  • 1. Data: 2004-04-29 17:38:46
    Temat: ustawa o ochronie konsumentow?
    Od: "Rena" <r...@i...net.pl>

    czy ktos z was ma moze aktualny tekst tej ustawy i moglby mi podeslac lub
    wskazac mce, gdzie moge ja przeczytac?

    a moze wiecie, czy jesli ja jako osoba fiz. dokonalam internetowego zakupu
    lodowki w allegro i dopiero jak zaplacilam i otrzymalam towar, to
    dowiedzialam sie, ze lodowka moze chodzic tylko 10 godz. dziennie, co mija
    mi sie calkowicie z celem zakupu (to mala lodowka i miala sluzyc w biurze -
    nie moze jej wylaczyc na noc czy weekend, bo sie jedzenie pospuje...), to
    czy sprzedawca ma prawo stroic fochy, jak chce zwrocic nieuzywany towar?
    sprzedawca narzucil mi b.krotki czas zwrotu towaru (kupionego w ostatnia
    niedziele) i chce potracic koszty prowizji allegro i payback. tylko ze, jak
    bym nie zwracala tego towaru, gdyby on rzetelnie opisal produkt:(

    pomozcie!....

    --

    zapraszam do moich aukcji w allegro:
    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1177904

  • 2. Data: 2004-04-29 22:08:52
    Temat: Re: ustawa o ochronie konsumentow?
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > niedziele) i chce potracic koszty prowizji allegro i payback. tylko ze, jak
    > bym nie zwracala tego towaru, gdyby on rzetelnie opisal produkt:(

    Możesz zwrócić - chyba w ciągu 10 dni od zakupu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=47
    (jak się link połamał - trzeba skleić)

    Pozdrawiam:)

  • 3. Data: 2004-04-29 22:46:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2004, Rena wrote:
    [...]
    >+ a moze wiecie, czy jesli ja jako osoba fiz. dokonalam internetowego zakupu
    >+ lodowki w allegro

    ...od przedsiębiorcy ? Bo tego nie piszesz !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-04-29 23:34:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <0...@n...onet.pl>, k...@o...pl wrote:
    > Możesz zwrócić - chyba w ciągu 10 dni od zakupu:
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    > name=Content&pa=showpage&pid=47
    > (jak się link połamał - trzeba skleić)

    Nie moze. Ustawa wylacza ZCP przedmioty nabyte na drodze licytacji.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-04-30 04:03:07
    Od: "Rena" <r...@i...net.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:q1g8m1-gua.ln1@ziutka.router...

    > Nie moze. Ustawa wylacza ZCP przedmioty nabyte na drodze licytacji.

    ale to nie byla typowa licytacja, tylko opcja "kup teraz", bez mozliwosci
    ingerencji w cene i bez mozliwosci scigania sie z innymi uczestnikami dla
    uzyskania swojej ceny i wygrania licytacji, zobacz np. tu:

  • 6. Data: 2004-04-30 07:16:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, Rena wrote:
    [...]
    >+ ale to nie byla typowa licytacja, tylko opcja "kup teraz"
    [...]
    >+ uzyskania swojej ceny i wygrania licytacji, zobacz np. tu:
    >+ http://www.allegro.pl/show_item.php?item=24503032

    Nie odpowiedziałaś na pytanie skąd wniosek że to przedsiębiorca:
    np. nie widzę informacji żeby wystawiał faktury.
    Być może jesteś w stanie odowodnić mu (najpierw) prowadzenie
    nielegalnej DG.
    Ale jeśli to NIE jest przedsiębiorca, to ty NIE jesteś konsumentem.
    Czyli odpadnie jeden z przepisów powoływanych w wątku !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-04-30 08:30:13
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    A tak w ogóle to serio, że są takie lodówki, kt. trzeba po 10h
    wyłączyć?

    Renata

  • 8. Data: 2004-04-30 08:40:12
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/30/2004 10:30 AM, Renata Gołębiowska wrote:

    > A tak w ogóle to serio, że są takie lodówki, kt. trzeba po 10h
    > wyłączyć?

    Prawdopodobnie chodzi o tzw. cykl pracy, tzn. że urzadzenie
    odpowiedzialne za obniżenie temperatury (np. kompresor) nie powinien
    pracować dłużej niż 10h na dobę.
    Jeżeli poobserwujesz lodówkę, to stwierdzisz, że "włacza się" ona raz na
    jakiś czas - nie pracuje w sposób ciągły.
    Można oczywiście wymusić pracę ciągłą przez stworzenie jej wyjątkowo
    niekorzystnych warunków, np. brak mozliwości oddania ciepła "wysysanego"
    z lodówki" i oddawanego przez element radiacyjny (zwykle jest to ta
    śmieszna kratka na plecach urządzenia.
    Wyciągnięcie wniosku, że ciągła praca lodówki jest niedopuszczalna lub
    niezalecana na podstawie ww. parametru jest całkowicie nieuprawnione
    przez sprzedającego - co jak słusznie zauważyła inicjatorka wątku
    podważyłoby sens działania i przeznaczenie urządzenia.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2004-04-30 09:25:20
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c6t3d8$4gp$1@korweta.task.gda.pl>, Catbert wrote:

    > Jeżeli poobserwujesz lodówkę, to stwierdzisz, że "włacza się" ona raz na
    > jakiś czas - nie pracuje w sposób ciągły.

    To wiem, ale z pierwszego postu zrozumiałam, że ta lodówka jest jakaś
    inna tzn. może pracować krócej niż normalne (w normalnych,
    przeciętnych domowych warunkach działające) lodówki i że np. na noc
    trzeba ją wyłączyć. Możliwe, żeby rzeczywiście taka niewydarzona
    była ta lodówka?

    Renata

  • 10. Data: 2004-04-30 10:04:26
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/30/2004 11:25 AM, Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
    > przeciętnych domowych warunkach działające) lodówki i że np. na noc
    > trzeba ją wyłączyć. Możliwe, żeby rzeczywiście taka niewydarzona

    Jeżeli to lodówka "domowa" to mało prawdopodobne - lodówka taka winna
    spełniać określone normy - tzn. zapewniać mozliwośc pracy ciągłej.

    Ewentualne ograniczenia mogłyby dotyczyć lodówek scpecjalnych -
    bazujących na innym układzie niż kompresor (np. lodówka campingowa
    służąca dowiezieniu mięsa lub piwa na grilla) - ale w mojej ocenie jest
    to mocno wątpliwe, albo też lodówek służących do jednorazowego
    zamrożenia - tu jednak mówilibysmy o urzadzeniu specjalnym, a nie lodówce.

    Pzdr: Catbert