  • 21. Data: 2010-09-17 07:35:42
    Temat: Re: utrata prawa do wykonywania zawodu programisty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2010, kogutek wrote:

> [...]

    [BTW: pobugiłem się w obrazie cytowania, ale nie wnikam czyja to "zasługa"]

    > Źle tłumaczysz i zły przykład. Może sobie nalać paliwo z innym VATem, tylko nie
    > wolno tego robić.

    Przyjęto.

    > I jak złapią to kara jest nie za to ze nalał
    > tylko że robił coś czego nie było wolno robić.

    Czyli za to że nalał. (Tak, kara jest ZA TO - za "zmianę przeznaczenia",
    nie za "zużycie", bo to "przeznaczenie" jest opodatkowane)

    Ustal może sam ze sobą czy polemizujesz czy się zgadzasz, bo trudno się
    czyta.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2010-09-17 08:35:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-17 07:43, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Wszystko da się zrobić, przynajmniej telewizja dla idiotów będzie
    > mogła robić programy o "mafiach prądowych" ładujących samochody
    > "nieopodatkowanym prądem", tak jak teraz się mówi o "mafii paliwowej",
    > "nielegalnym alkoholu", "papierosach z przemytu", "sprzedaży bez kasy
    > fiskalnej" (tak jakby to było czymś złym moralnie) i nawet wydawałoby
    > się inteligentni ludzie nie widzą w tym nic absurdalnego.

    Po co mafia, każdy z garażem będzie mógł sobie naładować "tanim"
    prądem. Tyle że dzisiaj samochód na akumulatory jest droższy
    od klasycznego, ma mniejszy zasięg na jednym "tankowaniu"
    i sprzedawcy nie informują ile będzie kosztowała wymiana
    baterii akumulatorowej po kilku latach eksploatacji.
    Po podliczeniu wszystkich kosztów może sie okazać że taniej
    i wygodniej będzie klasycznym spalinowcem.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-09-17 08:47:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-17 10:35, RadoslawF pisze:

    > Po co mafia, każdy z garażem będzie mógł sobie naładować "tanim"
    > prądem. Tyle że dzisiaj samochód na akumulatory jest droższy

    To się zrobi odpowiednie zabezpieczenia na wtykach w samochodzie, aby
    nie mógł, a potem będzie się ścigać na kontrolach drogowych przestępców,
    co to mają ślady "zasilania bokiem".

> [...]
    > Po podliczeniu wszystkich kosztów może sie okazać że taniej
    > i wygodniej będzie klasycznym spalinowcem.

    Na ile jest to faktyczna nieopłacalność ekonomiczna, a na ile
    działanie lobby spalinowego, aby jednak nie powstało nic opłacalnego?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-09-17 09:06:04
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    SQLwiel pisze:
    > No to skoro sprowokowałeś -
    > Mówi się coraz więcej o samochodach elektrycznych (akumulatorowych) i
    > szokująco (10-krotnie) niższych kosztach energii do nich.
    >
    > Czy naprawdę sądzicie, że gdy tych elektrycznych zacznie być znacząco
    > dużo, to ten gang bandytów nie obłoży prądu do samochodów akcyzą taką,
    > że się Wam odechce?

    "prąd" już jest obłożony akcyzą

    > Ciekawe tylko jak będą znakować te dżule (amperogodziny) w akumulatorze,
    > żeby je odróżnić od tych pociągniętych z żarówki w garażu... ;)

    nic nie trzeba będzie rozróżniać, zwiększą akcyzę za każdy "prąd",
    potem, ew. (ewentualnie, bo jeszcze nie wiadomo w jakim celu, i czy jest
    to konieczne) będą zwracać 75% akcyzy za prąd zużyty do celów domowych,
    w przeliczeniu na metry, i osobodni, do tego trzeba będzie powołać
    Agencję Rządową do Spraw Liczenia Akcyzy, nowe etaty, "konkursy", będzie
    się kręcić

    andy_nek

  • 25. Data: 2010-09-17 10:59:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-17 10:47, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > To się zrobi odpowiednie zabezpieczenia na wtykach w samochodzie, aby
    > nie mógł, a potem będzie się ścigać na kontrolach drogowych przestępców,
    > co to mają ślady "zasilania bokiem".

