  • 1. Data: 2004-02-13 07:25:52
    Temat: umowa przedwstepna przed kupnem mieszkania!!!!
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    witam serdecznie!!!
    mam mala prosbe do grupowiczow. w okolicach maja - czerwca mam zamiar kupic
    mieszkania. mieszkania juz wybralem i z dotychczasowym wlascicielem sie
    dogadalem i sprawa praktycznie jest ustalona. doszlismy jednak do wniosku ze
    nalezaly spisac jakas umowe przedwstepna i wplacic mala zaliczke zeby
    zabezpieczyc obie strony przed jakims wykretem. i tu pojawia sie moje
    prosba. macie moze jakis wzor takiej umowy. bede bardzo wdzieczny za
    podeslania lub podanie jekiegos linka gdzie moge cos takiego wyszperac bo
    google sie nie spisaly zbyt dobrze. z gory wielkie dzieki!!!!

    --
    Tomek

    t...@w...pl
    GG: 986254

  • 2. Data: 2004-02-13 08:05:29
    Temat: Re: umowa przedwstepna przed kupnem mieszkania!!!!
    Od: "evelyna" <e...@r...fm>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam serdecznie!!!
    > mam mala prosbe do grupowiczow. w okolicach maja - czerwca mam zamiar
    kupic
    > mieszkania.
    [ciach]
> [...]
    > podeslania lub podanie jekiegos linka gdzie moge cos takiego wyszperac bo
    > google sie nie spisaly zbyt dobrze. z gory wielkie dzieki!!!!

    a ja googlajac znalazlam co ponizej:

    http://rzeczpospolita.pl/teksty/nieruchomosci_030825
    /nieruchomosci_a_1-2.F.gif
    http://oferty.net/prawo/doce/umowy/Umowa%20przedwst%
    EApna%20sprzeda%BFy%20(z%20zadatkiem).doc
    http://nowy.net/temida/umowa_przedwst_sprz.htm
    http://prawo.hoga.pl/wzory_umow/umowa_przedwstepna.a
    sp
    http://www.ppr.pl/doc/umowa_przedwstepna_sprzedazy_n
    ieruchomosci.doc
    http://www.monter.pl/pokaz_p.php?offset=0&id_przepis
    u=244

    etc., etc.,etc. ... moze wystarczy :-)
    powodzenia
    ewelina

  • 3. Data: 2004-02-13 09:57:30
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    dzieki wielkie to mi styka!!!

    --
    Tomek

    t...@w...pl
    GG: 986254

  • 4. Data: 2004-02-13 10:49:42
    Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila>

    Fri, 13 Feb 2004 08:25:52 +0100, "Tomek" <t...@w...pl> pisze:

    >prosba. macie moze jakis wzor takiej umowy. bede bardzo wdzieczny za
    >podeslania lub podanie jekiegos linka gdzie moge cos takiego wyszperac

    Nie zawracaj sobie tym głowy. Od tego jest Notariusz. Za to on
    bierze swoją dolę, żeby taka umowa była napisana poprawnie.
    Wszelkie umowy dotyczące sprzedazy nieruchomości zawarte
    bez notariusza są nieważne. Generalnie powinno być tak, że
    za rejenta płaci ten, która ma kasę, a wybiera ten, który płaci.
    Więc poszukaj dobrego notariusza i masz kłopot z głowy.

    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    --
    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 5. Data: 2004-02-13 12:01:08
    Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl>

> [...]
    > za rejenta płaci ten, która ma kasę, a wybiera ten, który płaci.
    > Więc poszukaj dobrego notariusza i masz kłopot z głowy.

