  • 1. Data: 2004-04-29 17:46:29
    Temat: Zasilek Rodzinny
    Od: "Wojtek" <w...@b...net.pl>

    witam

    Syn konczy w czerwcu 2004 technikum 5 marca skonczyl 21 lat czy wedlug
    nowych przepisow od 1 maja nalezy sie rodzinne na niego bo do tej pory
    to znaczy do kwietnia wyplacal mi ZUS bo jestem na recie inwalidzkiej
    Syn jet osoba w pelni sprawna
    prosze za tem o wypowiedz znawce tematu

    pozdrawiam wojtek

  • 2. Data: 2004-04-29 19:45:59
    Temat: Re: Zasilek Rodzinny
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Na dziecko w wieku powyżej 18 lat zasiłek rodzinny przysługuje, pod
    warunkiem że uczy się w szkole, nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia.
    Na dziecko, które legitymuje się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu
    znacznym lub umiarkowanym, zasiłek rodzinny przysługuje, jeżeli uczy się w
    szkole lub szkole wyższej, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia.
    Na dziecko w wieku powyżej 18 lat, nielegitymujące się orzeczeniem o
    znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zasiłek rodzinny nie
    przysługuje jeżeli uczy się ono w szkole wyższej.
    Jeżeli w trakcie pobierania zasiłku dziecko ukończyło odpowiednio: 18, 21
    lub 24 rok życia, zasiłek rodzinny przysługuje także za miesiąc, w którym
    ukończyło ten wiek.

    http://www.zus.pl/niusy/k040326.htm

    zatem zasiłek nie przysługuje