    Nie potrzeba zasilania bokiem, momentalnie powstanie kilka
    firm które będą produkować takie wtyczki i sprzedawać.
    Zasada będzie podobna jak na rynku tuszy do drukarek.

    > Na ile jest to faktyczna nieopłacalność ekonomiczna, a na ile
    > działanie lobby spalinowego, aby jednak nie powstało nic opłacalnego?

    Z punktu widzenia człowieka z wykształceniem technicznym stawiam
    na nieopłacalność i na nieefektywność takiego pojazdu a nie na lobby.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-09-17 11:03:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-17 12:59, RadoslawF pisze:

    > Nie potrzeba zasilania bokiem, momentalnie powstanie kilka
    > firm które będą produkować takie wtyczki i sprzedawać.

    Jasne, że tak, ale to już będzie "mafia prądowa".

    > Zasada będzie podobna jak na rynku tuszy do drukarek.

    Trafniejszą analogią jest produkcja narkotyków (też można, też się
    produkuje, i też jest nielegalne).

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2010-09-17 13:20:27
    Od: gacek <g...@w...pl>

    RadoslawF wrote:
    > Z punktu widzenia człowieka z wykształceniem technicznym stawiam
    > na nieopłacalność i na nieefektywność takiego pojazdu a nie na lobby.

    Poza tym to 'lobby' nie jest wcale takie zjednoczone, gdyby wszystko
    wskazywało na to, że technologia elektryczna jest lepsza to BP by
    chciało być przed shellem, itd.

    gacek

  • 28. Data: 2010-09-17 14:34:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-17 13:03, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jasne, że tak, ale to już będzie "mafia prądowa".

    > Trafniejszą analogią jest produkcja narkotyków (też można, też się
    > produkuje, i też jest nielegalne).

    Nie wiadomo czy będzie nielegalne. W przypadku rynku tuszy
    do drukarek da sie jakoś obejść prawa patentowe i sprzedawać
    swój produkt sporo taniej.
    A nie bardzo wierzę aby sejm wprowadzał zakaz produkcji
    i sprzedaży wtyczek do ładowania samochodów z porównywalnymi
    restrykcjami jak np. broń palną i amunicję do niej.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-09-17 14:44:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-17 16:34, RadoslawF pisze:

    > Nie wiadomo czy będzie nielegalne. W przypadku rynku tuszy
    > do drukarek da sie jakoś obejść prawa patentowe i sprzedawać
    > swój produkt sporo taniej.

    Ależ tu nie chodzi o jakieś śmieszne prawa prywatnych podmiotów. Tu
    chodzi o dziurę budżetową. W celu ochrony budżetu zasadne jest nawet
    strzelanie do podatników.

    > A nie bardzo wierzę aby sejm wprowadzał zakaz produkcji
    > i sprzedaży wtyczek do ładowania samochodów z porównywalnymi
    > restrykcjami jak np. broń palną i amunicję do niej.

    Dowód z własnej niewiedzy/niewiary nie jest wiele warty. Spójrz na
    inne zwykłe przedmioty, wykluczone z użytku - np. antyradary, koguty
    sygnalizacyjne, niektóre pieczęcie itd.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2010-09-17 22:01:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-17 16:44, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Dowód z własnej niewiedzy/niewiary nie jest wiele warty. Spójrz na
    > inne zwykłe przedmioty, wykluczone z użytku - np. antyradary, koguty
    > sygnalizacyjne, niektóre pieczęcie itd.

    W tym przypadku moja niewiara miała rację. Wymienione przez ciebie
    przedmioty wolno posiadać, znajdują sie w legalnym obrocie,
    zabronione jest tylko ich używanie w pewnych warunkach.
    Jeśli tak zrobią z końcówkami przewodów to sobie obywatel
    legalnie kupi i nielegalnie podepnie. Tyle że "waadza" tego podpięcia
    nie będzie miała jak sprawdzić i ewentualnie za nie ukarać.