eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoustawa o ochronie konsumentow? › Re: ustawa o ochronie konsumentow?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not
    -for-mail
    From: "Rena" <r...@A...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ustawa o ochronie konsumentow?
    Date: Tue, 4 May 2004 20:17:26 +0200
    Organization: Aster City Cable
    Lines: 41
    Message-ID: <c78mnj$21m1$1@mamut.aster.pl>
    References: <c6reja$2351$1@mamut.aster.pl> <0...@n...onet.pl>
    <q...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: 10.66.5.134
    X-Trace: mamut.aster.pl 1083694643 67265 10.66.5.134 (4 May 2004 18:17:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 May 2004 18:17:23 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@a...pl
    X-Server-Info: http://www.aster.pl/news/
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:212153
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:q1g8m1-gua.ln1@ziutka.router...

    > Nie moze. Ustawa wylacza ZCP przedmioty nabyte na drodze licytacji.

    chmm, dziwne. federacja konsumentow mi odpisala i nic o tym nie wspomina:

    eżeli sprzedawca jest przedsiębiorcą (nie jest istotne, że jest osobą
    fizyczną), czyli zawarł z Panią umowę w ramach prowadzonej przez siebie
    działalności gospodarczej, odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową na podstawie przepisów ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    Niezgodnością z umową jest w tym przypadku jest brak pewnych właściwości
    rzeczy, które rzecz danego rodzaju posiada. Nadto, niezgodnością z umową
    jest brak instrukcji obsługi w języku polskim.
    Z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową może Pani żądać
    dostarczenia rzeczy zgodnej z umową, a sytuacji niemożliwości spełnienia
    świadczenia, odstąpić od umowy sprzedaży. Wszelkie koszty związane z
    załatwieniem reklamacji spoczywają na sprzedawcy.
    Jeżeli umowa nie miała związku z działalnością gospodarczą lub zawodową
    sprzedawcy, odpowiada on wobec Pani z tytułu rękojmi (art. 556-568 Kodeksu
    cywilnego). Zgodnie z przepisem art. 556 par. 1 Kc sprzedawca jest
    odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę
    zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie
    oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy.
    Niezależnie od powyższego, może Pani powołać się na przepisy Kc o
    wprowadzeniu w błąd istotny (art. 84 Kc). Przyjmując, że sprzedawca o
    błędzie wiedział lub mógł go z łatwością zauważyć, może Pani uchylić się od
    skutków swojego oświadczenia woli i zażądać zwrotu pieniędzy.
    Podsumowując, moim zdaniem może Pani żądać od sprzedawcy zwrotu całości
    zapłaconej kwoty.

    ***

    Konsument zawierający umowę przez internet ma 10 dni na odstąpienie od umowy
    bez podania przyczyn- art 7 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów. Z
    tego samego artykułu wynika, że konsument nie ponosi kosztów odstąpienia,
    jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1