paliwo z innym VATem, tylko nie
    wolno tego robić. I jak złapią to kara jest nie za to ze nalał tylko że robił
    coś czego nie było wolno robić. Podstawową zasadą jest nie dać się złapać.

  • 18. Data: 2010-09-17 05:15:18
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    kogutek pisze:

> [...]
    > coś czego nie było wolno robić. Podstawową zasadą jest nie dać się złapać.

    No to skoro sprowokowałeś -
    Mówi się coraz więcej o samochodach elektrycznych (akumulatorowych) i
    szokująco (10-krotnie) niższych kosztach energii do nich.

    Czy naprawdę sądzicie, że gdy tych elektrycznych zacznie być znacząco
    dużo, to ten gang bandytów nie obłoży prądu do samochodów akcyzą taką,
    że się Wam odechce?
    Ciekawe tylko jak będą znakować te dżule (amperogodziny) w akumulatorze,
    żeby je odróżnić od tych pociągniętych z żarówki w garażu... ;)
    Nie ma zmiłuj... można zrobić każdą przetwornicę i dolutować każdą
    wtyczkę ;)

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 19. Data: 2010-09-17 05:43:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-17 07:15, SQLwiel pisze:

> [...]
    > żeby je odróżnić od tych pociągniętych z żarówki w garażu... ;)
    > Nie ma zmiłuj... można zrobić każdą przetwornicę i dolutować każdą

    Wszystko da się zrobić, przynajmniej telewizja dla idiotów będzie
    mogła robić programy o "mafiach prądowych" ładujących samochody
    "nieopodatkowanym prądem", tak jak teraz się mówi o "mafii paliwowej",
    "nielegalnym alkoholu", "papierosach z przemytu", "sprzedaży bez kasy
    fiskalnej" (tak jakby to było czymś złym moralnie) i nawet wydawałoby
    się inteligentni ludzie nie widzą w tym nic absurdalnego.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-09-17 05:45:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-17 01:36, kogutek pisze:

> [...]
    > coś czego nie było wolno robić. Podstawową zasadą jest nie dać się złapać.

    Rozłóżmy zatem powyższy nonsens na czynniki pierwsze:

    - mogę lać paliwo z innym vatem
    - ale nie mogę tego zrobić
    - jak złapią, to kara nie jest za to, że lałem
    - tylko za to, czego nie wolno robić, czyli za to, że lałem.

    Czy coś jeszcze ma Pan do dodania równie mądrego?

    --
    Liwiusz