  • 1. Data: 2006-11-28 20:35:15
    Temat: uszkodzona przesyłka kurierska
    Od: "Jacek" <j...@n...pl>

    Zamówiłem w sklepie internetowym odtwarzacz MP4. Zamówiona przesyłka
    przyszła po kilku dniach. Przesyłkę odebrał mój piętnastoletni syn.
    Przesyłka zobaczyłem dopiero wieczorem gdy wróciłem z pracy. Zwóróciłem
    uwagę na zgnieciony bok kartonu. Nie rzucało się to w oczy ponieważ widać
    było, że ktoś nadał temu kartonikowi pierwotny wygląd. Przesyłka była
    zapakowana w środku w styropian. W styropiania znajdował się w
    przeżroczystej zgrzewce uszkodzony odtwarzacz.Uszkodzeniu uległ
    wyświetlacz - była na nim "pajęczynka".
    Zgłosiłem reklamację. Niestety dziś otrzymałem lakoniczna informację od
    ubezpieczyciela - (Gerling), w którym informuje mnie, podpisałem
    "Potwierdzam odbiór przesyłki bez zastrzeżeń" i to zamyka reklamację i że
    przysluguje prawo odwołania się od ich decyzji
    W związku z powyższym mam pytanie. Czy mogę odwołać podnosząc kwestię
    doręczenia przesyłki osobie niepełnoletniej ? Czy kurier może zostawiać
    przesyłkę osobie niepełnoletniej ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2006-11-28 20:49:48
    Temat: Re: uszkodzona przesyłka kurierska
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 28 Nov 2006 21:35:15 +0100, Jacek napisał(a):

    > Czy kurier może zostawiać
    > przesyłkę osobie niepełnoletniej ?

    Może. Ale generalnie odpowiedź ubezpieczyciela jest poprawna. Spójrz na
    sprawę z drugiej strony - dostarczasz jakiś towar, odbiorca nie zgłasza
    zastrzeżeń, a na drugi dzień mówi że towar i paczka były jednak uszkodzone.
    Skąd masz więc wiedzieć, czy odtwarzacz nie upadł mu na podłogę a teraz
    chce go za darmo wymienić na nowy, mówiąc że ktoś uszkodził paczkę?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-11-28 21:27:51
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W związku z powyższym mam pytanie. Czy mogę odwołać podnosząc kwestię
    > doręczenia przesyłki osobie niepełnoletniej ? Czy kurier może zostawiać

    reklamuj w sklepie jako towar niezgodny z umowa.

    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2006-11-28 21:46:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 28 Nov 2006 22:27:51 +0100, Piotrek. napisał(a):

    > reklamuj w sklepie jako towar niezgodny z umowa.

    ???

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-11-28 23:08:06
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-11-28 21:49, scream wrote:

    > Może.

    Zależy jaki kurier. Z regulaminu DHL nie wynika możliwość dostarczenia
    przesyłki komuś innemu niż Odbiorcy. Ale też regulamin DHL przewiduje
    spisanie protokołu szkody w terminie 7 dni od daty odbioru:
    "Jeśli uszkodzenie lub ubytek zostaną stwierdzone po odbiorze przesyłki,
    Odbiorca ma prawo w ciągu 7 dni od daty odbioru zażądać spisania
    protokołu szkody w obecności pracownika DHL Express. Protokół podpisują
    Odbiorca oraz pracownik DHL Express."
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 6. Data: 2006-11-28 23:58:59
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

> [...]
    > zapakowana w środku w styropian. W styropiania znajdował się w
    > przeżroczystej zgrzewce uszkodzony odtwarzacz.Uszkodzeniu uległ

    Kiedys uslyszalem od kuriera i w sumie moze to byc w pewnym sensie firtka,
    ze paczke nalezy tak zapakowac zeby nie bylo mozliwosci uszkodzenia
    zawartosci... kwestia interpretacji, ale ostatecznie moga sie wypiac i
    powiedziec ze paczka byla zle zapakowana, z drugiej strony ktos przyjal tak
    zapakowana paczke...
    pozdrawiam
    michal

  • 7. Data: 2006-11-29 06:48:32
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Wed, 29 Nov 2006 00:08:06 +0100, Przemysław Płaskowicki napisał/napisała:
> [...]
    > Odbiorca ma prawo w ciągu 7 dni od daty odbioru zażądać spisania
    > protokołu szkody w obecności pracownika DHL Express. Protokół podpisują

    Jest tylko male ale..
    1. paczka musi byc w tym samym miejscu gdzie ja kurier zostawil
    2. musi to byc ten sam kureir, ktory ja dostarczyl
    3. DHL ostatnio robilo problemy z uszkodzona G5 :)
    6 dni czekalismy na kurwiela az w koncu sie zjawil.
    Wszystko jakos sie skonczylo, bo to juz nadawca sie martwil i uzeral z dhl
    :)

    FDatk, faktem, przepis obowiazuje, tylko trezba nerwy zjesc czekajac na
    kuriera.

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *