  • 11. Data: 2004-04-30 22:54:07
    Temat: Re: ustawa o ochronie konsumentow?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c6sj5j$2nfi$1@mamut.aster.pl>, Rena wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:q1g8m1-gua.ln1@ziutka.router...
    > ale to nie byla typowa licytacja, tylko opcja "kup teraz", bez mozliwosci
    > ingerencji w cene i bez mozliwosci scigania sie z innymi uczestnikami dla
    > uzyskania swojej ceny i wygrania licytacji, zobacz np. tu:

    No to nie wiem, ale spodziewałbym się że druga strona będzie
    argumentowała, że była to jednak licytacja bo przedmiot był wystawiony na
    licytację i ta trwała, nawet jeśli dostępne były i inne opcje.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2004-05-02 10:48:17
    Od: "saltarius" <s...@N...gazeta.pl>

    Rena <r...@i...net.pl> napisał(a):

    > czy ktos z was ma moze aktualny tekst tej ustawy i moglby mi podeslac lub
    > wskazac mce, gdzie moge ja przeczytac?

    wszystkie uaktualnione akty prawne dostepne sa na stronie sejmu
    www.sejm.gov.pl w bazie aktow prawnych. pliki sa w formacie pdf (acrobat
    reader).

  • 13. Data: 2004-05-02 17:28:54
    Od: "Karolina Godyn" <a...@z...pl>

    www.sejm.gov.pl

> [...]
    > lodowki w allegro i dopiero jak zaplacilam i otrzymalam towar, to
    > dowiedzialam sie, ze lodowka moze chodzic tylko 10 godz. dziennie, co mija
    > mi sie calkowicie z celem zakupu (to mala lodowka i miala sluzyc w biurze -
    > nie moze jej wylaczyc na noc czy weekend, bo sie jedzenie pospuje...), to
    > czy sprzedawca ma prawo stroic fochy, jak chce zwrocic nieuzywany towar?
    > sprzedawca narzucil mi b.krotki czas zwrotu towaru (kupionego w ostatnia
    > niedziele) i chce potracic koszty prowizji allegro i payback. tylko ze, jak
    > bym nie zwracala tego towaru, gdyby on rzetelnie opisal produkt:(

    Mozna się jeszcze powołać na niezgodność towaru z umową. W momencie zawierania
    transakcji nie miałaś informacji w jaki sposób lodówka funkcjonuje, więc mogłaś
    domniemywać, że jak większość lodówek całą dobę.

    Allegro równiez ubezpiecza towary zakupione i niezgodne z opisem, musisz
    poczytac na ten temat u nich na stronie.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2004-05-04 18:17:26
    Od: "Rena" <r...@A...net.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:q1g8m1-gua.ln1@ziutka.router...

    > Nie moze. Ustawa wylacza ZCP przedmioty nabyte na drodze licytacji.

    chmm, dziwne. federacja konsumentow mi odpisala i nic o tym nie wspomina:

    eżeli sprzedawca jest przedsiębiorcą (nie jest istotne, że jest osobą
    fizyczną), czyli zawarł z Panią umowę w ramach prowadzonej przez siebie
    działalności gospodarczej, odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową na podstawie przepisów ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    Niezgodnością z umową jest w tym przypadku jest brak pewnych właściwości
    rzeczy, które rzecz danego rodzaju posiada. Nadto, niezgodnością z umową
    jest brak instrukcji obsługi w języku polskim.
    Z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową może Pani żądać
    dostarczenia rzeczy zgodnej z umową, a sytuacji niemożliwości spełnienia
    świadczenia, odstąpić od umowy sprzedaży. Wszelkie koszty związane z
    załatwieniem reklamacji spoczywają na sprzedawcy.
    Jeżeli umowa nie miała związku z działalnością gospodarczą lub zawodową
    sprzedawcy, odpowiada on wobec Pani z tytułu rękojmi (art. 556-568 Kodeksu
    cywilnego). Zgodnie z przepisem art. 556 par. 1 Kc sprzedawca jest
    odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę
    zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie
    oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy.
    Niezależnie od powyższego, może Pani powołać się na przepisy Kc o
    wprowadzeniu w błąd istotny (art. 84 Kc). Przyjmując, że sprzedawca o
    błędzie wiedział lub mógł go z łatwością zauważyć, może Pani uchylić się od
    skutków swojego oświadczenia woli i zażądać zwrotu pieniędzy.
    Podsumowując, moim zdaniem może Pani żądać od sprzedawcy zwrotu całości
    zapłaconej kwoty.

    ***

    Konsument zawierający umowę przez internet ma 10 dni na odstąpienie od umowy
    bez podania przyczyn- art 7 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów. Z
    tego samego artykułu wynika, że konsument nie ponosi kosztów odstąpienia,
    jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.

  • 15. Data: 2004-05-04 18:24:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rena wrote:
    > chmm, dziwne. federacja konsumentow mi odpisala i nic o tym nie wspomina:

    no dobrze, a jestes konsumentem - kupiłaś od przedsiębiorcy?

    KG

  • 16. Data: 2004-05-04 20:31:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c78mnj$21m1$1@mamut.aster.pl>, Rena wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:q1g8m1-gua.ln1@ziutka.router...
    > chmm, dziwne. federacja konsumentow mi odpisala i nic o tym nie wspomina:
    [..]
> [...]
    > tego samego artykułu wynika, że konsument nie ponosi kosztów odstąpienia,

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.
    U. z dnia 31 marca 2000 r.)
    Art. 16.
    1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do umów:
    [..]
    10) sprzedaży z licytacji.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=19