  • 1. Data: 2004-02-13 01:25:19
    Temat: AC i wypłata Vat
    Od: lazik_s <s...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Ostatnio czytałem że ubezpieczalnie nagminnie nie wypłacają Vatu
    osobom fizycznym, które naprawiają samochód z AC "na własną rękę" a
    nie bezgotówkowo. Przypominam sobie że także w moim wypadku uzyskana
    kwota nie była powiększona o podatek Vat. Mam wobec tego pytania:
    1. Jak rzeczywiście sprawa wygląda? Czy ubezpieczalnia w powyżej
    wymienionych przypadkach powinna wypłacać odszkodowanie wraz z Vatem?
    2. Czy jest jakiś sposób aby teraz ubiegać się (minął rok od szkody) o
    zwrot Vatu? W sumie to ubezpieczalnia sobie zarobiła moim kosztem, a i
    kwota byłaby niemała i warta zabiegu.

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:n...@p...gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --

  • 2. Data: 2004-02-13 13:13:15
    Temat: Re: AC i wypłata Vat
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "lazik_s" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    to co dostales od ubezpieczalni to byla propozycja (bezsporna kwota
    odszkodowania) ktora przyjales .. nie przedstawiles rachunkow za naprawe
    wiec ubezpieczalnia sprawe zamknela.. nie wiem czy rok to nie za dlugi okres
    czasu ale zapytaj czy jesli zlozysz rachunki za naprawe to doplaca roznice..
    jesli nie zlozysz rachunkow to nie odzyskasz VATu

  • 3. Data: 2004-02-14 00:16:10
    Od: lazik_s <s...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Pewnego dnia, a było to w piątek popołudniem, Atryda napisałaś na
    pl.soc.prawo coś takiego:
> [...]
    > nie za dlugi okres czasu ale zapytaj czy jesli zlozysz rachunki za
    > naprawe to doplaca roznice.. jesli nie zlozysz rachunkow to nie

    Dzięki bardzo za odpowiedź. W mojej sprawie to i tak nic z tego widzę
    bo samochód to ja rozbity od razu sprzedałem. Chociaż w sumie to nie
    wiem dlaczego miałby ktoś w określonym okresie naprawić samochód bo
    inaczej to po Vacie?

  • 4. Data: 2004-02-14 11:34:16
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

[...]

    Nie chodzi o to czy po Vacie czy nie ale jak rozliczasz sie z zakladem
    ubezpieczen to podpisujesz oswiadczenie czy pobierasz pieniazki na podstawie
    rozliczenia kosztorysowego czy rozliczasz sie za pomoca faktur vat.. jesli
    rozliczasz sie kosztorysowo niestety wyplata pomniejszona jest o koszty
    amortyzacji czesci zamiennych (w zaleznosci od rocznika) oraz pomniejszona o
    podatek.. ale wystarczy ze naprawiasz i rozliczysz sie za pomoca FV to
    oczywiscie vat odzyskujesz ( z amortyzacja jest roznie ).. mozna jak
    najbardziej zaznaczyc przy odbiorze pieniedzy (kosztorysowo) ze traktujemy
    to jako zaliczke (bezsporna czesc odszkodowania) i niebawem przyniesiemy FV
    w celu rozliczenia sie, oczywiscie robimy to w rozsadnym terminie a nie
    kilka lat po wyplacie ( uprzedzam ze nie wiem ile wynosi "rozsadny termin")

    pozdrawiam..