    Umowa przedwstępna jako umowa cywilna jest jak najbardziej ważna, natomiast
    nie przenosi jeszcze własności na drugą stronę i nie obliguje stron do
    zawarcia ostatecznej umowy.
    Zobligowanie stron do zawarcia ostatecznej umowy uzyskuje się poprzez
    zawarcie przedwstępnej umowy notarialnej, co wiąże się oczywiście z
    dodatkowymi kosztami.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2004-02-13 12:10:03
    Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl>

    Dnia 13.02.2004 13:01, Użytkownik Marcin Sławicz napisał:

    > Zobligowanie stron do zawarcia ostatecznej umowy uzyskuje się poprzez
    > zawarcie przedwstępnej umowy notarialnej, co wiąże się oczywiście z
    > dodatkowymi kosztami.

    Koszt umowy przedwstępnej sporządzanej notarialnie jest odliczany od
    umowy ostatecznej (nie wiem czy jest wymóg by pisał je ten sam
    notariusz). Dodatkowym kosztem jest tylko koszt wypisów umowy
    przedwstępnej - ok. 50-100 zł zależy od objętości i ich liczby.

    Pozdrawiam :-)

    --
    Wojciech Ściesiński
    mailto:w...@N...prv.pl

  • 7. Data: 2004-02-13 15:52:12
    Od: Andrzej Garapich <g...@n...ma.maila>

    Fri, 13 Feb 2004 13:01:08 +0100, "Marcin Sławicz"
    <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    >Zobligowanie stron do zawarcia ostatecznej umowy uzyskuje się poprzez
    >zawarcie przedwstępnej umowy notarialnej, co wiąże się oczywiście z

    No właśnie. czyli jak się komuś odwizdzi to kilka lat bujania
    się po sądach. I nie o wykonanie umowy, tylko zwrot zaliczki
    (albo nie daj Boże zadatku). Skóra nie warta wyprawki.
    A koszty umowy przedwstępnej odlicza się od kosztów
    umowy ostatecznej, więc to naprawdę żaden problem.

    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

  • 8. Data: 2004-02-13 16:59:16
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

    > Zobligowanie stron do zawarcia ostatecznej umowy uzyskuje się poprzez
    > zawarcie przedwstępnej umowy notarialnej, co wiąże się oczywiście z
    > dodatkowymi kosztami.

    Mylisz sie. Nie ma czegoś takiego jak zobligowanie do zawarcia umowy. W
    każdej chwili możesz zrezygnować z zawarcia ostatecznej umowy sprzedaży.
    Tracisz tylko zadatek. Mechanizm podobny jak w przypadku normalnej umowy.

  • 9. Data: 2004-02-13 21:16:12
    Od: "Dariusz Nowak" <d...@t...pl>

    Boombastic wrote:
> [...]
    > W każdej chwili możesz zrezygnować z zawarcia ostatecznej umowy
    > sprzedaży. Tracisz tylko zadatek. Mechanizm podobny jak w przypadku

    Nieprawda, możesz zawrzeć umowę zobowiązującą do sprzedania nieruchomości,
    na podstawie której zostanie wpisane Twoje roszczenie do księgi wieczystej
    nieruchomości.
    Sprzedający będzie musiał sprzedać Ci nieruchomość o ile spełnisz wszystkie
    warunki zawarte w tej umowie. Jak będzie unikał podpisania ostatecznego aktu
    to zrobi to za niego sąd.

  • 10. Data: 2004-02-13 21:39:20
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Andrzej Garapich w wiadomości
    <news:jhsp209f35amjk7p0bachqmadsddf9767s@4ax.com> powiedział(a) co
    następuje:

    > A koszty umowy przedwstępnej odlicza się od kosztów
    > umowy ostatecznej, więc to naprawdę żaden problem.

    To ja może jeszcze dodam, że widziałem już na policji taką scenę:
    zapłakana kobieta chce, żeby wywalić faceta z _jej_ mieszkania, przy
    czym okazuje się, że wprawdzie ona mu za nie zapłaciła (w ratach) i byli
    już umówieni do notariusza, ale facet nie zdążył przyjść - w tzw.
    międzyczasie mu się odwidziało.
    Tragedia, płacz, rwanie włosów. Bezsilność.
    TYLKO notarialnie, na każdym etapie.

    --
    Olgierd
    Mój numer konta 91114020040000310218561792, wpłaty mile widziane